Pirmąjį „iPad“ planšetinį kompiuterį „Apple“ pasauliui pristatė 2010-ų metų sausį, o prekybą juo pradėjo tų pačių metų pavasarį. „Apple“ laboratorijose „iPad“ buvo slapta tobulinamas ne vienerius metus ir net tapo kito savarankiško projekto – „Project Purple“ iniciatoriumi. „Project Purple“ rezultatu tapo vėliau nei „iPad“ kurti pradėtas, bet anksčiau už jį pasauliui pristatytas „iPhone“ — akimirksniu užkariavęs viso pasaulio naudotojų širdis bei visiems laikams pakeitęs supratimą apie tai, koks turi būti mobilus telefonas.
Nuo to laiko, kai Steve Jobs kaip „stebuklingą“ įrenginį pasauliui pristatė „iPad“, praėjo nemažai laiko. Su kiekvienu nauju išleistu „iPad“ modeliu šis planšetinis kompiuteris vis labiau tobulėjo, atsirado didesnės ir mažesnės jo versijos. Tada, 2010 metais, daugelis PC gamintojų, tikriausiai, nesuprato, kad vienas šio įrenginio stebuklų (tikslų) bus atimti iš jų pinigus.
Metų pabaigoje kai debiutavo „iPad“, „Gartner“ analitikai, kurie specializuojasi technologijų rinkose, pastebėjo augantį pirkėjų susidomėjimą planšetiniais kompiuteriais ir savo anksčiau prognozuotus kompiuterių rinkos skaičius sumažino daugiau nei dešimčia milijonų vienetų, o 2011 metų prognozes — daugiau nei 18 procentų.
2010 metais pristatytas „iPad“ yra vienas populiariausių planšetinių kompiuterių pasaulyje, jo pavadinimas — „iPad“ tapo bendriniu planšetinių kompiuterių pavadinimu. „Apple“ „iPad“ populiarus ne tik tarp paprastų, namie naršančių ar filmus žiūrinčių naudotojų, bet giliai įsiskverbė ir į verslo sektorių. Vis dažniau savo darbuotojams „iPad“ perka sveikatos apsaugos, nekilnojamo turto, statybos, finansų, draudimo ir kituose verslo sektoriuose dirbančios kompanijos.
„Apple“ sėkmė verslo kompanijų sektoriuje, kur įprasta matyti „Microsoft“ sistemų dominavimą, gali pasirodyti kiek netikėta. Prieš septynerius metus, kai „Apple“ planšetinis kompiuteris tik pasirodė parduotuvių lentynose, „iPad“ naudojimas įmonių veikloje kėlė daug abejonių. Steve Jobs valdoma „Apple“ daugiausiai dėmesio skirdavo produktams, kurie patiktų paprastiems kompiuterinių sistemų naudotojams. Kai kompanijos vairą perėmė Tim Cook, „Apple“ daugiau dėmesio ėmė skirti verslo sektoriui. Kompanija įdėjo daug pastangų tobulindama savo produktus ir pritaikydama juos organizacijų ir verslo kompanijų poreikiams.
2014 metais „Apple“ ir IBM pradėjo pirmą IBM „MobileFirst“ aplikacijų, skirtų „iPad“ ir „iPhone“ kūrimo raundą. Šiandien jau yra sukurta daugiau nei 100 skirtinguose sektoriuose dirbančioms kompanijoms ir organizacijoms skirtų ir jų specifinius reikalavimus atitinkančių aplikacijų. Pastarosios skirtos draudimo kompanijoms, bankams ir finansinėms institucijoms, elektronikos ir energetikos pramonei bei paslaugoms, mažmeninei prekybai, telekomunikacijų ir transporto kompanijoms, sveikatos apsaugos sektoriui, gamybai bei vyriausybinėms organizacijoms.
Kurdama įmonėms skirtus sprendimus, be IBM, „Apple“ bendradarbiauja su tokiomis kompanijomis kaip „Cisco“ — pasauline kompiuterinių tinklų technologijų lydere, kuriančia komandinio darbo įrankius ir vienas geriausių verslo sektoriui skirtų bendravimo balsu „iPhone“ ir „iPad“ aplikacijų. Taip pat „Deloitte“ — kurios darbuotojai naudoja daugiau nei 100 000 „iOS“ prietaisų ir ketvirta pagal dydį pasaulyje bei didžiausia Europoje programinės įrangos kompanija — SAP.
Siekdama „iPad Pro“ padaryti įmonėms ir organizacijos dar patrauklesne darbui skirta priemone, „Apple“ apjungė savo pajėgas su „Microsoft“. „Microsoft“ sukūrė „Office“ taikomųjų aplikacijų paketą, skirtą „iPad“ ir „iPhone“, kurio aplikacijomis patogu naudotis, išnaudojant lietimui jautrų ekraną ir virtualią klaviatūrą. „Apple“ pagalvojo ir apie tuos kompiuterių naudotojus, kurie neįsivaizduoja naudojimosi kompiuterine įranga be klaviatūros — prie „iPad Pro“ galima prijungti išorinę klaviatūrą, kuri atlieka ir apsauginio dėklo vaidmenį, yra kompaktiška ir patogi.
Kompiuterius dažniausiai naudojame elektroniniams laiškams skaityti ir rašyti, naršyti internete, naudodami juos bendraujame su kolegomis, kuriame ir skaitome dokumentus ar žiūrime filmus. „iPad“ su visomis šiomis užduotimis susitvarko kuo puikiausiai. Jis sveria mažiau, užima mažiau vietos nei nešiojamas kompiuteris, naudojant „iPad“ nereikia laukti kol jis įsijungs — įrenginys pradeda veikti iškart, vos spustelėjus pradžios mygtuką. Tai reiškia, kad darbuotojas jį dažniau pasiims su savimi, net tada, kai kompiuterį greičiausiai paliktų biure.
Praėjus vos keturiems metams po „iPad“ pristatymo, „Apple“ planšetinį kompiuterį jau naudojo 98 procentai „Fortune 500“ ir 91 procentas „Global 500“ įmonių. „iPad“ greitai tapo populiaria mokymosi priemone daugelyje pasaulio mokyklų ir universitetų.
Po ilgų testavimų ir lyginimų, pasitikėjimą „iPad“ pareiškė skrydžių bendrovės.
Iki skrydžių bendrovėms pradedant naudoti „iPad“, priklausomai nuo lėktuvo ar skrydžio tipo, pilotai savo „skrydžio krepšiuose“ nešiojo nuo 10 iki 44 kilogramų „popierinės“ informacijos. Kai kurių lėktuvų popieriuje atspausdinti, „skrydžio krepšyje“ esantys žinynai sveria 25 kilogramus. „Man reikėjo nešiotis du didelius krepšius su žinynais ir brėžiniais, o dabar aš turiu lėktuvo schemas ir viso pasaulio oro uostų planus „iPad”“, — teigia „British Airways“ orlaivio vadas Spencer Norton, mat „British Airways„ savo lėktuvuose vietoje „skrydžių krepšių“ pradėjo naudoti planšetinius „Apple“ kompiuterius. „iPad“ skrydžių bendrovėms leidžia ne tik sutaupyti degalų, nes kaskart reikia skraidinti mažesnį popierių svorį („iPad“, priklausomai nuo modelio sveria 300–700 gramų), bet ir pagerinti piloto darbo efektyvumą, nes rasti reikalingą informaciją „iPad“ galima greičiau nei vartant popierinius begalinių skrydžių instrukcijų ir oro uostų schemų rinkinių puslapius.
„British Airways“ kompanijoje „iPad“ naudoja ne tik pilotai. „iPad“ šioje britų oro linijų kompanijoje galima pamatyti beveik kiekvienos sferos darbuotojo rankose. „iPad“ naudoja skrydžio palydovai, oro uosto darbuotojai padedantys keleiviams spręsti iškilusius sunkumus. Taip pat lėktuvų aptarnavimo tarnybos, besirūpinančios lėktuvo technine būkle, bagažo įkrovimu ir iškrovimu bei maisto tiekimu į keleivius gabenančius lėktuvus.
Daugelis girdėdami apie „Apple“ technikos naudojimą kompanijose galvoja: „taip, tai ten pas juos — jie dideli, turtingi, pas juos žolė žalesnė, o pas mus…“
Tarp tokių oro linijų-gigančių kaip „British Airways“, „American Airlines“, SAS, „Lufthansa“, „Air France“, KLM ir daugybės kitų, 2014 metais vietoje skrydžio krepšių „iPad“ pradėjo naudoti ir Latvijos oro linijų kompanijos „airBaltic“ pilotai. „iPad“ skrydžių bendrovėse tai ne tik patogumas, bet ir darbo efektyvumas, saugumas. „iPad“ „airBaltic“ kompanijoje padeda sutaupyti apie du milijonus popieriaus lapų per metus, teigė kompanijos vadovas Martin Gauss.
Lietuvoje registruotos oro linijų bendrovės „Avion Express“ skrydžių departamento inžinerinio padalinio vadovas Povilas Bakūnas minėjo, kad popieriuje spausdintos pilotams skirtos informacijos jų kompanijos lėktuvuose būdavo apie 60 kilogramų. Pakeitus tiek svėrusią popieriuje spausdintą informaciją trimis „iPad“ — būtent tiek šių planšetinių įrenginių yra kiekviename „Avion Express“ orlaivyje — sutaupoma nemažai kuro. Kompanijos skrydžių departamento inžinerinio padalinio vadovas teigė, kad 1-am kilogramui sutaupyto svorio lėktuve skaičiuojama 0,03 kilogramo mažiau išnaudoto kuro skrydžio valandai. „Avion Express“ lėktuvų pilotai naudoja apie 120 „iPad 4“,„iPad Air”, „iPad Air 2“ ir penktos kartos „iPad“ planšetinių kompiuterių. Naudodami „iPad“ lėktuvų pilotai gali tiksliau, nei naudojantis popieriuje atspausdintomis skrydžio charakteristikų skaičiavimo lentelėmis, apskaičiuoti orlaivio kilimui ir leidimuisi reikalingus parametrus. Tai leidžia efektyviau ir ekonomiškiau naudoti lėktuvo resursus.
Vilniuje įsikūrusi draudimo žalų administravimu, sureguliavimu ir didelių įvykių tyrimų parengimu užsiimanti kompanija „Smart Claims“, nutarė konsoliduoti darbo priemones ir pradėti naudoti planšetinius kompiuterius. Apie 75 procentams darbuotojų: fotoaparatus ir kompiuterius pakeis planšetiniai kompiuteriai. Toks žingsnis kompanijai leis efektyviau vykdyti darbus, sutrumpės informacijos klientams ir ekspertams pateikimo terminai. Kompanija dar nėra priėmusi galutinio sprendimo, kurio gamintojo planšetiniai kompiuteriai bus naudojami, tačiau labai rimtai svarsto galimybę įsigyti „iPad Pro“. Anot įmonės vadovo Sauliaus Tiškevičiaus, lyginant su kitų gamintojų panašias galimybes turinčiais planšetiniais kompiuteriais — „ iPad” kokybiškesni, funkcionalesni bei patikimesni.
Šių metų balandžio mėnesį kompiuterius „iPad“ įrenginiais pakeitė dalis „ERGO Life Insurance SE Lietuvos filialo“ gyvybės draudimo pardavimo vadybininkų ir ne gyvybės žalų administravimo padalinio ekspertų. „„iPad“ leido mums produktą ir sistemą klientui pristatyti greičiau — planšetiniam kompiuteriui įjungti pakanka vieno mygtuko paspaudimo. Šis išmanusis įrenginys yra tiesiog patogesnis naudojimui — juo patogu rodyti bet kokią informaciją bet kurioje vietoje; dėl nedidelio svorio ir išmatavimų jį patogu nešiotis nedidelėje rankinėje. Naudojant „iPad„ mūsų atnaujinta pardavimų sistema yra dar efektyvesnė.“, — pasakojo „ERGO Life Insurance SE Lietuvos filialo“ „ERGO Life Insurance SE“ pardavimų palaikymo ir plėtros skyriaus vadovė Jurgita Žemaitė. Sutaupius pinigų (nes „iPad“ kainuoja pigiau nei kompiuteriai) planšetinių kompiuterių naudojimas įmonėje procesus padarė efektyvesniais , taupomas darbuotojų ir klientų laikas. Galimybę dirbti naujais įrenginiais teigiamai įvertino įmonės darbuotojai. Lietuvos kolegų pavyzdžiu pasekti ir dar šiemet draudimo pardavimo vadybininkams kompiuterius „iPad“ įrenginiais pakeisti planuoja ir „ERGO Life Insurance SE“ filialas Latvijoje.
Trijose Baltijos šalyse kavinių tinklą turinti „Caffeine Roasters“, Estijoje „iPad“ naudoja kaip kasos aparatus. Kadangi tai yra aplikacijų pagrindu veikiantis kasos aparatas, juo paprasta naudotis. Be puikios tokio kasos aparato išvaizdos, kaip vieną iš „iPad“ privalumų, „Caffeine Roasters“ Estijos vadovė Kristina Stanionytė minėjo, kad įrenginio gedimo atveju užtenka naujame „iPad“ įrašyti specialią kasos aparato aplikaciją ir po kelių minučių įrenginys vėl paruoštas naudojimui. „iPad“ – tai ne tik estetiškai atrodantis kasos aparatas, bet ir funkcionalus nešiojamas kompiuteris, kurio naudodamiesi kavinės darbuotojai gali bendrauti tarpusavyje, gauti ir siųsti žinutes, elektroninius laiškus ir taip užtikrinti puikų įmonės kavinių lankytojų aptarnavimą.
Vis daugiau ir daugiau kompanijų bei organizacijų, dirbančių pačiose įvairiausiose veiklos sferose, kompiuterius darbuotojams pakeičia nešiojamais, mažais, lengvais, funkcionaliais ir puikų estetinį vaizdą turinčiais „iPad“.