„ChangeMakers‘ON“: socialiniams verslininkams ugdyti empatiją yra taip pat svarbu, kaip išmokti skaityti

Empatija yra tarsi raktas kuriant bet kokį socialinį poveikį, tai kartu ir pagrindinė socialinio verslininko savybė ir pagrindinis sėkmės veiksnys dabartinio pasaulio piliečio, trokštančio įgyvendinti pokyčius, kurti inovacijas. Nėra geresnio būdo suprasti, kaip jaučiasi ta visuomenės dalis, žmonių grupė, bendruomenė, kuriai siekiame savo išradimais, kuriamais produktais, iniciatyvomis ar veikla palengvinti būvį, kaip jų realybės pajautimas.
Socialiniams verslininkams ugdyti empatiją yra taip pat svarbu, kaip išmokti skaityti
Socialiniams verslininkams ugdyti empatiją yra taip pat svarbu, kaip išmokti skaityti / Indrė Štarkaitė
Asmeninio archyvo nuotr./Simona Šimulytė
Asmeninio archyvo nuotr./Simona Šimulytė

Socialinis inovatorius labai stipriai geba pajusti „kito skausmą“, bet tuo pačiu yra sumanus, stiprus ir užsidegęs „pagaminti vaistus“ šiam skausmui numalšinti.

„Kalbant apie socialines inovacijas ir verslą, man visuomet prieš akis išnyra du raktiniai žodžiai: 1) „žmogus dėl žmogaus“ ir 2) „empatija“. Socialinis inovatorius labai stipriai geba pajusti „kito skausmą“, bet tuo pačiu yra sumanus, stiprus ir užsidegęs „pagaminti vaistus“ šiam skausmui numalšinti“, – pasakoja VšĮ „Europos socialinis verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas“ vadovė bei socialinių inovacijų ir verslo programos „ChangeMakers‘ON“ iniciatorė ir ekspertė Simona Šimulytė.

Daug sklandesnis bendradarbiavimas vyksta, pamačius ir pajautus dalykus iš kito perspektyvos. Kur kas kokybiškesnis ryšys užsimezga, suprantant savo tikslinę bendruomenę. Pavyzdžiui, viename Bangladešo kaimelyje, siuvėjų bendruomenėje, beveik visi turėjo regėjimo problemų, tačiau niekas nedėvėjo akinių. Jei toje bendruomenėje akinius paduodantis vadybininkas, būtų paprašęs pakelti rankas tų, kurie turi regėjimo sutrikimų, būkite tikri – rankos nebūtų pakėlęs nė vienas. Jam paklausus, kurie iš jų susiduria su sunkumais veriant siūlą į adatą, rankas pakėlė visi. Čia sėkmingą pardavimą lėmė įsijautimas į tų žmonių situaciją. Jautrus požiūris padėjo suformuoti pasitikėjimu grįstą ryšį ir tinkamai užduoti klausimą, nesumenkinant žmonių, neakcentuojant jų trūkumų.

Asmeninio archyvo nuotr./Artiomas Šabajevas
Asmeninio archyvo nuotr./Artiomas Šabajevas

„Empatija yra įgimta savybė, tačiau jos nelavinant, ar dėl auklėjimo spragų, ji su laiku nuslopinama. Tačiau, kiekvienas norėdamas gali vėl sužadinti tą jausmą. Sveikintina, kai vadovai naudojasi empatija, stengiasi pamatyti daugiau negu yra paviršiuje. Tai nėra tik gebėjimas suprasti, tai ir noras pažinti. Manau, socialiniams verslininkams ypatingai būtina empatiją ugdyti nuolatos.“, – įžvalgomis dalijasi sveikos mitybos ir fizinio aktyvumo įgūdžių ugdymo programos paaugliams „Camp Teenshapers“ įkūrėjas bei „ChangeMakers‘ON“ ekspertas Artiomas Šabajevas.

Asmeninio archyvo nuotr./Lukas Benevičius
Asmeninio archyvo nuotr./Lukas Benevičius

„Mano atrodo, kad socialinis verslininkas, tai žmogus, kuris ne tik generuoja pajamas, bet ir tas pajamas panaudoja kilniems tikslams. Žodis „socialinis“ jau pats savaime įpareigoja būti empatišku, reikalauja gebėti išklausyti kitus, suvokti visuomenės problemas, generuoti idėjas, kurios leistų tas problemas paversti pozityviais pokyčiais. Tam reikalingas ir kūrybiškumas, ir lankstumas. Socialinis verslininkas negali veikti tik savo interesų vedinas, būtina suvokti kitų poreikius, įsijausti“, – teigia „inTegra House“ įkūrėjas, „ChangeMakers‘ON“ ekspertas Lukas Benevičius.

Žodis „socialinis“ jau pats savaime įpareigoja būti empatišku, reikalauja gebėti išklausyti kitus, suvokti visuomenės problemas, generuoti idėjas, kurios leistų tas problemas paversti pozityviais pokyčiais.

Empatija svarbi ne tik kuriant pasitikėjimo ryšius su tikslinėmis bendruomenėmis, tai lygiai taip pat aktualu ir pačios organizacijos vidinėje kultūroje, tarp organizacijos narių, kuriant bendradarbiavimo santykį. Turintys stiprią empatiją vadovai darbuotojams leidžia pasiekti tai, ko jie net nemano galintys pasiekti. Empatiškas vadovas iškeldamas kitų poreikius aukščiau savųjų, besirūpinantis darbuotojų gerove, laimi kur kas daugiau, nei empatijos stokojantis, nes mainais į tai, jis gauna visišką darbuotojų atsidavimą, lojalumą ir maksimalias pastangas vardan organizacijos gerovės, o tai padeda pasiekti neįtikėtinų rezultatų.

„Vienas didžiausių iššūkių versle apskritai yra gebėti pasiimti kaip įmanomai daugiau iš savo komandų, tuo pačiu padedant komandos nariams tapti svajotojais, idant tampant vykdytojais ir „darbininkais“. Čia pagrindiniais vadovo įrankiais ir tampa empatija bei sąmoningumas. O kalbant apie socialinius verslus, kuriuose ypatingai išaukštinamos kuriamos vertybės prieš žmogų, prieš visuomenę - tai vaidina dar ryškesnį vaidmenį“, - teigia verslininkas, „C4G“ konsultacijos ir mokymų tinklo Portugalijoje vadovas, „YEI“ verslumo paramos agentūros direktorius bei „ChangeMakers‘ON“ ekspertas Tiago Nascimento.

Asmeninio archyvo nuotr./Tiago Nascimento
Asmeninio archyvo nuotr./Tiago Nascimento

Ugdant empatiją neegzistuoja finišo linija. Nėra padėties, momento, kuriame galėtume pasakyti „Viskas, dabar aš jau esu maksimaliai empatiškas“. Tai veiksmas, nuolatinė praktika, reikalaujanti aktyvios sąmonės įsitraukimo, refleksijos ir analizės. Šią savybę galime ugdyti kiekvieną dieną sąmoningai ją pasitelkdami savo sprendimuose, ryšiuose, santykiuose su kitais ir veiksmuose.

Jau šį birželį vyksiančioje socialinių inovacijų ir verslo vystymo stovykloje „ChangeMakers‘ON CAMP 2017” pokyčių kūrėjai turės galimybę lavinti empatiją per aktyvias refleksijas. Programoje įvairūs pratimai ir metodai orientuoti būtent į empatijos, kaip pagrindinės socialinio verslininko savybės, ugdymą.

Taigi, visus Lietuvos inovatorius, siekiančius rinkai pristatyti socialines inovacijas ar norinčius prisijungti prie jau didelį įdirbį padariusių komandų, VšĮ „Europos socialinis verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas“, Kauno Technologijos Universitetas ir VšĮ „Versli Lietuva“ kviečia registruotis į „ChangeMakers‘ON“ stovyklą.

Komandoms vis dar trūksta IT specialistų, komunikacijos, kūrybinių industrijų, dizaino atstovų bei projektų vadovų. Registracijų organizatoriai laukia iki birželio 1 d.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori pateikti naują idėją – ČIA.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori prisijungti prie jau atrinktų komandų – ČIA.

Nuoroda į registracijos formą savanoriams, kurie nori prisidėti prie stovyklos organizavimo – ČIA.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis