Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Apie debesų kompiuterijos paslaugas paprastai. Kas tai ir kodėl kuriantiems verslą ji naudinga?

Šiandien tapo įprasta nuotraukas, dokumentus, telefono ir el. pašto adresų knygeles saugoti debesyje. Atsiranda vis daugiau naujų sprendimų ir paslaugų. Kaip debesų kompiuterija veikia, kokios naujausios tendencijos, kokie produktai bei paslaugos gali padėti kuriant verslą, pasakoja ilgametę patirtį diegiant kompleksinius IT sprendimus turinčios įmonės „Centric IT Solutions Lithuania“ debesų architektas Dovydas Rimeisis.
„Centric IT Solutions Lithuania“ debesų architektas Dovydas Rimeisis
„Centric IT Solutions Lithuania“ debesų architektas Dovydas Rimeisis / Partnerio nuotr.

Dėl abstraktaus „debesies“ termino ir gausybės su juo siejamų IT paslaugų ar produktų, dažnam naudotojui išgirdus „debesų kompiuterijos“ terminą prieš akis iškyla realaus debesies paveikslėlis. Bendrąja prasme, debesų kompiuterijos paslaugos yra pačių klientų užsakomos, naudojamos bei valdomos IT infrastruktūros paslaugos iš debesų paslaugų tiekėjų valdomų duomenų centrų. Paprastai tariant, debesų kompiuterija vadinamos paslaugos, kurioms pateikti pakanka tik interneto ryšio su nutolusiais serveriais – galingais kompiuteriais, skirtais tik klientų aptarnavimui.

„Centric IT Solutions Lithuania“ atstovas D. Rimeisis atkreipia dėmesį, kad debesų technologijų, bent jau tokių, kokias jas žinome dabar, pirmosios užuomazgos atsirado prieš beveik 15 metų. Būtent tada prasidėjo transformacija iš elektroninio pašto paslaugų ar svetainių talpinimo paslaugų tiekėjų į debesų kompiuterijos tiekėjus. Netrukus rinkoje pradėjo įsitvirtinti tokie, dabar jau gerai žinomi rinkos žaidėjai kaip „Amazon Web Service“ ar „Microsoft Azure“.

Debesų technologija toli gražu nėra tik duomenų saugojimo paslauga. Net jeigu kalbama apie duomenų saugojimą, tai gali būti kelių skirtingų tipų paslaugos, pradedant daugeliui gerai pažįstamomis „Google Drive“ ar „Dropbox“ failų sinchronizavimo tipo paslaugomis ir baigiant tarnybinių stočių ar duomenų saugyklų atsarginių kopijų saugojimu.

Netgi visiems puikiai pažįstamos elektroninio pašto paslaugos įsigijimas iš debesų kompiuterijos tiekėjo gali ženkliai palengvinti IT personalo veiklą, leisti nebesirūpinti pašto serverių priežiūra ir naujo funkcionalumo diegimu. O paslaugų valdymas ženkliai supaprastinamas, tad naujas e. pašto dėžutes gali sukurti, pavyzdžiui, ir personalo vadybininkas ar biuro administratorius.

Be failų saugojimo yra ir skaičiavimo resursai, kuriuos klientas gali gauti virtualių tarnybinių stočių, aplikacijų konteinerių ar tiesiog programinio kodo vykdymo aplinkų pavidalu. Pasak D. Rimeisio, jei virtualios tarnybinės stotys daugeliui yra pažįstamos, tai prieš maždaug 5 metus pradėję populiarėti aplikacijų konteineriai daugeliui yra dar mažai pažįstami. Tiesa, pastaruoju metu vis daugiau programinės įrangos kūrėjų aktyviai naudoja aplikacijų konteinerius, kurie leidžia programinį kodą kartu su visomis jam reikalingomis bibliotekomis supakuoti į lengvai perkeliamą nedidelės apimties paketą, kuris tikrai veiks perkeltas į kitą aplinką.

Tarp populiarių paslaugų taip pat galima paminėti globalaus turinio paskirstymo sistemas (angl. CDN – content delivery Network), leidžiančias vienodai kokybiškai turinį pasiekti klientams iš skirtingų žemynų, ir jau naudojimui paruošti duomenų mokslo modeliai, padedantys atpažinti žmogaus kalbą ar paveikslėlių turinį.

Per pastarąjį dešimtmetį pirmaujantys debesų kompiuterijos tiekėjai padarė didžiulį šuolį. Tą, žinoma, skatino ir klientai, nes norėjo dalį infrastruktūros rūpesčių patikėti „Amazon“, „Micorsoft“ ar „Google“. Kompanijos, kurių pagrindinis tikslas yra kokybiškas jų kuriamo produkto pateikimas vartotojui ir greitas naujų funkcijų pristatymas, mažiausiai nori rūpintis, kiek tarnybinių stočių jiems reikės pirkti po pusmečio, kelis kartus išaugus aktyvių vartotojų skaičiui, ar jų naudojama infrastruktūra atitinka industrijos diktuojamus reguliacijos reikalavimus, galiausiai kaip užtikrinti, jog nauji klientai iš kito žemyno galėtų taip pat sparčiai naudotis jų programine įranga kaip ir dabartinis klientų ratas.

Išbandę debesų kompiuterijos paslaugas, dauguma suprato, jog rūpintis nuosava IT infrastruktūra, neturint kvalifikuotų inžinierių komandos, tikrai nėra nei smagu, nei efektyvu. Na, o debesų kompiuterijos kompanijos, matydamos augantį pasitikėjimą bei konkurenciją iki šiol aktyviai kuria naujas, klientams patogesnes paslaugas.

Debesų kompiuterijos paslaugos nėra skirtos konkrečiai vieno tipo klientui. Tai gali būti ir privatūs asmenys, kuriems tiesiog reikia el. pašto ar patikimos šeimos nuotraukų archyvavimo vietos, tiek smulkios įmonės, kurios nenori ir / ar negali skirti pakankamai žmogiškųjų išteklių CRM ar kitų sistemų priežiūrai, atsarginėms kopijoms ar vis dar sandėliuke laiko 15 metų senumo kompiuterį, kuriame veikia kritinė jų verslo aplikacija, kurią paleido jau 5-erius metus nedirbantis IT specialistas.

D. Rimeisio teigimu, kalbant apie didesnes kompanijas, turinčias sudėtingesnę IT infrastruktūrą, aplikacijas ir verslo procesus, jos dažnai turi daugiau ar mažiau prižiūrimą IT sistemų veiklą. Visgi, siekiant optimizuoti IT procesus, ypač tais atvejais, kai planuojamas potencialiai daug išlaidų pareikalausiantis infrastruktūros ar programinės įrangos įsigijimas, organizacijos vis dažniau įvertina ir debesų paslaugų tiekėjų teikiamas paslaugas. Na, o įmonėms, tiesiogiai užsiimančioms ar ketinančioms užsiimti IT aplikacijų kūrimu, naudojimasis debesų kompiuterijos tiekėjais gali sutaupyti kelis mėnesius ir leisti produktą į rinką pristatyti greičiau.

„Centric IT Solutions Lithuania“ turi ilgametę patirtį kuriant informacines sistemas bei jas modernizuojant ir įgyvendinant kompleksinius IT sprendimus. 2018 metais Kaune įkurtos įmonės debesų technologijų kompetencijos centras sėkmingai dirba tobulindamas „Centric“ kuriamos programinės įrangos išleidimo ciklus, modernizuoja egzistuojančių aplikacijų infrastruktūrą, pritaikydamas ją didžiausioms viešosios debesijos platformoms bei automatizuoja IT procesus. Didesniems išoriniams klientams „Centric IT Solutions Lithuania“ padeda migruoti pas didžiuosius debesų kompiuterijos paslaugų tiekėjus ar optimizuoti jau turimas paslaugas, taip pat dalyvauja IT strategijos kūrime ir padeda modernizuoti programinės įrangos išleidimo ciklą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos