„ChangeMakers‘ON“: socialinė inovacija „Focus“ autistiškiems vaikams

Be galo iškalbus, kūrybingas, iššūkių nebijantis Leonas Milius, kurdamas produktą savo veiklai, suprato, kad gali padėti ir kitiems, kasdien susiduriantiems su autistiškais vaikais. Jis nusprendė sukurti žaidimų programą, kuri tokiems vaikams padėtų lengviau išmokti kategorizuoti daiktus (spalvas, formas, daiktų paskirtį) bei palengvintų jų integraciją į visuomenę.
Leonas Milius ir jo komanda
Leonas Milius ir jo komanda / Asmeninio archyvo nuotr.

Savo sumanymu įtikinęs hakatono „Hacker Games: Kaunas“ dalyvius, dabar jau ne vienas, o kartu su komanda, dalyvaus socialinių inovacijų ir verslo vystymo stovykloje „ChangeMakers‘ON CAMP 2017“, kurioje padedant įvairių sričių ekspertams ir verslo profesionalams, vystys patį produktą, rengs plėtros ir marketingo strategijas bei užmegs kontaktus su galimais investuotojais, suplanuos įvedimo į rinką žingsnius.

Asmeninio archyvo nuotr./Leonas Milius
Asmeninio archyvo nuotr./Leonas Milius

Kaip sugalvojote kurti produktą būtent autistiškiems vaikams?

– Aš dirbu šioje srityje, man visada patiko technologijos, todėl svarsčiau, kad reiktų programėlės, padėsiančios man darbe. Supratau, kad tai būtų ne tik pagalba sau pačiam, bet ir suteiktų galimybę autistiškiems vaikams mokymosi procesą paversti smagiu ir įdomiu. Dirbdamas su vaikais pastebėjau, kad kai kuriuos iš jų technologijos labai motyvuoja dirbti, todėl sukūriau žaidimą, kuris sveikiems vaikams galbūt būtų visiškai neįdomus, bet autistiškiems vaikams – labai naudingas mokymosi procese.

Kaip subūrėte komandą?

– Domėjausi programavimu, užsirašiau į vieną iš programavimo mokyklų, ten sužinojau apie hakatoną „Hacker Games: Kaunas“ ir nusprendžiau sudalyvauti. Tikslas buvo asmeninis – pamatyti kaip komandose vyksta programavimas ir susikurti įrankį, kuris pagelbėtų man darbe. Paaiškėjo, kad viskas gali būti daug rimčiau, nei galvojau. Hakatone subūrėme komandą iš keturių žmonių, esame išlikę iki dabar, tik vienas šiuo metu neturi laiko įsitraukti į darbą. Tad aktyvūs likome tik trys. Savo komandą apibūdinčiau kaip linkusius rizikuoti, nes laiko investuojame daug, o vis dar neaišku koks bus galutinis rezultatas.

Kaip manote, koks jūsų bruožas labiausiai pasitarnauja kuriant verslą ir telkiant komandą bendram darbui?

Turiu gebėjimą įtikinti žmones, juos įkvėpti bendram darbui, atskleisti geriausias savybes bei vertes, ir tai manau labai prisideda motyvuojant komandos narius įgyvendinti projektą kaip galime geriausiai.

– Iki dabar, manau, man padėjo iškalbingumas, mokėjimas įtikinti. Pavyzdžiui, naujas dizaineris iš pradžių į mano sumanymą, kurį trumpai pristačiau telefonu, žiūrėjo skeptiškai. Taip nusiteikęs ir atvyko su manimi susitikti, bet kai papasakojau visą idėjos esmę, jis sakė: „ei, čia viskas gerai, super idėja!“. Turiu gebėjimą įtikinti žmones, juos įkvėpti bendram darbui, atskleisti geriausias savybes bei vertes, ir tai manau labai prisideda motyvuojant komandos narius įgyvendinti projektą kaip galime geriausiai.

Su kokiais sunkumais susidūrėte, ar galvojate, jog susidursite, kurdami produktą?

– Suprantu, kad viskam reikia daug laiko ir pastangų. Čia ir kyla sunkumai, nes savanoriškai skirti laiko produkto programavimui gali ne kiekvienas. Reikia žmogaus, su labai stipria motyvacija ir dideliu noru, kuris gebėtų tai daryti gerai ir neatlygintinai. Aš džiaugiuosi savo komanda. Jie daro viską, dar besimokydami patys, taip jie tobulėja ir viską daro tiesiog gerų norų vedini. Jei mes būtume Google Silicio slėnyje, viskas butų lengviau.

Kaip jūsų produktas patobulėjo nuo idėjos gimimo iki dabar? Ką jau esate pasiekę?

– Žaidimą, kurį buvom sukūrę per hakatoną, išbandžiau su trimis skirtingų gebėjimų vaikais. Atlikus realius testavimus, mes dabar žinome, ką reikia koreguoti. Siekiame ir vizualiai patrauklesnio rezultato. Taip pat bandome žaidimą segmentuoti į skirtingų gebėjimų lygmenis, kad vaikas galėtų pradėti naudotis programa pagal savo pradines galimybes ir po truputį tobulėtų.

Asmeninio archyvo nuotr./Programos prototipas
Asmeninio archyvo nuotr./Programos prototipas

Kokias verslo perspektyvas įžvelgiate Lietuvoje ir užsienyje? Apie kokias rinkas galvojate? Sieksite įsitvirtinti Lietuvoje, ar matote perspektyvų ir užsienyje?

– Kilus idėjai ir pradėjus ją realizuoti, negalvojau apie perspektyvą. Bet mano kolegos, užsienyje taip pat dirbantys su autistiškais vaikais, susipažinę su mano produktu, iškart susižavėjo ir tikrai yra potencialūs kuriamos programos vartotojai. Rinka, kuriai reiktų šio produkto plati. Produktas turėtų ne tik vaikams pagerinti mokymosi procesą, pagreitinti jų integraciją į visuomenę, tai tuo pačiu ir puikus įrankis pedagogams, įgalinantis kurti kūrybiškesnę mokymosi aplinką bei motyvuoti autistišką vaiką.

Kaip manote ar turite konkurentų šioje srityje ar esate visiški inovatoriai?

Focus“ žaidimas palengvintų darbą mokytojui, vaikas suprastų žaidimo taisykles ir galėtų jas pritaikyti su tikrais daiktais ateityje.

– Su autistiškais vaikais dirbu ne vienerius metus. Daug domiuosi ir esu bandęs begales programėlių, jų yra tikrai gerų ir naudingų. Bet visos turi kažkokių trūkumų. Pavyzdžiui, kalbant apie grįžtamąjį ryšį, neteisingai atlikus užduotį, kai kurios jų skleidžia garsą, signalą, o tai blaško vaiką. Mano žaidime nėra nereikalingų dėmesį atitraukiančių garsų ar vaizdų, žaidimas apdovanoja tik tuomet, kai atsakoma teisingai iš pirmo karto. Taip išvengiame atsitiktinių vaiko pasirinkimų, jie stengiasi sugalvoti teisingą atsakymą, o ne jį atspėti. Panašias užduotys vaikai mokosi daryti su gyvais daiktais, bet kartais jiems būna nuobodu, arba sunku suprasti, ko iš jų norima. „Focus“ žaidimas palengvintų darbą mokytojui, vaikas suprastų žaidimo taisykles ir galėtų jas pritaikyti su tikrais daiktais ateityje. Atsižvelgus į visas programas, kurias esu išbandęs, pritaikius turimą patirtį bei pasitarus su ekspertais, manau sukursime unikalų įrankį, pasižymintį praktiškumu, kuris bus visiška inovacija.

Socialinių inovacijų stovyklos „ChangeMakers‘ON CAMP 2017”, kurioje dalyvausite, tikslas – įvesti produktą į rinką. Ar jau galvojote apie produkto pristatymo reklamines kampanijas?

– Aš manau, kad bendruomenė, kurie turi autistiškus vaikus, pakankamai bendrauja tarpusavyje, vieni kitus žino. Yra susibūrusios didelės bendruomenės tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Manau, žinia apie tokį mokymosi įrankį eis iš lūpų į lūpas – o tai geriausia reklama. Be to yra mokyklos, kurios dirba su tokiais vaikais, aš palaikau kontaktus su jomis. Specialios reklamos kampanijos neįsivaizduoju. Dar galiu pastebėti, kad pradžioje aš testavau žaidimą tik su trimis vaikais, reikėtų gauti daugiau grįžtamojo ryšio iš kolegų, atsižvelgti į jų kritiką, o tuomet geri rezultatai savaime reklamuos produktą.

Žinau, kad baigėte vaidybą, užsiimate muzikine ir teatrine veikla, dirbate su vaikais, mokotės programuoti. Kaip randate viskam laiko ir entuziazmo?

– Šiais metais supratau, kad reikia „mažinti apsukas“, nes visur noriu dalyvauti, viską daryti, bet per didelį tempą aš tiesiog perdegu ir visur savęs atiduodu tik po truputį. Todėl pasitraukiau iš švietimo veiklos, bet su autistiškais vaikais vis dar dirbu. Džiaugiuosi, kad pasiryžau ir nepatingėjau nueiti į hakatoną ir pristatyti savo startuolį. Manau, dabar daugiausiai jėgų atiduosiu šioje srityje.

Papasakokite plačiau apie savo aktorystės kelią. Ar vaidinate iki šiol?

Dabar vaidyba – mano hobis ir papildomas pajamų šaltinis.

– Mėgstu sakyti – „aš labai geras aktorius, tik niekas dar to nežino“ (juokiasi). Vaidybą studijavau Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, studentavimo laikais teko suvaidinti keliuose serialuose. Su kursiokais vaidinau spektakliuose, o dabar kartais vedu įvairius renginius ar sudalyvauju mažuose spektakliuose. Nieko didelio šioje srityje nesu nuveikęs, nes po studijų iškart perėjau į švietimą. Dabar vaidyba – mano hobis ir papildomas pajamų šaltinis.

Kuo užsiimate laisvu nuo darbo laiku?

– Aš auginu šunį, todėl labai mėgstu leisti laiką su juo, nuolatos jį dresuoju, tai man yra įdomu. Neįsivaizduoju dienos, kuomet šuns neišvesčiau pasivaikščioti. Taip pat mėginu reguliariai sportuoti, bet vis „išsimušu iš grafiko“. Manau, kad pradėjau domėtis programavimu, nes laisvu laiku žaisdavau kompiuterinius žaidimus ir visuomet man buvo įdomu, kaip ten viskas veikia.

Gal turite kokį nors šūkį, kuris atspindėtų jūsų asmenybę?

– Pagrindinis mano šūkis – „vis tiek kažkada bus gerai“. Juo visada remiuosi, jei būna sunku ar atrodo, kad nesiseka. Gal ir ne aš jį sugalvojau, bet pritaikiau sau ir tai man padeda eiti per gyvenimą.

Nenumaldomai artėja „ChangeMakers‘ON“ vasaros stovykla, ko tikitės iš jos pasisemti?

– Tikiuosi suprasti, į kur aš lendu, kas gali būti, kaip viskas veikia. Noriu išmokti verslumo, todėl tikiuosi, kad ekspertai man padės suprasti kaip turi dirbti „kompanija“. Iš mentorių tikiuosi supratimo, palaikymo ir kantrybės mano smalsumui, nes manau, kad labai daug dar nežinau.

Jau šį birželį vyksiančioje socialinių inovacijų ir verslo vystymo stovykloje „ChangeMakers‘ON CAMP 2017” idėjų autoriai, padedami ekspertų ,turės galimybę savo verslo idėjas paversti realybe.

Visus Lietuvos inovatorius, siekiančius rinkai pristatyti socialines inovacijas ar norinčius prisijungti prie jau didelį įdirbį padariusių komandų, VšĮ „Europos socialinis verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas“, Kauno Technologijos Universitetas ir VšĮ „Versli Lietuva“ kviečia registruotis į „ChangeMakers‘ON“ stovyklą.

Komandoms vis dar trūksta žaidimų kūrėjų, marketingo, komunikacijos, IT specialistų, kūrybinių industrijų, dizaino atstovų bei projektų vadovų verslo vystymui. Registracijų organizatoriai laukia iki birželio 1 d.

Nuoroda į registracijos formą savanoriams, kurie nori prisidėti prie stovyklos organizavimo – ČIA.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori prisijungti prie idėjų įgyvendinimo – ČIA.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori pateikti naują idėją – ČIA.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis