„Agaro“ istorija prasidėjo dar 1991 metais, kuomet įmonę įkūrė Leta ir Petras Vainorai. Bėgant metams maža mėsos krautuvėlė išaugo iki tarptautinius standartus atitinkančios mėsos gamybos šeimos verslo, kurį šiuo metu valdo jau antra šeimos karta. „Agaras“ kasdien rūpinasi nenutrūkstama gamybos grandine – perka galvijus iš Lietuvos ūkių, juos skerdžia, brandina mėsą, ją išpjausto ir produktus paruošia klientams“, – sako „Agaras“ komercijos direktorė Daina Butėnė.
Pasak jos, „Agaras“ išaugo ne pernakt – daugiau nei tris dešimtmečius skaičiuojantis verslas kūrėsi pamažu.
„Viskas prasidėjo labai primityviai – nuo paprastos mažos skerdyklėlės. Vėliau pastebėjome didelį susidomėjimą produkcija ir už Lietuvos ribų – jautieną pradėjome vežti į Rygą, gerai žinomam prekės ženklui „Rigas Miesnieks“. Supratome, kad reikia didinti pajėgumus, kadangi klientų poreikių patenkinti nebepavyko, todėl pasistatėme didesnę skerdyklą. Šiuo metu produkciją eksportuojame į daugiau nei 20 valstybių Europos Sąjungoje“, – apie verslo pradžią pasakoja D.Butėnė.
Vis daugiau suprantančių, kas yra kokybiška jautiena
„Agarą“ galima vadinti sausai brandintos jautienos bei kiaulienos pradininku Lietuvoje – įmonė buvo pirmoji šalyje, kuri mėsą sausai brandino pramoniniu būdu, t.y. ne buityje naudojamose brandinimo kamerose. Taip užtikrino, kad Lietuvos gyventojai galėtų mėgautis kokybiška ir skania mėsa.
„Apie kokybiškos jautienos naudą lietuviai sužinojo pakankamai neseniai – dar prieš septynerius ar aštuonerius metus labai nedidelė žmonių dalis žinojo, kas yra ta brandinta jautiena, didkepsniai bei kaip juos reikia ruošti. Pastebime, kad per pastaruosius šešerius metus, žmonių, kurie supranta apie kokybišką produktą ir jo ieško, skaičius itin padidėjo“, – pasakoja „Agaras“ komercijos direktorė.
Ji pabrėžia, kad dar prieš dešimtmetį visuomenėje sklandė stereotipinė nuomonė, kad jautiena – sausa, kieta ir neskani mėsa, tačiau dabar vartotojai ne tik noriai įsigyja šios mėsos, bet ir prioritetą teikia jos kokybei, domisi kilme.
„Nuolat daugėja vartotojų, kuriems labai svarbi produkto kilmė ir visa gamybos grandinė. Pirkėjai nori žinoti, kokiomis sąlygomis buvo laikomi ir auginami galvijai. Taip pat auga aktyvių žmonių skaičius, kuriems svarbi sveika ir subalansuota mityba, o jautiena – vienas geriausių gyvūninės kilmės baltymų šaltinių. Todėl vis daugiau žmonių savo kasdieniam maistui renkasi jautieną“, – tvirtina D.Butėnė.
Didžiausias iššūkis internetinei prekybai – transportavimo klausimas
Didėjant vartotojų poreikiui, įmonei teko ne tik galvoti, kaip paruošti užtektiną kiekį produktų, bet ir kaip juos transportuoti, kad kokybiška brandinta jautiena pasiektų kuo daugiau žmonių.
„Mūsų produkciją galima rasti fizinėse didžiųjų prekybos tinklų parduotuvėse, tačiau, pastebėję didelį mėsos poreikį, pradėjome vystyti internetinės prekybos idėją. Ji materializavosi, kai radome būdą transportuoti mėsą vienkartinėje taroje, kurioje palaikoma reikiama temperatūra iki 36 val.“, – pasakoja D.Butėnė.
Ji priduria, jog kurį laiką produkciją pristatydavo su vienkartine reikiamą temperatūrą palaikančia tara, tačiau pristatymo procesui užtrukus ilgiau nei 36 val. atsirasdavo labai didelė tikimybė produktui sugesti.
„Kreipėmės į siuntų pervežimo įmonę „DPD“ ir klausėme, ar neplanuoja veiklos su temperatūrinio režimo reikalaujančiomis prekėmis, nes net ir vienkartinė temperatūrą reguliuojanti tara yra pakankamai brangi, todėl ieškojome būtų kaip efektyviau sustyguoti procesą. Taip tapome „DPD Fresh“ paslaugos pradžios liudininkais – ilgą laiką dirbome kartu su „DPD“, tarėmės ir diskutavome, kokie gali būti iššūkiai. Tuomet padėjome atlikti bandymus, testavome, ar transportavimo metu temperatūra nekinta“, – teigia V.Butėnė.
Ji priduria, kad „DPD Fresh“ padėjo užtikrinti, kad klientai, neturintys laiko vykti į parduotuvę, ar joje neradę tinkamo produkto, gali jį užsisakyti internetu ir tokį pat šviežią gauti jau kitą dieną tiesiai į savo namus.