„Už darnią plėtrą“: prekybinės paskirties projektuose – novatoriški ir žali sprendimai

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija (LNTPA) kartu su Darnios plėtros akademija nuo 2008 metų kasmet organizuoja konkursą „Už darnią plėtrą“, kurio metu renka geriausius nekilnojamojo turto (NT) projektus Lietuvoje šiose kategorijose: gyvenamosios, komercinės, prekybinės ir daugiafunkcės paskirtyse.
„Stockholm“ projektas
„Stockholm“ projektas / Gražvydo Jovaišos nuotr.

Pagrindiniai konkurso tikslai – puoselėti darnios plėtros idėjas, atkreipti visuomenės dėmesį ir pristatyti geriausius NT plėtotojų projektus, skatinti bendradarbiavimą tarp verslo, mokslo, valstybinių ir nevyriausybinių organizacijų.

Šiais metais geriausio prekybinio projekto kategorijoje dalyvauja šiuolaikinis prekybos centras „Panorama“, „Urban Hub“ – verslo ir prekybos miestas, prekybos parkas „Una“ bei projektas „Stockholm“.

Pirmame tekste pristatėme projektus „Panorama“ ir „Urban Hub“, o antrame kviečiame susipažinti su „Una“ ir „Stockholm“.

„Stockholm“ – novatoriškas ir reprezentatyvus

„Stockholm“ vienoje vietoje patogiai apjungia sandėliavimo erdves, pardavimo sales ir biurus. Pirmajame aukšte kiekvieno verslo patogumui numatytos prekybos/ekspozicijos bei sandėliavimo patalpos, o antrame aukšte – biuro erdvė. Projekte įrengta daugiau nei 100 vietų automobilių stovėjimo aikštelė su elektromobilių įkrovimo vietomis.

Kuriant šį projektą, daug dėmesio skirta tvariems, aplinkai draugiškiems sprendimams. Energija „Stockholm“ aprūpina saulės jėgainės, sumontuotos ant specialiai tam pritaikyto projekto stogo. Strateginė projekto vieta ties viena didžiausių automobilių srautų šalyje užtikrinančių sankryžų garantuoja puikų susisiekimą ir įsikūrusių verslų matomumą. Projektas pastatytas vienoje didžiausių pagal plotą ir gyventojų skaičių Šilainių seniūnijoje, kurios gyventojai – potencialūs „Stockholm“ nuomininkų klientai.

„Novatoriškas, reprezentatyvus „Stockholm“ fasadas yra puikiai matomas ir traukiantis akį nuo vienos didžiausią automobilių srautą užtikrinančių sankryžų Lietuvoje, pirmojoje pastatų eilėje nuo Kauno Vakarinio aplinkkelio. Pastatas projektuotas atsižvelgiant į nuomininkų poreikį labai geram matomumui, galimybei transformuoti patalpas pagal konkrečius poreikius ir, žinoma, strategiškai patogiai vietai“, – dalinasi nuomos projektų vadovė projekte „Stockholm“ Rugilė Gutauskė.

Ji prideda, kad abiejų korpusų pastatų fasadai buvo projektuojami taip, kad atkreiptų dėmesį nuo greitkelio ir tuo pačiu darniai įsilietų į aplinką.

„Sukurtas laužytų formų stogas aiškus ir iš tolo kviečia savo forma, išsiskiria iš aplinkinių pastatų. Ant išskirtinio stogo įrengti saulės moduliai, kurie A++ energinės klasės pastatą aprūpina elektra, o tai leidžia iki 40 proc. sumažinti kasmėnesinius kaštus elektros energijai“, – teigia R.Gutauskė.

Šalia kitų tvarių sprendimų išskiriama ir tai, kad sklypas sutvarkytas įrengiant daugiau nei 100 neapmokestinamų stovėjimo vietų, įskaitant elektromobilių įkrovimo ir stovėjimo vietas.

„Projektas gausiai apželdintas: jį supa daugiau kaip 350 klevų, gluosnių ir pušų – vertingų ilgaamžių medžių. Sprendimas gausiai apželdinti teritoriją priimtas siekiant atkartoti pastatų šlaitinio stogo bangavimą ir lengvumą. Taip pat siekiame gauti BREEAM IN USE sertifikatą“, – dalinasi R.Gutauskė.

Gražvydo Jovaišos nuotr./„Stockholm“ projektas
Gražvydo Jovaišos nuotr./„Stockholm“ projektas

Teritorija, kurioje įsikūrė „Stockholm“, sparčiai vystosi ir tampa įvairių verslų ekosistemos centru. Jau ne vienerius metus čia kuriama įvairi ir dinamiška verslo bendruomenė, atvira naujiems verslams. Kaimynystėje įsikuria įvairūs verslai, nuo e-komercijos iki medicininės įrangos bei paslaugų tiekėjų, o tai suteikia puikias sąlygas verslo augimui ir plėtrai.

„Šiuo metu tiesiamas kelias ir gerinama infrastruktūra nuo Brazdžionio g. iki Šapokos g. – tai labai pagerins susisiekimą ir pasiekiamumą. Greta vystomi nauji projektai, tad ši teritorija keičiasi ir vystosi, tampa ne tik verslo, bet ir aplinkinės bendruomenės centru. Ateityje planuojama dar daugiau naujovių ir projektų, kurie neabejotinai padidins teritorijos patrauklumą ir verslo galimybes“, – sakė R.Gutauskė.

Projekto pavadinimas: „Stockholm“.

Projektą teikiančio dalyvio (vystytojo) pavadinimas: Omberg Group.

Projektuotojas/Projekto vadovas: Marius Matuliukštis.

Architektas (-ai): Jokūbas Augutis, Jolanta Stefanovič.

Prekybos parkas UNA – puikiai įsiliejantis į aplinką

Prekybos parkas UNA – tai daugiau nei 16 000 kv. m. ploto prekybos parkas, įsikūręs sparčiai besivystančioje šiaurinėje Vilniaus dalyje, šalia pagrindinio išvažiavimo iš miesto Molėtų ir Utenos kryptimis. UNOje veikia daugiau nei 20 parduotuvių ir paslaugų teikimo vietų.

Prekybos parko UNA išskirtinumas palyginti su įprastais prekybos centrais yra tas, kad čia dominuoja didesnių plotų autonomiškos parduotuvės, turinčios atskirus įėjimus iš lauko ir kurias lengva pasiekti iš erdvios daugiau nei 400 vnt. turinčios automobilių stovėjimo aikštelės. Nuomininkams toks prekybos parko konceptas patogus tuo, kad sumažina jų bendruosius kaštus, kadangi nėra didelių bendrųjų erdvių, už kurių priežiūrą ir eksploataciją sumoka nuomininkai.

UNA įgyvendinta daug tvarių, gamtą tausojančių sprendimų – išsaugoti sklype augantys medžiai, pasodinta beveik 9000 naujų augalų, įrengta saulės elektrinė ant stogo. Visi įvažiavimai į parduotuves prekybos parke pritaikyti žmonėms su negalia. Svarbus prekybos parko išskirtinumas – A++ klasės energinio naudingumo sertifikatas.

„Pastato architektūrinę idėją formavo sklypo forma ir tai, kad iš trijų sklypo pusių yra gatvės. Mums reikėjo suformuoti tam tikro gylio patalpas pastate, kad jos būtų tinkamos prekybos parko koncepcijai, nuomininkai nebūtų per gilūs, turėtų pakankamą ilgį fasadų ir būtų gerai matomi. Norėjosi suformuoti poilsio erdvę šalia apsipirkimo erdvių, o ne kažkur sklypo kampe. Taip pat būtina buvo išdėlioti automobilių statymo vietas taip, kad prekybos parko lankytojai galėtų atvykti ir parkuotis kuo arčiau jiems reikiamos parduotuvės ar paslaugų teikėjo. Dėl šių priežasčių pastatas įgavo „U“ raidės formą, o parkavimas buvo išdėstytas per dvi erdves: vidiniame kieme ir priešais pastato fasadą“, – dalinasi VPH partneris Artūras Šukys.

Pagrindinis pastato akcentas atsiveria iš Molėtų plento pusės. Išilgai viso pastato dominuoja trikampiai eksponuojamų metalinių konstrukcijų elementai – tai formuoja aiškią gatvės išklotinę ir suteikia vietovei naujovišką, švarų identitetą. Metalinių konstrukcijų ir kirstai tempto tinklo derinys atsikartoja visuose pagrindiniuose fasaduose. Reklaminės iškabos ant metalo konstrukcijų ir kirstai tempto tinklo deriniai suteikia fasadams papildomą, reklaminio pilono funkciją. Siekiant panaudoti daugiau žalinimo priemonių, rytinis pastato fasadas yra dengiamas vertikaliais želdiniais – penkialapio vynvyčio vijokliais.

„Pastato stogą dalinai dengia saulės kolektoriai. Labiausiai didžiuojamės anksčiau sklype augusiomis ir persodintomis pušaitėmis, kurios dabar formuoja žalia barjerą tarp prekybos parko zonos ir gyvenamųjų namų bei puošia ypač žalią prekybos parko automobilių stovėjimo aikštelę. Sklype įrengta lietaus nuotekų akumuliacinė talpa, skirta sukaupti lietaus vandenį momentinių liūčių metu, taip neužtvindant miesto lietaus tinklų, nes gruntas labai nedėkingas vandens sugeriamumui“, – apie tvarius sprendimus kalbėjo A.Šukys.

Atstovų nuotr./Prekybos parkas „UNA“
Atstovų nuotr./Prekybos parkas „UNA“

Jis priduria, kad pastato funkcinis sprendimas bei architektūrinė išraiška atitinka sklypo charakterį ir integraliai įsilieja į aplinką. Pastatas turi išraiškingus fasadus iš visų trijų pusių, kur yra gatvės, todėl vaikštant ar vykstant automobilių iš bet kurios pastato pusės matomi tvarkingi pastato fasadai, o ne techninė pastato pusė.

Pagrindinis pastato fasadas orientuotas į Molėtų plentą. Pastatas savo tūriu dengia Molėtų plentu pravažiuojančių automobilių skleidžiamą triukšmą. Automobilių stovėjimo aikštelė suprojektuota iš Molėtų plento pusės ir pastato vidiniame kieme, siekiant maksimaliai apriboti triukšmą sklindantį į rytinėje pusėje statomus gyvenamuosius namus.

Prekybos parko teritorija pasižymi ypač gausiais želdiniais – nuo tūkstančių rožių krūmų iki seniau sklype augusių pušų ar vijoklių ant pastato fasado.

Aplinkiniai gyventojai naujai formuojamuose kvartaluose pastato rytinėje pusėje turi atskirą pėsčiųjų praėjimą su poilsio erdve, kad būtų skatinamas noras kuo dažniau ateiti į prekybos parką pėsčiomis, ne važiuoti automobiliu.

Projekto pavadinimas: prekybos parkas UNA

Projektą teikiančio dalyvio (vystytojo) pavadinimas: UAB „Vilniaus projektai 2“

Projektuotojas/Projekto vadovas: Linas Vadeikis

Architektas (-ai): UAB „313 Architects“

Generalinis rangovas (rangovas): UAB „Baltijos plienas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis