Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

16 mln. vertę pasiekusio „Profitus“ tvarus ir pelningas auginimas – galima strategija ar išimtis?

Sutelktinio finansavimo platforma „Profitus“, vertinama jau 16 mln. eurų, aktyvina plėtrą į užsienio rinkas. Tam tikslui pritraukta daugiau kaip 0,5 mln. eurų investicijų. Šiuo metu „Profitus“ vykdo veiklą Lietuvoje, taip pat startuoja Ispanijoje, Estijoje bei Latvijoje.
Startuolio „Profitus“ įkūrėja ir vadovė Viktorija Čijunskytė
Startuolio „Profitus“ įkūrėja ir vadovė Viktorija Čijunskytė / „Profitus“ nuotr.

Stabilus augimas ir pelningumas trečiais metais

Fintech startuoliams priskiriamas, 2018 m. veiklą pradėjęs „Profitus“, kitaip nei didžioji dauguma startuolių, pelningu tapo jau trečiais veiklos metais. Pernai fiksuotas rekordinis, apie 80 proc. augimas, pirmų 9 šių metų mėnesių rezultatai žada 40 proc. augimą. 2022 m. pelningumas viršijo 11 proc. Pirmais veiklos metais „Profitus“ sutelkė 5 milijonus eurų, 2022 m. sutelkta jau daugiau kaip 43 milijonai eurų, pagal šį rodiklį platforma tapo rinkos lydere. Šiemet jau per 9 mėn. sutelkta 44,2 mln. eurų.

Startuolio įkūrėjos ir vadovės Viktorijos Čijunskytės teigimu, šie nuoseklaus ir tvaraus augimo rodikliai yra pagrindinė priežastis, kodėl „Profitus“ renkasi rizikos kapitalo fondai ir verslo angelai.

„Kapitalo pritraukimas – tik pradžia, antroje šių metų pusėje žengėme naują žingsnį. Iki šiol augome iš vidinių resursų, tačiau plėtrai į kitas rinkas nutarėme siekti išorės investicijų.

Tvariai augantis startuolis, gebantis pelningą veiklą vykdyti ir be išorinių investicijų, yra perspektyvi investicija bei galimybė tiek investiciniams fondams, tiek verslo angelams. Tačiau tai yra ir ženklas, kad mes, rodydami tokius rezultatus, taip pat vertiname norinčius investuoti į mus“, – akcentuoja „Profitus“ įkūrėja ir vadovė.

Partnerius renkasi atsakingai

Pasak V.Čijunskytės, „Profitus“ plėtra planuojama galvojant apie atsakingus investuotojus, partnerius, kurie būtų suinteresuoti ilgalaike plėtra.

„Mūsų istorija būtent tai ir atspindi, akcininkų tikėjimas verslu ir platformos stiprinimas savu kapitalu, rodo aiškų gebėjimą veikti savarankiškai. Tai darome visose grandyse, technologinius sprendimus tai pat vystome patys, nesiimame adaptuoti jau esamų produktų, nes šioje srityje matome galimybes sukurti kokybiškesnes, nuosavas sistemas. Tai, tiesa sakant, ir vyksta.“

V.Čijunskytės teigimu, lyginant su konkurencine aplinka, „Profitus“ pasirinko ilgesnį, sudėtingesnį kelią, bet tvaresnį augimą.

„Profitus“ nuotr. /Startuolio „Profitus“ įkūrėja ir vadovė Viktorija Čijunskytė
„Profitus“ nuotr. /Startuolio „Profitus“ įkūrėja ir vadovė Viktorija Čijunskytė

Tapę lyderiais Lietuvoje taikosi į lyderystę Europoje

Ateitį „Profitus“ planuoja galvodami apie stabilią plėtrą, įsitvirtinant kitose rinkose taip, kaip įsitvirtino Lietuvoje, per 5 metus tapę lyderiais. „Dabar esame tarp 6 stipriausių platformų Europoje, artimi tikslai – pasiekti TOP3, o vėliau ir dar aukščiau. Todėl išlaikome tikrąjį sutelktinio finansavimo principą dirbdami su didesne investuotojų bendruomene, rinkdamiesi sudėtingesnį kelią, kuriame labai daug dėmesio skiriame ir edukacijai. Tai trunka ilgiau, bet yra kur kas atspariau rinkos svyravimams.

Matome rinkoje ir kitus sprendimus, konkurentai dirba su keliais stambiais investuotojais, tai yra galimybė trumpame periode, tačiau tai ir grėsmė, nes užtenka, kad vienas stambus investuotojas nutartų išeit ir platformos situacija taptų gerokai sudėtingesnė. Plėtojant tikrąjį „crowdfunding‘ą“ esi gerokai stipresnis ir tai sukuria paklausą įvairesniam finansuojamų paskolų spektrui“, – planus pateikia V.Čijunskytė.

Kol kas „Profitus“ plėtra į užsienį vykdyta taip pat savo jėgomis, Latvijoje, Estijoje bei Ispanijoje žengti pirmieji žingsniai, jau finansuoti pirmieji projektai šiose šalyse. Latvijoje 1,2 mln. eurų sutelkta trims projektams: poilsio namų kvartalo statyboms, maisto prekių ženklo plėtrai bei automobilių plovyklos PRO BRO statyboms. Ispanijoje finansuotas NT nuomos projektas, patalpų įsigijimui Tenerifėje sutelkta 800 tūkst. eurų. Estijoje finansuoti du NT plėtros projektai, jiems sutelkta 300 tūkst. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos