Nuo pat 1991-aisiais pagaminto pirmojo stalo kompiuteriui NARBUTAS yra biuro baldų gamintojas. Tikrasis proveržis įvyko 2008 metais Ukmergėje pastačius nuosavą gamyklą. Su įmone daugiau kaip dešimtmetį bendradarbiaujantys danų dizaineriai Christina Strand ir Niels Hvass prisiminė, kokį įspūdį jiems padarė faktas, kad NARBUTAS baldai gaminami nuosavoje gamykloje Lietuvoje. Pasak dizainerių, net pačioje Danijoje gamybos liko labai mažai, ji iškelta į kitas šalis. NARBUTAS gamyklos plotas nuo atidarymo 2008-aisiais didėjo, o investicijos į naujas gamybos linijas ir modernizaciją – nuolat augo: vien tik 2021–2023 metų laikotarpiu jos siekė daugiau nei 13 milijonų eurų. Nuolatinė plėtra ir investicijos lėmė, jog šiandien NARBUTAS siūlo visas biuro baldų kategorijas apimantį gaminių asortimentą – nuo stalų, kėdžių iki minkštų baldų ir akustinių sprendimų.
Dėmesys dizainui
NARBUTAS kuria funkcionalaus, ergonomiško dizaino baldus. 1997 metais italų dizaineriai Roberto Lucci ir Paolo Orlandini iš dizaino studijos „Orlandini Design“ kompanijai sukūrė pirmąsias sistemas MILANAS ir SIENA. Įdomu, kad po daugiau kaip ketvirčio amžiaus NARBUTAS tęsė bendradarbiavimą su „Orlandini Design“. Iš tėvo Paolo Orlandini vadovavimą studijai perrėmęs sūnus Folco Orlandini šiemet su NARBUTAS pristatė naują itin elegantišką vadovo baldų kolekciją ARQUS. Itin sėkmingas ir produktyvus bendradarbiavimas su kita italų dizaino studija „Baldanzi & Novelli designers“.
Visame pasaulyje mėgstama šios studijos sukurta modulinė minkštasuolių sistema ARCIPELAGO, vadovo kėdė NORTH CAPE, biuro kėdžių šeima WIND, daugiafunkcinis baldas WORKLAB. Ką tik „NeoCon“ parodoje Čikagoje buvo pristatytas naujausias bendradarbiavimo su šiais dizaineriais rezultatas – ergonomiką ir sėdėjimo komfortą sujungianti biuro kėdė D-CHAIR. NARBUTAS bendradarbiauja su dizaineriais iš Danijos, Italijos, Ispanijos, JAV, kitų šalių. Įmonė pristato per 70 baldų kolekcijų, kurias vienija bendras dizaino moto – „Nieko nereikalingo“. Išskirtinį dėmesį kokybei, dizainui ir tvarumui liudija pelnyti tarptautiniai prestižiniai dizaino apdovanojimai „Red Dot Award“, „iF Design Award“ bei „German Design Award“.
Konkurencinis pranašumas – nestandartinė baldų gamyba
Šalia serijinės NARBUTAS išlaiko ir unikalios, individualios gamybos galimybes. Moderni gamyklos įranga pritaikyta ir mažoms baldų partijoms ar net vienetiniams gaminiams. Tai didelis bendrovės išskirtinumas ir konkurencinis pranašumas tiek vietinėje, tiek ir tarptautinėje rinkoje. Net 30 % pagamintos produkcijos sudaro nestandartinių baldų gamyba, o įmonės partneriai laimi pačius didžiausius jų šalyse skelbiamus biuro apstatymo konkursus, kurie siekia ir keletą tūkstančių darbo vietų. NARBUTAS baldai stovi tokių pasaulinių kompanijų, kaip „BioNTech“, „Colgate“, „Volkswagen“, „Aston Martin“, Dubajaus pasaulio verslo centro biuruose.
Plėtra – nuosekli ir ambicinga
NARBUTAS eksportuoja savo gaminius į 66 pasaulio šalis, turi daugiau nei 800 prekybos atstovų. Baldų ekspoziciniai salonai veikia penkiose valstybėse – Prancūzijoje, Vokietijoje, Lietuvoje, Didžiojoje Britanijoje ir JAV. Ypač įkvepianti kompanijos atėjimo į itin konkurencingą ir specifinę JAV rinką istorija. NARBUTAS USA įmonės prezidentė Natalija Daubarė prisimena, kad plėtrą į JAV 2018-aisiais lydėjo neeiliniai iššūkiai – teko ne tik perprasti naujos rinkos taisykles bei atlaikyti didžiulę konkurenciją, bet ir išgyventi pandemiją. Tuo metu žinomų Europos baldų gamintojų iš JAV rinkos traukėsi, bet buvo nutarta dirbti toliau ir siekti pasinaudoti karantino suteiktomis galimybėmis. „Dirbome, plėtėmės, nepasidavėme ir dabar galime pasakoti savo sėkmės istoriją“, – sako Natalija Daubarė.
Dalyvavimas svarbiausiose tarptautinėse parodose – dar viena sėkmingos plėtros strategijos dalis. Didžiausiose specializuotose parodose, tokiose kaip „Orgatec“ Vokietijoje, „NeoCon“ JAV, „Stockholm Furniture Fair“ Švedijoje ir kitose NARBUTAS kolekcijos sulaukia didžiulio biuro baldų pramonės profesionalų susidomėjimo. Sugrįžimas į pirmą kartą po pandemijos surengtą „Orgatec“ parodą virto tikru triumfu: NARBUTAS pristatė net 13 naujų kolekcijų, kurios sulaukė milžiniško rinkos ekspertų susidomėjimo ir pripažinimo. Ilgametis įdirbis dalyvaujant svarbiausiose parodose, įvertinimas dizaino konkursuose, bendradarbiavimas su lyderiaujančiais pasaulio dizaineriais NARBUTAS kompaniją pavertė tarptautinio lygio rinkos žaidėju, kurio gaminiai formuoja ir pasaulines darbo erdvių tendencijas.
Iki 2028 metų – klimatui neutrali įmonė
Augant gamybos mastams, NARBUTAS rūpinasi aplinkai daromu poveikiu ir prisiima tenkančią atsakomybę. Tvarumas – strateginė veiklos kryptis. Kompanija aktyviai siekia gamyboje taupyti naudojamus išteklius, mažinti gamybos metu susidarančias CO2 emisijas, gaminti kokybiškus ir ilgaamžius baldus, perdirbti gamybos atliekas.
100 % NARBUTAS gamyboje naudojamos elektros yra iš atsinaujinančių energijos šaltinių. Apie 10 % reikalingos elektros energijos kompanija jau dabar pasigamina pati – nuo 2019 metų veikia 0,8 mW galingumo saulės elektrinė. Artimiausiuose planuose – sparti saulės elektrinės plėtra, kurią įgyvendinus įmonė pasigamins 30–40 % reikalingos elektros energijos.
Baigtas automobilių parko atnaujinimas: 55 įmonės automobiliai pakeisti į elektromobilius. Vietoj iškastinio kuro gamyklos šildymui deginamos gamybinės medienos atliekos. NARBUTAS baldai kuriami ir gaminami nuosekliai laikantis tvaraus dizaino principų: kruopščiai parenkant tinkamas žaliavas, suplanuojant efektyvius gamybos etapus, užtikrinant aukščiausią kokybę ir ilgaamžiškumą, numatant seno baldo atnaujinamo, perdirbimo galimybes. Įsipareigojimą kokybei atspindi ir gaminiams suteikiama 10 metų garantija. Kompanija glaudžiai bendradarbiauja su klientais pratęsdama naudotų savo gaminių gyvavimo ciklą, o atnaujintus baldus dovanoja įvairiems paramos gavėjams. NARBUTAS yra užsibrėžęs strateginį tikslą iki 2028 metų tapti klimatui neutralia įmone.
Kas toliau?
Pasak NARBUTAS įmonių grupės įkūrėjo, „Narbutas International“ prezidento Petro Narbuto, kompanija turi visas galimybes tolimesniam sėkmingam ir stabiliam augimui: „Toliau bus tas pats, kas buvo. Kodėl esu tuo tikras? Stabiliam, sėkmingam verslo augimui pirmiausia reikia idėjų, antra – komandos, gebančios tas idėjas įgyvendinti, ir galiausiai – technologijų ir įrengimų, kurie tas idėjas materializuotų, paverstų konkurencingais produktais. Mes turime labai daug idėjų, mūsų komanda – čempionė, ir turime pačias moderniausias technologijas ir įrengimus, su kuriais galime labai efektyviai gaminti kokybiškus produktus. Visa tai leidžia mums tikėtis tolimesnio nuoseklaus kompanijos augimo“, – įsitikinęs Petras Narbutas.