Virusas reikalavo bitkoinų
Išsikraustydami į naują biurą „EVS Group“ panoro atsikratyti ir senos įrangos. Įmonės vadovas Ruslanas Paškevičius prisimena kaip svarstė ar verta kelti svarbiausius duomenis į debesiją iš vietinių serverių.
„Pasidomėjome ką siūlo didžiausi debesijos paslaugų tiekėjai Lietuvoje. Iš keturių pasiūlymų „Telia“ variantas pasirodė priimtiniausias. Per kelis mėnesius persikėlėme į „debesį“. Pradėjome džiaugtis, kad tapome modernūs – nuo šiol dirbame patogiau, operatyviau ir saugiau, o klientams galime suteikti dar kokybiškesnes paslaugas“, – pokyčius vertino R. Paškevičius.
Po keletos dienų nuo persikėlimo į debesiją, įmonės IT ūkį aptarnavusi įmonė atvyko tvarkyti serverių. Jie pastebėjo, kad vieną iš serverių užblokavo bitkoinų reikalaujantis virusas, kuris tapo nevaldomas. „Net prunkštelėjau į delną – belieka užjausti programišius, nes jautrių duomenų ten jau nebuvo likę ir mums tas serveris nebereikalingas“, – prisiminė R. Paškevičius.
Technologijos didina efektyvumą
Aukų kenkėjiškos programos nesirenka – tuo įsitikino daugiau nei dešimt metų savo įmonę turintis R. Paškevičius. Specialistas pastebėjo, kad nuosavą serverį įsigyti ir prižiūrėti kainuoja kur kas daugiau, nei debesija. „O kur dar nuolatinis paslaugos pasiekiamumas, problemų sprendimo laikas. Debesijos sprendimai patogesni, naudingesni, saugesni, o ir nereikia sukti galvos dėl priežiūros“, – pasakoja R. Paškevičius.
Augančios įmonės vadovas pastebėjo, kad technologijos padeda dirbti efektyviau. Pavyzdžiui, „Office 365“ užtikrina galimybę naudotis biuro programomis iš bet kur ir bet kokių įrenginių. Nereikia sukti galvos ir dėl licencijų pratęsimo ar programų atnaujinimo – visa tai vyksta automatiškai.
Turint vieną ryšio ir IT paslaugų tiekėją, išspręsti kilusius iššūkius galima kur kas operatyviau. Inovacijas „EVS Group“ diegia ir savo tiesioginėje veikloje. Įmonė kartu su partneriais neseniai sukūrė specialia programa paremtą paslaugą „Medservis“, kuri medicinos įstaigoms padeda operatyviau ir taupiau atsinaujinti ir nuolat palaikyti įstaigų medicininius kokybės vadybos dokumentus, atsižvelgiant į aktualių teisės aktų pakeitimus.
Debesija – ne panacėja
Šiandien stambūs verslai tendencingai skiria daugiau dėmesio kibernetiniam saugumui, o smulkesnės įmonės į tai žiūri kiek atmestinai. Dėl šios priežasties gali kilti nuostoliai, tvirtina „Telia“ Specialiųjų paslaugų vadovas Giedrius Meškauskas.
„Saugumo spragos gali pakenkti ir visiškai su technologijomis nesusijusiems verslams. Rezultatas – pasipiktinę klientai, atšaukiami užsakymai ir sutrypta reputacija, kurią nežinia ar dar pavyks prikelti“, – pasakoja G. Meškauskas.
„EVS Group“ tik dėl įmonės vadovo įžvalgumo ir, iš dalies, laimingo atsitiktinumo išvengė rimtų problemų. Šis atvejis – pamoka ne tik jai, bet ir visiems smulkiesiems verslininkams kibernetinį saugumą vertinti rimčiau. Tačiau vadovas akcentuoja, kad vien duomenų perkėlimas į „debesį“ negarantuoja įmonės kibernetinio saugumo sprendimų.
Debesijos paslaugų pagrindinė nauda yra ekonomiškumas, kadangi klientas moka tik už tai, ką naudoja, ir jam nereikia pačiam rūpintis paslaugų palaikymu. Duomenys yra saugūs fiziškai, o jei su tiekėju nesusitarta kitaip, jų priežiūra, atnaujinimai, atsarginių kopijų saugojimas ir kitos paslaugos lieka vartotojo atsakomybė.