Abi jos sukuria didžiausią gastronomijos, „HoReCa“ ir svetingumo sektorių įvykį ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. O šiemet dar ir kviečia į dvi konferencijas, kurios vyks tą pačią dieną, lapkričio 9 d., ir bus atviros visiems abiejų parodų lankytojams.
Pasaulinės svetingumo ir gastronomijos tendencijos
Kas dvejus metus vykstančios parodos „BaltShop. BaltHotel. BaltGastro 2018“ naujiena – konferencija pasaulinių svetingumo ir gastronomijos verslo tendencijų tema.
Tarp šių metų konferencijos pranešėjų yra žinomas šefas Deivydas Praspaliauskas, kuris papasakos apie XXI a. tendencijas restoranuose. Taip pat Valstybinio turizmo departamento atstovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė. Jos tema – itin intriguojanti – „Ar mokame GASTROliuoti Lietuvoje?“.
„Gastronominis turizmas išlieka absoliučiu fenomenu, kaip sparčiausiai auganti turizmo šaka pasaulyje. Pasaulinės turizmo organizacijos duomenimis, pastaraisiais metais fiksuotas daugiau nei 50 proc. augimas šioje turizmo srityje aiškinamas tuo, kad šalims vis labiau panašėjant dėl globalizacijos procesų, gastronomija išlieka specifinė ir patraukli skirtingų pojūčių bei patyrimų ištroškusiems keliautojams“, – sako I.Trakimaitė-Šeškuvienė ir priduria, kad Lietuvoje gastronominis turizmas visiškai neatsilieka nuo pasaulinių tendencijų.
Daugiau skaičių ir įžvalgų ji pateiks jau lapkričio 9 dieną, kai vyks ši vienos dienos konferencija. Joje taip pat savo temą pristatys ir svečias iš užsienio. Tai – Švedijos šefų asociacijos narys Jaris Karlssonas.
„Švedijoje šiuo metu itin populiarūs vietiniai sezoniniai produktai. Kita svarbi tendencija – vegetariškas ir veganiškas maistas. Pas mus dabar labai madinga patiekaluose turėti mėsos alternatyvų“, – trumpai apie Švedijos gastronomijos aktualijas užsimena J.Karlssonas.
Be šios vienos dienos konferencijos, „BaltShop. BaltHotel. BaltGastro 2018“ lankytojai susipažins su inovatyviais sprendimais viešbučiuose, restoranuose, parduotuvėse. Taip pat visas tris parodos dienas turės galimybę pamatyti virėjus besivaržančius konkurso ringe dėl „Geriausio Lietuvos virėjo“ ir „Geriausio Lietuvos jaunojo virėjo“ titulų.
Vartojimo kultūros pokyčiai
Tuo pačiu metu vykstantis kitas gastronominis įvykis – Baltijos maisto ir gėrimų paroda BAF – kvies į konferenciją „NAPA Talks“. Pastaroji yra labiau specializuota ir skirta produkto pakuotei bei jos dizainui.
„NAPA Talks“ metu Baltijos šalių dizaino, gamybos, rinkodaros ir pardavimų sričių ekspertai per įvairius pavyzdžius ir praktiką pristatys vartojimo kultūros pokyčius ir tai, kokią įtaką jie daro produktų pakuotėms.
„Kol pakuotė nuo užduoties dizaineriui ir pirmų idėjų tampa patraukliu produktu lentynoje – užtrunka. Kartais mėnesius, o kartais ir kelerius metus. Būtent todėl siekiant supažindinti klientą su visais procesais, o kūrėją – su kliento poreikiais, atsirado „NAPA Talks“, – pasakoja LGDA valdybos narys ir NAPA BALTIC organizatorius Darius Kisielius.
Be šios konferencijos BAF parodoje taip pat vyks Nacionaliniai pakuotės apdovanojimai NAPA, kulinariniai pasirodymai „Virtuvės studijoje“, mitybos specialistų ir dietologų konsultacijos, veiks „Pasaulio virtuvės“ erdvė, kurioje bus galima gardžiai pavalgyti. Taip pat lankytojus kvies daugiau nei 100 stendų, kuriose gastronominės naujoves galima bus ne tik pamatyti, bet ir jų paragauti bei įsigyti.