BMW sėkmės istorija: jei neleidžia gaminti automobilių, gali uždirbti ir iš puodų

Net jei nesate užkietėjęs automobilių gerbėjas, mėlynai baltą ženklelį su raidėmis BMW tikrai atpažįstate. Šiandien jis tarytum savaime siejasi su stiliumi, kokybe ir tam tikru prabangos lygiu. Tačiau taip buvo tikrai ne visada, ir per 100 metų istorijos šiai kompanijai teko patirti ne vieną iššūkį. Todėl kviečiame į kelionę laiku po BMW istoriją, kurios sėkmę lėmė po šiai dienai nenuilstantis atkaklumas.
BMW / 123rf.com nuotr.
BMW / 123rf.com nuotr.

Skirtingai nuo kitų didžiųjų kompanijų, šios istorija prasidėjo gana vėlai. Pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ automobilius, kuriuos mielai rinkosi prezidentai, karaliai ir diktatoriai, pradėjo gaminti dar 19-tame amžiuje. Tuo tarpu BMW oficialiai veiklą pradėjo tik antrajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje.

Viskas prasidėjo nuo lėktuvų

Karlas Rappas / Archyvinė nuotr,
Karlas Rappas / Archyvinė nuotr,

Istorijos pradžia laikomi 1913-ieji, kai Karlas Rappas (dabar laikomas netiesioginiu BMW“įkūrėju) su partneriais atidarė nedidelę lėktuvų variklių gamyklą „Rapp Motorenwerke“. Vargu, ar tai buvo K.Rappo planuose, tačiau netrukus prasidėjęs Pirmasis Pasaulinis karas lėmė pradinę verslo sėkmę.

Tuo metu įmonė pritraukė tokio dydžio investicijų, kad ši nedidelė gamykla, net nusamdžiusi šimtus naujų darbuotojų, nepajėgė susitvarkyti su gamybos apimtimis. Taigi, 1917-aisis kompanija buvo reorganizuota ir pervadinta į „Bayerische Motorenwerke“ arba trumpai – BMW.

Nors paskutiniaisiais karo metais valstybės dosniai subsidijuojama kompanija turėjo itin geras sąlygas plėstis, karo pabaiga atnešė naujų sunkumų. Versalio taikos sutartis Vokietijai buvo skausminga daugeliu atžvilgiu, o draudimas šalyje gaminti lėktuvus buvo rimtas smūgis naujajai kompanijai.

Pirmieji motociklai ir automobiliai

Pokario metais ieškant naujų pajamų šaltinių kompanijai teko keisti veiklos kryptį. Tuo metu ji ėmėsi gaminti pramoninius variklius ir stabdžius traukiniams. Netrukus atrasta niša motociklų gamyboje galiausiai paskatino išbandyti jėgas automobilių rinkoje.

Pirmasis BMW surinktas automobilis buvo 1928-aisiais prekyboje pasirodęs „Dixi“. Taip, tai buvo pagal licenciją gaminamas britų kompanijos automobilio modelis, kuriai BMW dar mokėjo ir komisinius. Vis dėlto tai buvo pats pirmas automobilis, ant kurio grotelių puikavosi BMW ženklas.

BMW „Dixi“ / Archyvinė nuotr.
BMW „Dixi“ / Archyvinė nuotr.

Toliau kurį laiką viskas ėjosi puikiai. 1933-iaisis BMW pristatė modelį „303“ – pirmąjį automobilį su šešių cilindrų linijiniu varikliu. O 1936-aisiais prekyboje pasirodęs sportinis kabrioletas aliuminio kėbulu „328“ galėjo išvystyti 150 km/h greitį ir tapo vienu garsiausių tarpukario Europos automobilių.

Laikotarpis, kai teko gaminti net puodus

Vis dėlto antrojo pasaulinio karo metais BMW teko prisiminti savo ištakas. Karui besiruošianti Vokietija privertė kompaniją grįžti prie lėktuvų variklių gamybos, kurių kompanija pagamino per 30 tūkstančių.

Lėktuvas su BMW varikliu / Archyvinė nuotr.
Lėktuvas su BMW varikliu / Archyvinė nuotr.

Paskutiniaisiais karo metais BMW gamyklas pradėta stipriai bombarduoti, o Miuncheno gamykla buvo beveik visiškai sunaikinta. Prireikė šiek tiek laiko, kad ši strategiškai svarbi gamykla galėtų pradėti bet kokią gamybą. Be to, pirmaisiais pokario metais BMW buvo uždrausta gaminti bet kokias motorizuotas transporto priemones.

Tačiau ir tada kompanija nepasidavė. Bandydama išlikti, kompanija ėmėsi gaminti puodus ir keptuves iš perdirbtų žaliavų, o kiek vėliau – kitus virtuvės rakandus ir dviračius. Leidimą gaminti motociklus kompanija atgavo tik 1947-aisiais, o į automobilių rinką BMW grįžo tik praėjus dar ketveriems metams.

BMW motociklų „R24“ dalys / Archyvinė nuotr.
BMW motociklų „R24“ dalys / Archyvinė nuotr.

Tiesa, pasirinkta kryptis gaminti mažus kiekius labai prabangių automobilių vos neprivedė įmonės prie bankroto ir buvo svarstyta net parduoti ją . Nedaug trūko, kad kompanija būtų parduota pagrindiniam konkurentui „Mercedes-Benz“.

Nauja kryptis tapo sėkmės garantu

Tačiau 1960-aisiais pasikeitus investuotojams, kompanija dar kartą pakeitė kryptį – ir atrado sėkmės formulę, kurią išlaiko iki šių dienų.

Jau po metų rinkai buvo pristatyti naujosios klasės automobiliai, kurie ir pramynė kompanijai kelią pasaulinio pripažinimo link. Kompaktiški, santūraus dizaino ir netikėtai sportiški automobiliai buvo visiškai naujo segmento pradžia. Taip gimė tai, kas ir šiandien vadinama sportiniu sedanu, o 1963-aisiais BMW akcininkams pirmą kartą atnešė pelno po 30-ies metų pertraukos.

BMW 1600 / Wikipedia nuotr.
BMW 1600 / Wikipedia nuotr.

Per pastaruosius keliasdešimt metų, ši, tiesiogine šių žodžių prasme, iš pelenų pakilusi kompanija, tapo vienu iš automobilių gamintojų lyderių pasaulyje. Niekam lig tol nepavyko sujungti našumo, prabangos ir dizaino, atrodytų, be didelių pastangų taip, kaip BMW. Dabar šią markę mielai renkasi ir įžymybės, tokios kaip Jessica Alba, Halle Berry, Reese Witherspoon ir Clive Owen.

Šiuo metu BMW įsitvirtinę kone visuose segmentuose ir surenka apie 200 tūkstančių automobilių per metus. „Patogaus sportiškumo“ ir technologinių naujovių formulė taikoma visiems kompanijos automobiliams – ar tai būtų krosoveriai, hibridai, elektromobiliai ar limuzinai. Šiandien pirkėjai gali rinktis daugiau kaip iš 20-ies skirtingų modelių.

BMW 318i / BMW nuotr.
BMW 318i / BMW nuotr.

Vieną iš naujausių kompanijos kūrinių, trečios serijos BMW 318i kviečia laimėti ir „Teleloto“. Birželio mėnesį šių automobilių bus laimėta net 10. Iš viso „Teleloto“ svajonių vasaros metu žaidėjų laukia 30 automobilių, 3000 prizų ir iki smulkmenų įrengtas butas sostinėje.

Daugiau apie vasaros automobilius ir prizus galite sužinoti loterijos „Perlas“ interneto puslapyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis