Į vieną Vilniaus parduotuvę atėjusieji apsipirkti sulaukė siurprizo

Siekiant atkreipti visuomenės dėmesį į atsakingo vartojimo, rūšiavimo, tvarumo temas ar griauti įsišaknijusius mitus apie pakuočių atliekų rūšiavimą, gamintojų ir importuotojų asociacija „Gamtos ateitis“ tai daro ne tik rimtai, bet ir nuotaikingai. Asociacijos sukurti dėmesį traukiantys ir po visą Lietuvą keliaujantys personažai – rūšiavimo ambasadoriai Plastikinis, Popierinė ir Stiklinis – šįkart žiniomis apie tvarumą dalinosi su sostinėje G9 prekybos centre įsikūrusios „Lidl“ parduotuvės pirkėjais.
Į vieną Vilniaus parduotuvę atėjusieji apsipirkti sulaukė siurprizo
Į vieną Vilniaus parduotuvę atėjusieji apsipirkti sulaukė siurprizo / „Lidl Lietuva" nuotr.

„Gamtos ateitis“ užsakymu „Baltijos tyrimų“ atlikta apklausa atskleidė, kad visada ir dažnai rūšiuojančių lietuvių skaičius auga ir pernai pasiekė 79 proc. Tačiau asociacijos viešinimo ir marketingo vadovė Diana Ramanauskaitė pažymi, kad nepaisant džiuginančių rezultatų, verta atkreipti dėmesį ir į pasirinkusiųjų nerūšiuoti motyvus, tarp kurių itin dažnai atsiduria tikėjimas mitais. Tuo tarpu, kaip rodo kontroliniai patikrinimai, net ir rūšiuojantiems stinga žinių ar noro, kaip tai daryti teisingai, mat apie 30 proc. pakuočių atliekų konteinerių vis dar yra užteršta netinkamomis atliekomis.

Skatina ugdytis teigiamus įpročius

Sudominti visuomenę tvarumo tema šiandien gali tapti nelengva užduotimi, todėl „Gamtos ateitis“, kaip vieną iš priemonių, tam pasirinko betarpišką bendravimą ir minioje išsiskiriančius rūšiavimo ambasadorius.

„Lidl Lietuva" nuotr./Į vieną Vilniaus parduotuvę atėjusieji apsipirkti sulaukė siurprizo
„Lidl Lietuva" nuotr./Į vieną Vilniaus parduotuvę atėjusieji apsipirkti sulaukė siurprizo

D.Ramanauskaitė pažymi, kad jų lankymasis įvairiuose renginiuose, prekybos ir laisvalaikio centruose, darželiuose, mokyklose bei kitose visuomenės susibūrimo vietose padeda pasiekti ne tik tuos, kuriems tvarumo, rūšiavimo, atsakingo vartojimo temos nėra svetimos, bet ir apie tai nesidominčius gyventojus bei vyresnio amžiaus žmones, kurie nėra aktyvūs virtualioje erdvėje.

„Šia iniciatyva siekiame atkreipti žmonių dėmesį į atsakingą vartojimą, pakuočių atliekų rūšiavimo svarbą. Suprantame, kad informacijos gausoje kartais lengva pasimesti, todėl pasirinkome žinią skleisti ne tik virtualioje erdvėje, bet ir bendraujant gyvai. Tai leidžia dar geriau pajausti visuomenės pulsą, išgirsti su kokiomis problemomis žmonės susiduria, kokie klausimai jiems kyla. Šio amžiaus rykštė – augantis plastiko atliekų šiukšlių kiekis, todėl savo akcijose ypatingą dėmesį skiriame plastiko atliekų prevencijai. O jei tokių atliekų išvengti neįmanoma – tuomet svarbu teisingai rūšiuoti“, – tvirtina „Gamtos ateitis“ viešinimo ir marketingo vadovė.

„Lidl Lietuva" nuotr./Į vieną Vilniaus parduotuvę atėjusieji apsipirkti sulaukė siurprizo
„Lidl Lietuva" nuotr./Į vieną Vilniaus parduotuvę atėjusieji apsipirkti sulaukė siurprizo

„Įgyvendindami strategiją „REset Plastic“ siekiame iki 2025 metų pabaigos trečdaliu sumažinti plastiko naudojimą bei užtikrinti, kad visos mūsų privačių prekės ženklų produktų pakuotės būtų maksimaliai perdirbamos ir joms būtų panaudota bent 25 proc. perdirbto plastiko. Tai ambicingi tikslai, kurių siekiame ryžtingais ir kūrybingais sprendimais. Siekiant šių tikslų įtraukiame ir savo klientus, o prisidėdami prie „Gamtos ateities“ iniciatyvos tikime, kad tokiu būdu jie taip pat atsakingiau rūpinsis plastiko panaudojimu ir visi kartu džiaugsimės švaresne gamta“, – sako Antanas Bubnelis, „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas.

Linksmi personažai labiausiai žavėjo jaunimą, kėlė senjorų susidomėjimą

Antradienį vykusios akcijos metu rūšiavimo ambasadoriai prekybos centro lankytojams ir pirkėjams taip pat dalino gamtai draugiškas ir teigiamus įpročius ugdančias dovanas – daugkartinius pirkinių maišelius, maišelius sveriamiems produktams, užduotėlių apie rūšiavimą knygeles vaikams.

„Lidl Lietuva" nuotr./Į vieną Vilniaus parduotuvę atėjusieji apsipirkti sulaukė siurprizo
„Lidl Lietuva" nuotr./Į vieną Vilniaus parduotuvę atėjusieji apsipirkti sulaukė siurprizo

„Remiantis Europos Komisijos duomenimis, vienkartiniai plastikiniai maišeliai yra viena iš dešimties dažniausiai Europoje išmetamų atliekų. Naudojami jie dažniausiai tik vieną kartą, tačiau prireikia šimtmečių, kad suirtų. Irdami šie maišeliai suskyla į mikroplastiką, kuris gali patekti ir į mūsų organizmą. Suprantame, kad naujam įpročiui išugdyti reikia laiko, tad viliamės, kad šios nedidelės daugkartinės dovanos taps pirmuoju žingsniu ir paskatinimu keistis“, – dalinasi D.Ramanauskaitė.

Akcijos metu šalia parduotuvės klegėjęs paauglių būrelis neslėpė gerų emocijų, džiaugėsi dovanomis ir suskubo fotografuotis su nuotaikingais personažais. „Stengiamės rūšiuoti, gal ne visada viskas idealiai pavyksta. Ir mūsų mokykloje labai skatinamas rūšiavimas. Plastikinių vienkartinių maišelių stengiamės nenaudoti. Juk beveik kasdien po pamokų užsukame į parduotuvę, tai jei kaskart imtume plastikinį maišelį, kiek daug jų sunaudotume. Tokios akcijos kaip šiandien priverčia susimąstyti“, – dalinosi merginos.

Senjorė Danutė sakė, kad įspūdingos išvaizdos rūšiavimo ambasadoriai pakėlė jai nuotaiką ir privertė nusišypsoti. „Juk retai, kalbėdami apie šiukšles, mes šypsomės“, – sakė ji. O paklausta apie rūšiavimo įpročius Danutė pasakojo, kad kruopščiai rūšiuoja jau kelerius metus, ir ranka tiesiog pati nekyla, pavyzdžiui, popierinės pakuotės mesti į buitinių atliekų konteinerį. Tik oranžinius maišelius, skirtus maisto atliekoms, senjorė vis dar bando „prisijaukinti“.

„Lidl Lietuva" nuotr./Į vieną Vilniaus parduotuvę atėjusieji apsipirkti sulaukė siurprizo
„Lidl Lietuva" nuotr./Į vieną Vilniaus parduotuvę atėjusieji apsipirkti sulaukė siurprizo

Jaunai merginai Ritai abejonių, ar verta rūšiuoti, mažinti plastiko naudojimą, rinktis daugkartinius maišelius, nekyla. „Nežinoti ir nepraktikuoti šių dalykų gali tik tas, kas po akmeniu gyvena. Tai tapo norma, įprastu dalyku. Rūšiuoju, stengiuosi vartojimą apskritai mažinti. Man rūpi mūsų ateitis – norisi juk dar šitoje Žemėje pagyventi, neturiu erdvėlaivio, kad galėčiau į kitas planetas išskristi. Tad kiekvieną tokią akciją vertinu itin teigiamai“, – kalbėjo ji.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis