Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

7 klausimai, kuriuos turi užduoti sau eidamas į darbo pokalbį

Kiek prašyti algos? Ar tos pareigos man tinka? Kaip įtikti darbdaviui? – į šiuos ir kitus darbo ieškančiųjų klausimus atsako personalo atrankų ir konsultacijų įmonės „Ekloga/Competent“ direktorė Vilija Doronenkovienė.
„Ekloga/Competent“ komanda
„Ekloga/Competent“ komanda / Partnerio nuotr.
Temos: 3 Darbdavys CV Darbas
Asmeninio archyvo nuotr./Vilija Doronenkovienė
Asmeninio archyvo nuotr./Vilija Doronenkovienė

Kai mums kyla klausimų apie sveikatą, kreipiamės į medikus, jei norime sužinoti, kaip dažyti sienas – į statybininkus. Vis dėlto ieškodami darbo, kreiptis į personalo atrankų specialistus vengiame. Tai parodė personalo atrankų ir konsultacijų įmonės „Ekloga/Competent“ atlikta apklausa. Net 41 proc. darbo ieškančiųjų prisipažino niekada nebandę kreiptis į tokią įmonę, o penktadalis iš tų, kurie kreipėsi, savo patirtį apibūdino kaip neigiamą. Kodėl? „Labiausiai žmonėms kliūva tai, kad ieškant darbo per tarpininkus, sugaištama dvigubai daugiau laiko, ne visi pasitiki specialistų kompetencija, kai kurie įsivaizduoja, kad ši paslauga yra brangi, nors iš tiesų – bent jau pas mus – įdarbinimas yra visiškai nemokamas“, – pabrėžia įmonės „Ekloga/Competent“ direktorė Vilija Doronenkovienė. Ji yra pasiryžusi paneigti daugelį stereotipų apie personalo atrankų įmones ir pasakoja, kodėl į daugumą rūpimų klausimų dėl darbo, specialistai gali atsakyti tiksliau.

1. Koks darbas man geriausiai tiktų?

„Mes esame ne tik tarpininkai, bet ir karjeros konsultantai, padedam žmogui atrasti savo vietą. Būna, kad žmogus kandidatuoja visai ne į tą poziciją, kuri jam geriausiai tiktų. Turime profesionalių testų, klausimynų, pas mus dirba didelę patirtį ir psichologinį išsilavinimą turintys konsultantai – jie padeda išsiaiškinti ne tik tai, ar žmogus turi reikiamas kompetencijas, bet ir tai ar jis, tarkim, geriau jausis didelėje, ar mažoje įmonėje, ar jam geriau dirbti komandoje, ar individualiai, ir pan.

Netikiu, kad esama beviltiškų žmonių. Yra tik savęs neatradę.

Jei matome, kad trokštamos pareigos kandidatui visai netinka, neretai pasiūlome tai, kas jam tiktų labiau. Netikiu, kad esama beviltiškų žmonių. Yra tik savęs neatradę. Beje, padedame ir tiems, kurie kol kas nepretenduoja į jokią poziciją, bet norėtų daugiau sužinoti apie save, ieško naujų veiklos krypčių. Tiesa, tokia visapusiško testavimo paslauga yra mokama, kainuoja 30-50 eurų.“ 

2. Ką daryti, jei neturi tobulo CV?

„Kai kurie žmonės, kreipdamiesi tiesiai į darbdavį, net nebūtų pakviesti pokalbio, nes jų CV iškart nukeliautų į šiukšliadėžę. Darbo ieškantys žmonės neretai daro vieną klaidą – rašo formalius, vienodus CV ir tokius pat siuntinėja visoms įmonėms. Iš tiesų kiekvienu konkrečiu atveju reikia žinoti, kokius privalumus išryškinti, o apie ką kalbėti neverta. Mūsų specialistų kompetencija leidžia įžvelgti tai, kas slepiasi tarp eilučių. Neretai matome, kad nepaisant prastokai surašyto CV, žmogus idealiai tiktų tai pozicijai. Tuomet ilgai įkalbinėjam darbdavį su juo susitikti, aiškinam, kodėl verta tai daryti. Kartą mūsų konsultantė skaitydama vienos moters CV, vien pagal jos pomėgius nusprendė, jog ji idealiai tiktų inžinierės darbui, nors net tam būtino išsilavinimo ji neturėjo. Pasiūlėme ją vienai įmonei, ir ši sutiko pasikalbėti. Ir ką gi – toji moteris jau dirba inžiniere. Dažnai tenka apginti žmones, kuriems trūksta darbo patirties. Jeigu matome, kad specialistas perspektyvus, greitai mokosi ir turi nemažą potencialą, įtikiname darbdavį jį išbandyti.“

Partnerio nuotr./„Ekloga/Competent“ komanda
Partnerio nuotr./„Ekloga/Competent“ komanda

3. Ko darbdaviui iš tiesų reikia?

Neretai žmonės, išėję iš darbo pokalbio, gūžčioja pečiais – regis, visi reikalavimai įvykdyti, pokalbis buvo malonus, o dirbti vis tiek nepakvietė.

„Darbo skelbimai neretai būna formalūs – surašyta, ką reikia mokėti, kokį išsilavinimą ar darbo patirtį turėti, bet niekada nežinai, ko iš tiesų darbdavys ieško, net ir nereikšminga smulkmena gali tapti lemtinga. Neretai žmonės, išėję iš darbo pokalbio, gūžčioja pečiais – regis, visi reikalavimai įvykdyti, pokalbis buvo malonus, o dirbti vis tiek nepakvietė. Kartą nusiuntėme vieną idealiai visus reikalavimus atitinkančią merginą į gerai žinomą įmonę. Mergina pokalbio metu pabrėžė visada svajojusi toje įmonėje dirbti ir būtent tai, pasirodo, buvo jos didžiausia klaida! Darbdaviui nepatiko, kad ją labiau motyvuoja darbo vieta, o ne darbo pobūdis. Po ilgų įkalbinėjimų mergina vis dėlto buvo priimta bandomajam laikotarpiui. Ji taip puikiai užsirekomendavo, kad nepraėjus nė metams buvo paaukštinta. O juk nedaug trūko, kad būtų atsidūrusi už durų...“

4. Kaip neapsirikti renkantis darbovietę?

„Darbo paieškos jau seniai nebėra žaidimas į vienus vartus, kur visas sąlygas diktuoja darbdavys. Kad sandoris tenkintų abi puses, prieš pradėdami ieškoti darbuotojų, įmonės „Ekloga/ Competent“ specialistai visada nuodugniai išanalizuoja būsimą darbovietę  – kokia įmonės darbo kultūra, reikalavimai, atmosfera, vadovavimo stilius. Žmonės neretai tų dalykų neįvertina, gal ir neturi galimybių susirinkti visą informaciją. Įmonių vadovai neretai braukia prakaitą, atsakinėdami į mūsų klausimus, nes mums rūpi ne tik tai, ką jie deklaruoja oficialiai, bet ir ne tokie „skanūs“ dalykai. Ne paslaptis, kad kai kurios darbovietės velka paskui save nelabai gražų šleifą, žmonės, net ir didelių algų viliojami, nenori ten dirbti. Aiškinamės, kodėl taip yra. Tuomet atvirai perspėjam kandidatą, su kokiomis problemomis jam gali tekti susidurti, situacijos nepudruojam. Be to, ir patys matom, kiek žmogus atsparus stresui, pokyčiams.“

5. Kokios prašyti algos?

Taigi – pasufleruojam, kokios algos žmogus gali prašyti.

„Pinigai – labai opus dalykas. Darbo ieškantys žmonės neįsivaizduoja, kokios algos galėtų prašyti. Paprašysi per daug, atsisakys tavęs, paprašysi per mažai – tiek ir gausi. Mes geriau nei bet kas orientuojamės darbo rinkoje. Žinome ne tik tai, kiek vidutiniškai mokama už vienas ar kitas pareigas, bet ir kiek gali sau leisti mokėti konkreti įmonė. Taigi – pasufleruojam, kokios algos žmogus gali prašyti. Kartais, kai matome, kad specialistas yra išties puikus ir vertas didesnės algos, nei darbdavys iš pradžių ketino mokėti, įkalbam jį nešykštėti. Vėliau jie atvirai pripažįsta, kad tai atsipirko.“

6. Kaip išbūti bandomąjį laikotarpį?

„Bandomasis laikotarpis – anaiptol nėra toks formalumas, kaip kai kuriems atrodo. Neretai nutinka taip, kad po jo žmogus atleidžiamas, nieko nepaaiškinus, ir jis net nesupranta, kuo neįtiko. Vis dar įsivaizduojama, kad naujokas turi išplaukti pats, kaip kačiukas įmestas į vandenį. Kai kurie išties išplaukia, bet nemažai vertingų darbuotojų taip ir „nuskęsta“. Daugumai vadovų vis dar sunkiai sekasi aiškiai suformuluoti užduotis, pasakyti, kokių konkrečių rezultatų jie tikisi. Darbuotojas dirba taip, kaip jam atrodo teisingai, kaip įprato dirbti ankstesnėje įmonėje, o čia, pasirodo, reikia visai ko kito. Tokiu atveju agentūra tarpininkė atlieka labai svarbų vaidmenį. Tris bandomuosius mėnesius mes stebim, kaip žmogui sekasi naujoje vietoje, kviečiame jį pokalbio, aiškinamės, ar viskas gerai. Tuo pat metu bendraujam ir su darbdaviu. Kuriozų pasitaiko visokių. Kartą 10 metų patirtį turinčią kandidatę, besibaigiant bandomajam laikui, nutarta atleisti. Mat, jos tiesioginis vadovas išėjo atostogų, o jį pakeitęs žmogus naujoke pernelyg nesirūpino, tad ji toliau dirbo tai, ką buvo įpratusi. Pasirodo, darbdavys norėjo daugiau iniciatyvos. Pasikalbėjom su abiem pusėm, ir jau po savaitės visi buvo labai patenkinti.“

7. Kur kreiptis, kai iškyla naujų problemų?

„Problemų kyla ne tik bandomuoju laikotarpiu. Jų gali atsirasti ir po metų ar kelių. Tarkim, žmogus praranda motyvaciją, nori daryti karjerą, bet nežino kaip, norėtų didesnės algos arba nesupranta, kodėl atšalo santykiai su kolektyvu. Nors formaliai įsipareigojame tarp kandidatų ir vadovų tarpininkauti tik bandomojo laikotarpio metu, iš tiesų palaikom ryšius ir vėliau. Žmonės į mus nebijo kreiptis, ir mes noriai jiems padedam. Dauguma įmonių yra lojalūs mūsų klientai, pasikalbėti su jų vadovais mums yra lengviau ir paprasčiau nei pačiam darbuotojui. Džiaugiamės, kai buvę mūsų kandidatai ateina pas mus su gėlėmis, šokoladu, pasakoja, kaip jiems sekasi, prašo pagalbos įdarbinant jų artimuosius ir draugus. Užsimezga šiltas, žmogiškas ryšys, o tai visais laikais yra viena didžiausių vertybių.“ „Ekloga/Competent“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais