15-uosius „Sveikatiados“ metus vainikavo rekordinis ugdymo įstaigų aktyvumas

Birželio 26 d. įvyko tradicinė „Sveikatiados“ ambasadorių šventė. Jau penkioliktus metus vykstančios programos metu ikimokyklinio ir mokyklinio ugdymo įstaigų atstovai pasidalijo savo patirtimi, o jubiliejinį renginį vainikavo apdovanojimai aktyviausiems dalyviams.
Sveikatiados praėjusių metų šventės akimirkos
Sveikatiados praėjusių metų šventės akimirkos / „Sveikatiados“ organizatorių nuotr.
Temos: 2 Vaikai „Nestle“

Rekordinis susidomėjimas

Šiais mokslo metais „Sveikatiada“ sulaukė rekordinio susidomėjimo – prie projekto prisijungė 1433 mokyklos ir darželiai iš visos Lietuvos. Jau 15-tą kartą vykstanti programa pažindina visos šalies darželinukus ir moksleivius bei jų tėvus su sveikos gyvensenos principais.

Pasak VšĮ „Tikra mityba“ direktorės Danguolės Gasparavičienės, toks ugdymo įstaigų įsitraukimas itin džiugina.

„Labai džiaugiamės, jog mūsų 15 metų vykdoma programa sulaukia vis didesnio susidomėjimo, vadinasi, tikrai darome kažką gero ir vertingo. Manau, kad prasmingiausia yra tai, jog vaikai nuo mažų dienų susipažįsta su sveikos gyvensenos principais bei įgūdžiais kuriuos gali taikyti ir kasdieniame gyvenime. Šiemet esame maloniai nustebinti, kad galime jau vadintis tarptautine programa – prie mūsų prisijungė ir už Atlanto esanti Gedimino lituanistinė mokykla, kuri noriai dalyvavo „Sveikatiados“ veiklose“, – džiaugsmo neslepia viena iš programos iniciatorių D.Gasparavičienė.

„Sveikatiados“ organizatorių nuotr./Praėjusių metų šventės akimirkos
„Sveikatiados“ organizatorių nuotr./Praėjusių metų šventės akimirkos

Naujovė programoje – kvietė kurti savo patiekalus

Jubiliejinės „Sveikatiados“ programoje šiais mokslo metais netrūko įvairių renginių bei veiklų. Tarp jų – ir keletas naujovių. Bene daugiausiai dėmesio susilaukė „Sveikatiados pietų lėkštė“, į kurios veiklas moksleiviai bei darželinukai įsitraukė itin aktyviai.

„Sveikatiados pietų lėkštės“ užduoties metu vaikai buvo kviečiami patys kurti pietų lėkštes – tam jie galėjo pasitelkti tikrą maistą arba į užduotį pažvelgti originaliau ir sukurti patiekalus iš įvairiausių medžiagų – nuo keramikos iki veltinio.

Anot D.Gasparavičienės, tokios užduotys parodo, kad sveika mityba nėra nuobodi, o taip pat ir padeda formuoti teisingus vaikų mitybos įpročius.

„Sulaukėme didžiulės gausos moksleivių ir darželinukų darbų, skirtų „Sveikatiados pietų lėkštės“ konkursui. Buvo labai įdomu stebėti, kokiais būdais vaikai rinkosi atlikti užduotį, tad prisižiūrėjome ne tik gardžių ir sveikatai palankių patiekalų, bet ir itin kūrybiškų darbų. Manome, kad tokios užduotys yra puikus būdas padėti formuoti teisingus vaikų mitybos įpročius – patys pabandę padėlioti pietų lėkštės komponentus, vaikai daug geriau įsisavina, kaip tai reikėtų daryti kasdien“, – pastebi specialistė.

D.Gasparavičienė džiaugiasi, jog būtent šis konkursas turės ir ilgalaikę išliekamąją vertę, kadangi, šiek tiek mitybos specialistų patobulinti, vaikų sukurti receptai nuguls, į kartu su Sveikatos apsaugos ministerija, rengiamą leidinį. Vaikų receptų knygelė elektroniniu formatu bus laisvai prieinama visiems.

Veiklų ir renginių gausa

Programos organizatoriai šiemet dalyviams pasiūlė didžiulę veiklų ir projektų, kuriuose galima sudalyvauti, įvairovę.

Šiais mokslo metais vaikai buvo kviečiami dalyvauti konkurse „Šok su Sveikatiada“, į kurį įsitraukė ne tik patys vaikai, bet ir jų tėvai bei ugdymo įstaigų darbuotojai. Plėsti žinias ne tik sveikos gyvensenos klausimais, bet ir susipažinti su tvarumo tema, mokiniai ir darželinukai galėjo dalyvaudami iniciatyvoje „Tvarios Kalėdos su Sveikatiada“. Jos metu ugdymo įstaigos panaudodamos antrines žaliavas puošė klases ir mokyklų erdves. Edukacija tvarumo tema yra vienas iš „Sveikatiados“ kertinių punktų – kiekvienais metais vaikai išbando vis kitokias veiklas, kurių metu praktiškai susipažįsta su antriniu žaliavų panaudojimu bei įsisavina, kodėl nedera švaistyti maisto.

Skleisti žinią apie programą pradėta ir televizijoje – „Sveikatiada“ teikė klausimus itin populiarioje tarp moksleivių laidoje „Lietuvos tūkstantmečio vaikai“. Šiais metais pirmą kartą įrašytas ir „Sveikatiados“ himnas, kurį 2018 m. sukūrė Kauno lopšelis-darželis „Kregždutė“.

„Sveikatiados“ organizatorių nuotr./Praėjusių metų šventės akimirkos
„Sveikatiados“ organizatorių nuotr./Praėjusių metų šventės akimirkos

„Sveikatiados“ idėja ir principais tiki nuo pat iniciatyvos pradžios

Prie „Sveikatiados“ kiekvienais metais prisideda iniciatyvos prasminga idėja tikintys verslai. Vienas tokių – „Nestlé Baltics“, kuris programą remia nuo pat jos atsiradimo pradžios – jau 15 metų.

Pasak bendrovės Maisto verslo vadovės Baltijos šalims Vilmos Kapočienės, „Sveikatiada“ yra puikus būdas padėti edukuoti vaikus ir jų tėvus apie sveikos gyvensenos principus.

„Labai džiaugiuosi, jog tokios iniciatyvos, kaip „Sveikatiada“, gyvuoja ir kasmet darosi vis populiaresnės. Pati stengiuosi gyvenime laikytis sveikos gyvensenos principų, renkuosi laisvalaikį leisti aktyviai ir žinau, kad tai padeda jaustis kasdienybėje tikrai geriau. Ne paslaptis, jog išpopuliarėjus technologijoms vaikai pasidarė sėslesni ir dažniau renkasi laiką leisti prie kompiuterio, o ne aktyviai judėti ir žaisti lauke. „Sveikatiados“ organizatoriai daro labai svarbų darbą – išjudina ir įkvepia vaikus kūrybai bei suteikia jiems praktinius sveikos gyvensenos įgūdžius“, – teigia V.Kapočienė.

Jai antrina „Nestlé Baltics“ korporatyvinių reikalų vadovė Agnė Dalia Gaižauskienė, kuri pabrėžia ilgalaikių partnerysčių svarbą.

„Ieškodami partnerių ir galvodami apie paramos projektus siekiame ilgalaikės partnerystės, nes visuomet smagu kartu kurti bendrą prasmingą istoriją. Gera matyti, kaip projektas gimsta, vystosi ir tampa jau nebe mažu projektėliu, gimusio iš gražios idėjos, bet visą Lietuvą aprėpiančia iniciatyva, į kurią kiekvienais metais įsitraukia vis daugiau ugdymo įstaigų. Džiugina tai, kad partnerystė su „Sveikatiada“ gyvuoja nuo pat projekto pradžios. Programos tikslai bei vertybės sutampa su mūsų bendrovės pasauliniu mastu kuruojama iniciatyva, kuri angliškai vadinasi „Nestlé for Healthier Kids“. Labai džiaugiamės, kad galime Lietuvoje prisidėti prie tokios prasmingos programos, kaip „Sveikatiada“, įgyvendinimo, kuri nuo mažens edukuoja vaikus apie sveiką gyvenseną bei jos principus, suteikia jiems taip reikalingas žinias bei įgūdžius ir tą daro itin įtraukiai bei kūrybingai“, – džiaugiasi A.D.Gaižauskienė.

Apdovanotos aktyviausios mokyklos

Jubiliejinę „Sveikatiadą“ vainikavo gausūs aktyviausių mokymo įstaigų apdovanojimai. Šį kartą aktyviausios titulą pelnė net 10 mokymo įstaigų:

  1. Projekto „Sveikatiada“ aktyviausia ambasadorius - Ignalinos „Šaltinėlio“ mokykla;
  2. Projekto „Sveikatiada“ aktyviausia mokyklinio ugdymo įstaiga – Šiaulių Juventos progimnazija;
  3. Projekto „Sveikatiada“ aktyviausia ikimokyklinio ugdymo įstaiga – Druskininkų lopšelis-darželis „Žibutė“;
  4. Projekto „Sveikatiada“ specialus apdovanojimas – Vilniaus Gerosios Vilties progimnazija;
  5. Projekto „Sveikatiada“ antrasis specialus apdovanojimas – Kauno lopšelis-darželis „Girinukas“;
  6. Projekto „Sveikatiada“ specialus apdovanojimas – Panevėžio Kastyčio Ramanausko lopšelis darželis;
  7. Projekto „Sveikatiada“ specialus apdovanojimas – Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazija;
  8. Projekto „Sveikatiada“ specialus apdovanojimas – Kauno lopšelis-darželis „Kregždutė“;
  9. Projekto „Sveikatiada“ specialus apdovanojimas – Vilniaus r. Mickūnų gimnazija;
  10. Projekto „Sveikatiada“ specialus apdovanojimas – Ukmergės vaikų l/d „Nykštukas“;

„Sveikatiados“ organizatoriai tikisi, kad ir 16-ais programos gyvavimo metais, ugdymo įstaigos noriai bei aktyviai įsitrauks į veiklas ir ugdys jaunąją kartą, skiepydami sveikos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis