2023 09 26

Tokio tipo daugiabučių Lietuvoje dar nematėte: plėtotojams, užsimojusiems juos statyti – kliūtys

Kai kurie Lietuvos vystytojai panoro statyti medinius daugiabučius, tačiau įgyvendinti šį užmojį realybėje bus sudėtinga. Kelią pastojo priešgaisrinė sauga.
Mediena
Mediena / 123RF.com nuotr.

Leido statyti iki 26,5 m aukščio medinius pastatus

„Planuodami kvartalo „Horizontai“ Vilniaus centre statybą tikėjomės, kad galėsime ir Lietuvoje pasekti Švedijos, Norvegijos ar JAV pavyzdžiu bei pastatyti medinį daugiaaukštį“, – 15min pasakojo nekilnojamojo turto (NT) plėtros grupės RELEVEN tvarumo ir inovacijų direktorius Guidas Wolfas.

„Releven“ nuotr./„Releven“ tvarumo ir inovacijų direktorius Guidas Wolfas
„Releven“ nuotr./„Releven“ tvarumo ir inovacijų direktorius Guidas Wolfas

Tačiau bendras Lietuvos architektų rūmų, Nekilnojamojo turto plėtros asociacijos, Lietuvos statybos inžinierių sąjungos, Lietuvos projektavimo įmonių asociacijos, Projektų ekspertizės ir gaisro saugos įmonių asociacijos bei Lietuvos statybininkų asociacijos prašymas leisti statyti bent iki 26,5 m aukščio medinius pastatus balandį nebuvo patenkintas pagrindžiant tuo, kad Lietuvoje galiojantys reglamentai leistų tik 3 aukštų medinio pastato statybą.

Visgi plėtotojai neatmeta statyti medinius daugiabučius ateityje ir džiaugiasi, kad diskusija šiuo klausimu nesibaigia.

Šių metų rugsėjo 22 d. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD) patvirtino Gaisrinės saugos pagrindinius reikalavimus, nustatančius galimybę statyti būtent iki 26,5 m. aukščio medinius pastatus. Tačiau tarp pastarųjų nėra įtraukta daugiabučių.

Ką tai reiškia plėtotojams? Kada vis dėlto galėtume Vilniuje išvysti pirmąjį medinį daugiabutį ir kuo tokie statiniai būtų naudingi miestui?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis