Elektroninė komercija nuo nulio: kaip pradėti ir pasiekti savo pirkėją

Nors informacijos ir mokymų apie elektroninę komerciją – daugybė, verslui vis dar trūksta žinių, kaip elgtis ir kokius sprendimus priimti. Ypač – nuo ko pradėti el. komercija nusprendusiam užsiimti jaunam verslui. Į visus aktualius klausimus internetinių seminarų ciklo „Telia SVV gyvai“ laidoje atsakė vienas pirmųjų apie el. komerciją Lietuvoje pradėjęs kalbėti Vytautas Vorobjovas.
Vytautas Vorobjovas ir Vygintas Domarkas
El.komercijos ekspertas V.Vorobjovas ir „Telia“ Smulkaus verslo segmento vadovas Vygintas Domarkas / Telia nuotr.

Svarbiausia – taupyti resursus

El.komercijos ekspertas V.Vorobjovas įsitikinęs, kad jaunam verslui, visų pirma, nereikėtų skubėti – nebūtina pradėti nuo nuosavos el. parduotuvės.

„Pagrindinė smulkaus ir vidutinio verslo problema, kad jis yra smulkus arba vidutinis. Tad pagrindinis jų iššūkis yra finansinių ir laiko resursų valdymas. Tad kaskart, priimant sprendimą, būtina nuspręsti, kas duos greičiausią rezultatą su turimais resursais“, – pataria el. komercijos ekspertas.

Jo teigimu, vadovaujantis Stanfordo universiteto taikomosios psichologijos profesoriaus Edwardo Kellogo Strongo jaunesniojo schema apie tai, kaip atrasti pirkėją, pirma reikia pritraukti žmogaus dėmesį, tada atsiranda susidomėjimas ir noras pirkti, o tik vėliausiai įvyksta pirkimas. Dėl to jis pataria pirmiausiai pasukti į skelbimų portalus ir elektronines prekyvietes (angl. marketplace), kurios ateityje tik dar labiau populiarės.

„Pirmiausiai išnaudokite svetimą srautą. Lengviausia parduoti tiems, kurie nori pirkti, tad geriausiai veikia paieška grįstos pardavimų ir skelbimų svetainės. Kitaip sakant, reikėtų pradėti nuo ten, kur jau buriasi labiausiai motyvuoti pirkti žmonės“, – teigia pašnekovas.

Kaip vienas efektyviausių ir didžiausių el. prekyviečių V.Vorobjovas įvardina į naujas prekes besiorientuojantį gigantą „Amazon“, naudotiems ir nestandartiniams pirkiniams dažniausiai skirtą „Ebay“, kuris Lietuvoje labiausiai populiarus tarp automobilių detalių, ir drabužių pardavėjų aktyviai naudojamą „Etsy“. Taip pat – Lietuvoje populiarėjančias el. prekyvietes „Varlė“ ir „Pigu.lt“. Kaip pataria V.Vorobjovas, savo prekes galima pardavinėti ir per partnerius, tačiau remtis vien jais nereikėtų – iškritus iš rinkos, vėl viską tektų pradėti iš naujo be savo surinktos duomenų bazės.

Reklama – gyvybiškai svarbi

El.prekyvietėje atradus ir subūrus savo pirkėjus jau galima pradėti galvoti apie investicijas į nuosavą el. parduotuvę. V. Vorobjovas iš pradžių, vengiant didelių investicijų, siūlo pasinaudoti galimybe el. parduotuvę tiesiog nuomotis – tai padės išvengti fiksuotų kaštų, kol verslas taps stabilus ir pelningas. Taip pat galima ją iškart ir įsigyti, ypač kai Lietuvoje siūloma įvairių jaunam verslui palankių sprendimų.

Telekomunikacijų bendrovės „Telia“ Smulkaus verslo segmento vadovas Vygintas Domarkas prideda, kad nuosavą el. parduotuvę norinčiam turėti verslui taip pat reikėtų apsvarstyti domeno registraciją, kad augant prekės ženklui vartotojas galėtų jį atrasti pats. Taip pat ir duomenų saugojimo niuansus, pavyzdžiui, įsigyti „Microsoft 365“ programų paketo suteikiamą dokumentų saugojimo debesyje paslaugą.

„Gerai apgalvoti ir priimti tinkamus sprendimus būtina todėl, kad tik tinkamai juos sudėliojus galima tikėtis el. parduotuvės sėkmės. Svarbūs net tokie, atrodytų, mažmožiai kaip galimybė nemokamai konsultuotis telefonu. Juk ne visi klientai nori bendrauti elektroniniu būdu, dalis jų pageidauja turėti galimybę su el. parduotuvės atstovais susisiekti ir telefonu. Itin svarbu, kad turint atskirą numerį klientų konsultacijai, įmanoma geriau atskirti asmeninius ir verslo skambučius“, – patirtimi dalinasi V.Domarkas.

V.Vorobjovas priduria, kad investavus į el. parduotuvę ir atlikus geresnei vartotojų patirčiai reikalingus namų darbus, būtina nepamiršti ir komunikacijos.

„Susikurti savo el. parduotuvę lengva, bet vien tik atsidaryti ją yra tas pats, kaip viduryje Labanoro girios atidaryti kebabų kioską ir tikėtis, kad gal užklys vienas kitas grybautojas. Ne mažiau už pačią el. parduotuvę svarbi yra reklama, paieškos sistemų optimizavimas ir komunikacija apie įmonę bei jos produktus“, – įsitikinęs el. komercijos ekspertas.

Visą „Telia SVV gyvai“ seminaro su V.Vorobjovu įrašą galite pažiūrėti čia, o sužinoti daugiau apie „Telia SVV gyvai“ ir užsiregistruoti į kitą internetinį seminarą galite paspaudę šią nuorodą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos