„Dezeen“ žurnalo įkūrėjas M.Fairs „What's Next?“ 2018 apžvelgs aktualias vizualiosios kultūros tendencijas

Šeštus metus organizuojamos kūrybinių industrijų konferencijos „What's Next?“ 2018 dar vienas svečias, kuriuo ypatingai susidomėti turėtų vizualiosios kultūros lauke dirbantys ar juo besidomintys žmonės – Marcus Fairs, vieno žinomiausių pasaulyje internetinių dizaino žurnalų „Dezeen“ įkūrėjas ir redaktorius, Karališkojo Britanijos architektų instituto garbės narys, šiemet išrinktas vienu iš 1000 įtakingiausų Londono žmonių.
Marcus Fairs
Marcus Fairs / Projekto partnerio nuotr.

Į Vilnių Marcus atskris pirmą kartą. Savo pranešime, remdamasis „Dezeen“ portalo istorija, Marcus bandys atsakyti į klausimą, kaip šis ir kiti panašūs portalai keičia mūsų suvokimą apie architektūrą ir dizainą ir formuoja vizualiosios kultūros tendencijas.

Kiekvienas bent kartą užsukęs į ir „Dezeen“ portalą žino, kad jo apimamas temų laukas – gerokai platesnis nei vien interjeras ir architektūra. Susirinkusiems „Lofte“ Marcus žada papasakoti, kas tokia yra aktyvi žurnalistika ir pozicionavimas ir kodėl svarbu atsižvelgti į dabarties socialines ir politines temas, o taip pat – stengtis provokuoti ir paveikti visuotinį architektūros ir dizaino sektorių (aktyviai kalbant apie „Brexit“, lyčių lygybę arba kaip dizainas gali spręsti taršos problemas).

Kiekvieną mėnesį jo įsteigtame tinklalapyje apsilanko apie 2,5 milijono žmonių. Akivaizdu, jog tai – ne šiaip sau pavieniai lankytojai. Portalas patenka tarp 1000 pasaulyje labiausiai komentuojamų internetinių puslapių. Šiais laikais turėti savo bendruomenę – bet kurio prekės ženklo siekiamybė.

Projekto partnerio nuotr./Marcus Fairs
Projekto partnerio nuotr./Marcus Fairs

Įdomu, jog viso to, apie ką svečias iš Didžiosios Britanijos pasakos Lietuvos publikai, jis pats negalėjo suplanuoti net savo svajonėse. Prisimindamas vaikystę, žurnalistas ir redaktorius pasakoja buvęs vienas iš vaikų, kurie visiškai nežino, kuriuo keliu nori eiti.

„Man neblogai sekėsi daugelis dalykų, tačiau nei viename nesuspindėjau ypatingai. Vienąkart dailės pamokoje susižavėjau „Blueprint magazine“ leidiniu, tuomet įstojau į dizaino mokyklą. Ten tapo akivaizdu, kad dizaineriu nebūsiu. Tačiau būtent taip atradau žurnalistiką“, – pasakoja Marcus.

Asmeninis profesinis kelias, atvedęs iki „Dezeen“ portalo – dar viena įkvepianti tema, kurią savo kalboje palies pranešėjas. Žurnalisto karjerą nuo popierinės spaudos pradėjusiam Marcus sekėsi neblogai, kol jis buvo atleistas iš itin sėkmingo žurnalo „Icon“ už tai, jog dirbdamas žurnale rašė knygą „XXI amžiaus dizainas“ ir apie tai pamiršo įspėti savo vadovus.

Toliau Marcus istorija vystosi tartum filmo siužetas – be darbo ir su dviem mažais vaikais likęs vyras puoselėjo slaptą svajonę įkurti savo leidinį. Tačiau jo svajonei trukdė 500 000 £ suma, kurios, anot kolegų, reikėjo žurnalo įsteigimui. Marcus rado inovatyvią išeitį – įkūrė savo internetinį tinklaraštį. Tai jam atsiėjo kur kas pigiau – viso labo 20 dolerių.

Kasdieniškai prasidėjusi Marcus Fairs sėkmės istorija – šviežias verslo ir kūrybiškumo modelis, iš kurios galima daug ko išmokti. Būtent Marcus tapo pirmuoju skaitmeninės erdvės žurnalistu, kuriam suteikta Karališkojo Britanijos architektų instituto garbės narystė. Jis yra laimėjęs ir daugybę kitų apdovanojimų – Geriausias žurnalistas (2002), Geriausias architektūros žurnalistas (2004) bei Sėkmingiausias žurnalo Icon paleidimas (2003).

Norintys išgirsti šią ir daugybę kitų kruopščiai atrinktų kūrybiško žmogaus gyvenimo ir karjeros istorijų bei susipažinti su aktualiomis tarptautinėmis tendencijomis kviečiami apsilankyti menų fabrike „Loftas“ lapkričio 8-9 dienomis.

Be keliasdešimties pranešėjų konferencijoje lauks ir kvapą gniaužiančios dizaino ir inovacijų ekspozicijos, kontaktų pusryčiai ir visų itin laukiamas uždarymo vakarėlis. Bilietai į konferenciją – jau prekyboje. Juos įsigyti galima čia: goo.gl/2mq72t

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų