2023-čiais Lietuvos automobilių rinkoje matomi stabilizacijos ženklai

Automobilių rinka pastaraisiais metais patyrusi pandemijos, trūkinėjančių tiekimo grandinių bei karo Ukrainoje sukrėtimus, 2023-čiais pradėjo nusistovėti. Transporto priemonių pardavimo portalo „Autoplius.lt“ vadovo A.Mizero teigimu, pardavimų lygis pamažu grįžta į prieš pandendeminius laikus, o transporto priemonių priemonių kainos šiemet nebeaugo taip sparčiai kaip pernai.
Raudonas automobilis
Raudonas automobilis / Fotolia nuotr.

Paklausos ir pasiūlos santykis stabilizuojasi

Pernai dėl pandemijos bei karo Ukrainoje sutrūkinėjusios puslaidininkių tiekimo grandinės sudavė rimtą smūgį naujų automobilių rinkai, nes gerokai pailgėjo naujų transporto priemonių pristatymo pirkėjams laikas. Dėl susidariusios situacijos taip pat sparčiai kilo ir automobilių kainos, tad pirkėjai pradėjo aktyviau domėtis naudotomis transporto priemonėmis. „Autoplius.lt“ duomenimis, naudotų automobilių kainos šiais metais didėjo apie 10-15 procentų, lyginant su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu.

„Šiemet kainų augimo tempai gerokai sulėtėjo, lyginant su tuo, ką matėme anksčiau, kai sumažėjusi automobilių pasiūla lėmė kainų išsipūtimą net iki 30%. Dabar stebime stabilizacijos periodą. Vidutinės kainos augimui didesnę reikšmę turi nebe pasiūlos trūkumas, o bendra automobilių kainų infliacija: gamintojų išleidžiami nauji automobiliai yra vis brangesni, dėl to kyla ir naudotų automobilių kainos, – sakė A.Mizeras. – Be to, daugiau sandorių įvyksta keičiant naujesnius automobilius, o 15+ metų segmente jų yra panašiai kaip ankstesniais metais. Taip pat, Lietuvos automobilių parke ir toliau stebime neigiamas senėjimo tendencijas. Vidutinis automobilių amžius jau viršijo 16 metų. Nemaža dalis pirkėjų dar negali sau leisti apynaujo automobilio, o turimu senu naudojasi ilgiau nei ankstesniais metais.“

„Inbank“ nuotr./Vaidotas Rimeikis
„Inbank“ nuotr./Vaidotas Rimeikis

A.Mizero teigimu, automobilių paklausos ir pasiūlos santykis šiuo metu jau yra panašus į priešpandeminį lygmenį. Neįvykus didesnių naujų globalių ir makroekonominių sukrėtimų, toks turėtų išlikti ir 2024 metais.

Augo susidomėjimas paskolomis automobiliui pirkti

Pasak Vaidoto Rimeikio, „Inbank“ Lietuvos filialo vadovo, dėl suaktyvėjusios automobilių rinkos, šiemet Lietuvoje didėjo tiek susidomėjimas finansavimu automobiliui įsigyti, tiek finansuojamos sumos. Lyginant 2022 ir 2023 metus, vidutinė finansuojama suma automobiliui įsigyti paaugo 15%. Atitinkama proporcija ilgėjo ir pasirinktas finansavimosi laikotarpis.

„Šiemet pastebėjome net keleriopai išaugusį susidomėjimą paskolomis naudotam automobiliui įsigyti. Skirtingai nei pernai, kai automobilio finansavimą rinkosi gaunantys žemesnes pajamas, šiemet automobilio lizingu labiausiai domėjosi uždirbantys vidutines pajamas. Šis klientų segmentas rinkosi ir didesnę vidutinę finansuojamą sumą ilgesniam išsimokėjimo laikotarpiui“, – reziumavo V.Rimeikis.

„Inbank“ duomenimis, automobilių pardavimai priklauso ir nuo sezoniškumo. Gyventojai aktyviau renkasi pirkti automobilius šiltuoju metų laikotarpiu, o mažesnis aktyvumas stebimas didžiųjų žiemos švenčių metu, kuris apima tiek prieššventinį, tiek po šventinį laikotarpius (nuo lapkričio iki vasario). Šiemet lyčių pasiskirstimas išliko panašus kaip ir pernai: tarp pasinaudojusių automobilių lizingo paslaugomis moterys sudarė 36%, o vyrai atitinkamai 64%.

Apie Inbank

„Inbank“ yra ES bankininkystės licenciją turinti finansinių technologijų bendrovė, kuri jungia prekybininkus, vartotojus ir finansų įstaigas naudodamasi naujos kartos įterptųjų finansų platforma. Bendradarbiaudamas su daugiau nei 5 400 prekybininkų, „Inbank“ turi daugiau nei 894 000 aktyvių sutarčių ir renka indėlius 8 Europos rinkose. „Inbank“ obligacijos kotiruojamos Talino vertybinių popierių biržoje „Nasdaq“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis