Nuo seno pažangiose šalyse buvo susiklosčiusi „outlet“ tradicija, kai žinomų prekės ženklų išparduotuvės būdavo tarsi nedideli prekybos miesteliai, iki kurių – mažiausiai valanda kelio. Norint ten apsipirkti, reikėjo paaukoti visą dieną. Tačiau jau kelerius metus pasaulinė „outlet“ koncepcija stipriai keičiasi ir evoliucionuoja.
Su „Vilnius Outlet“ naujausios tendencijos atėjo ir į Lietuvą. „Dabar tokie centrai niekuo neprimena savo pirmtakų“, – šypteli „Vilnius Outlet“ nuomos direktorė Vida Minkštimienė.
Šių dienų „outletai“ – patogiose miesto vietose įsikūrę didžiuliai prekybos bei laisvalaikio centrai, modernumu nenusileidžiantys, o dažnai ir lenkiantys tradicinius.
„Vilnius Outlet“ – puikus naujos koncepcijos prekybos pavyzdys. Jis įsikūręs šalia susisiekimo arterijos – Vakarinio aplinkkelio. Jį pasiekti iš miesto centro užtrunka tik 15 minučių, patogu atvykti ir iš kitų miestų, aplinkinių gyvenamųjų rajonų.
Tai 73,5 tūkstančių kv. metrų ploto, šiuolaikiškas, pagal tvarumo standartus sukurtas, žalios energijos sertifikatą turintis pastatas. Jame maždaug 40 proc. erdvės skirta laisvalaikio ir pramogų zonai. Tai į šeimą orientuota, pilna veiksmo ir išskirtinių renginių vieta, kurioje nuostabiai smagu leisti laiką ir tuo pačiu galima neskubant įsigyti geros kokybės, garsių prekės ženklų drabužių, avalynės, namų apyvokos daiktų už mažesnę kainą.
Žmonės nebelinkę gaišti visos dienos vien apsipirkimui, jie nori tai derinti su pietumis restorane, vizitu į sporto klubą. Jie pageidauja, kad vaikai turėtų galimybę pašėlti pramogų zonoje, kol jie ramiai apžiūrės prekes. Jie nori pramogauti, apsipirkti ir dar praplėsti akiratį vienu metu. „Šiuolaikinis žmogus mąsto integruotai. Todėl puikiai suderinamos labai skirtingos veiklos, pavyzdžiui – apsipirkimas ir vaikų edukacija. Mūsų prekybos centras puikiai tai atspindi“, – sako plėtros vadovė Evelina Šriupšaitė.
Pasaulinė pandemija pakeitė ir „outlet“ asortimento paklausą bei populiarumą. Daugybė žmonių ėmė dirbti iš namų, todėl ženkliai išaugo patogių sportinių ir aktyvaus laisvalaikio drabužių paklausa. „Mūsų prekybos centre rasite visus garsiausius sporto prekės ženklus. Čia įkūrę „Sportland“, „4F“, „Winner Sport“, „Nike“, „Puma“, „Hummel“, „Hiatus“, „Audimas“ ir kiti sporto ir laisvalaikio prekių lyderiai“, – pasakojo E.Šriupšaitė.
Ji pastebėjo, kad pasikeitė ir asortimento kaitos tendencijos. „Jei anksčiau į „outlet“ centrus pakliūdavo praėjusių sezonų kolekcijos, tai dabar prekės iš pagrindinių parduotuvių į „Vilnius Outlet“ atvažiuoja ir po 2-4 mėnesių. „Galima sakyti, visos naujos tendencijos greitai atsiranda pas mus su ženklia nuolaida. Pagrindinės nuolaidos siekia 30 proc., nes pirkimo ciklai labai sutrumpėję. Žmonės nebemąsto ilgai, patinkantį daiktą ima išsyk. Todėl 80 ar 90 proc. nuolaidos prekės nebesulaukia. Tiesa, daug didesnės nei 30 proc. nuolaidos būna per specialius išpardavimus. Tada galima tikėtis retų ir fantastiškų pasiūlymų“, – sako E.Šriupšaitė.
„Vilnius Outlet“ galima rasti daugybę aukštos kokybės, garsių ir kultinių prekės ženklų. Čia – visa virtinė parduotuvių, kurios siūlo „Calvin Klein“, „Hugo Boss“, „Armani“, „Tommy Hilfiger“, „Ecco“ ,„Desigual“, „Furla“ ir kitus vardus, kurių pristatyti nereikia.
„Jaunam žmogui „Vilnius Outlet“ dažnai tampa pirmąja pažintimi su garsiais prekės ženklais. Už mažesnę kainą įsigijęs aukštos kokybės drabužį ar avalynę, jaunas žmogus pirmą kartą suvokia, koks didelis tokio daikto pranašumas“, – sako „Vilnius Outlet“ rinkodaros vadovas Edgaras Valickas.
Jis pasakoja, kad į „Vilnius Outlet“ garsių prekės ženklų produkcija atvežama iš visų Baltijos šalių, todėl yra unikali proga rasti daiktą, kurio Lietuvoje iki tol net nebuvo.
Be to, į „outlet“ patenka taip vadinami produkcijos pavyzdžiai „sample“. Tai yra vieno ar kelių vienetų modeliai skirti būsimų kolekcijų kūrimui. Patys vertingiausi tie, kurie taip ir nebuvo paleisti į masinę gamybą. Ar galite įsivaizduoti, kad turite sportinius batus, kokių gal tik kelios poros visame pasaulyje? Ir tai ne už milijonus, o už labai įkandamą kainą. „Pirkdamas „outlet“, gali susikurti išties išskirtinį, net vienetinį stilių“, – sako E.Valickas.
Tuo pačiu tai yra ir tvarus apsipirkimas, mat „outlet“ įsigyji daiktą, kuris, jei ne tu, galbūt būtų sunaikintas: dėl didelių kaštų kompanijos nelinkusios prekių ilgai sandėliuoti. Be to, pirkdamas čia formuoji tvarios ir ilgalaikės mados koncepciją – aukštos kokybės drabužiai tarnauja ilgiau, o „outlet“ gali rasti ir specialiai gaminamų bazinių modelių, kurie iš mados niekada neišeina. Tokias „factory outlet“ linijas turi kompanijos „Samsonite“, „United Colors of Benetton“ ir kitos.
Dar vienas neabejotinas šiuolaikinio „outlet“ centro privalumas – jis nė iš tolo nebeprimena sandėlio. „Nuomininkai labai daug investuoja į savo išparduotuvės interjerą. Stengiasi vientisai atspindėti pagrindinį kompanijos stilių. Puikus pavyzdys – mūsų „Danija Outlet“: stiklinė ir elegantiška, sužavi kiekvieną“, – sako V.Minkštimienė.
„Vilnius Outlet“ per pirmuosius gyvavimo metus įrodė, kad naujoji koncepcija Lietuvoje randa daug gerbėjų. Prekybos centro srautai nuolat auga, poilsio ir laisvalaikio zonos – pilnos laimingų jaunų šeimų, kurioms šaltuoju metu laiku „Vilnius Outlet“ tampa pačia patogiausia vieta ir apsipirkti, ir pramogauti, ir sportuoti, ir edukuoti savo mažuosius.