Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Auksinė taisyklė – parduoti galima viską

Kur pradedančiajam verslininkui geriau siūlyti savo gaminius ir paslaugas – Lietuvoje ar tarptautiniu mastu? Ar verslas seksis, jei bus konkuruojama kaina? Atsakymų į šiuos klausimus ieškojo Jaunimo verslumo skatinimo asociacijos (JVSA) konsultantas Vincentas Vitkauskas.
Vincentas Vitkauskas
Vincentas Vitkauskas

Lektorius teigia, kad dauguma verslininkų klaidingai įsivaizduoja, kad Lietuvoje kurti verslą yra nesudėtinga. „Lietuva nėra ta rinka, kurioje galima labai lengvai užsiimti verslu, siekiant didelės apyvartos. Lengviausias kelias iš visų tradicinių kelių pradedantiesiems verslininkams yra susikurti tinklalapį, kuriame galėtų ką nors pardavinėti, teikti paslaugas ir taip pasiekti pasaulinę rinką, o ne orientuotis lokaliai“, – sako pašnekovas.

Taip pat skaitykite: Jauno žmogaus pasirinkimas: kodėl gerai dirbti sau?

Parduoti galima viską

Svarbiausia susivokti, kad konkurencija kainos atžvilgiu yra ne tai, ko reikia siekti. 

Smulkiesiems verslininkams, kurie savo rinką mato Lietuvoje, V. Vitkauskas pataria įžvelgti savo stipriąsias puses, savitumą. „Reikėtų atidžiai pažiūrėti, ką dar galima pasiūlyti papildomai, kokią pridėtinę vertę gali pasiūlyti produkto gamintojas ar paslaugos tiekėjas. Galbūt tai būtų gudresnės aptarnavimo galimybės, lojalumo programos – būdų daug. Svarbiausia susivokti, kad konkurencija kainos atžvilgiu yra ne tai, ko reikia siekti“, – įsitikinęs jis.

Lektoriaus manymu, nėra tokio produkto ar paslaugos, kurio nebūtų galima parduoti pasauliniu mastu – verslininkams tereikia paieškoti įvairesnių galimybių, kaip savo produktus pasiūlyti plačiai. „Parduoti galima viską – tai mūsų auksinė taisyklė, tik reikia surasti kelius prie pirkėjų. Štai pavyzdys – anksčiau viena moteris iš Zarasų pačios kurtas veltines šlepetes draugams ir pažįstamiems pardavinėdavo po 70 litų. Patarus jai pasidomėti vienu užsienio tinklalapiu, kuriame pardavinėjami rankdarbiai, dabar moteris tas šlepetes pardavinėja už 200 eurų“, – teigia pašnekovas.

 „Eko laboratorijos” nuotrauka/Perdirbtos šlepetės
„Eko laboratorijos” nuotrauka

Šios ir kitos temos aptariamos 60-yje savivaldybių vykstančiuose, JVSA organizuojamuose renginiuose. Pasak V. Vitkausko, apie du trečdalius šių renginių dalyvių buvo asmenys, norintys pradėti savo verslą, likusi dalis – įmonės, svarstančios įvairias plėtros galimybes.

Taip pat skaitykite: Franšizavimas – tiek burgerinių, tiek nusikaltimo vietų valymo verslų plėtrai

Skatina verslumo ugdymą

Pašnekovo teigimu, renginiuose didelis dėmesys buvo skiriamas verslo plano kūrimui, pinigų srauto valdymui, finansavimo šaltiniams.

Lektoriaus manymu, nėra tokio produkto ar paslaugos, kurio nebūtų galima parduoti pasauliniu mastu. 

„Apie plėtrą galvojančios įmonės dažniausiai būna pasiskaičiavusios, ko jos tiksliai nori. Vienintelis klaustukas šioje vietoje – ar viskas vystysis, kaip ir iki šiol. Pavyzdžiui, Rusijos rinkos pokyčiai. Nuo rytų rinkos priklausė daug mūsų įmonių, o kritus rublio kursui situacija suprastėjo, įmonės nebe taip drąsiai galvoja apie investicijas į įrangą, nes paklausa ir perkamoji galia mažėja. Įmonėms reikėtų iš anksto apgalvoti įvairius scenarijus“, – sako V. Vitkauskas.

Šie renginiai – JVSA vykdomo projekto „Septynių jūrų kapitonai II“ dalis. Projektas skirtas skatinti verslumo ugdymą ir smulkių bei vidutinių verslo subjektų (SVV) steigimąsi, vystymąsi bei plėtrą. Jo metu organizuojami verslumą ir SVV subjektų steigimąsi, vystymąsi bei plėtrą skatinantys informaciniai renginiai, teikiamos aukštos kokybės konsultacinės, trijų pakopų paslaugos. Tikimasi, kad naujų SVV subjektų steigimasis bei esamų SVV subjektų vystymasis ir/arba plėtra sudarys sąlygas naujų darbo vietų steigimui ir esamų darbo vietų išlaikymui.

Projektas finansuojamas pagal 2007-2013 metų Ekonomikos augimo veiksmų programos 2 prioriteto „Verslo produktyvumo didinimas ir aplinkos verslui gerinimas“ VP2-2.2-ŪM-02-K priemonę „Asistentas-4“. Projektui finansuoti iš Europos Sąjungos fondų skirta 288 536,55 Eur (996,3 tūkst. Lt).

Kuriame lietuvos ateiti logo
 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai