Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

IKEA tvarumo ir klimato ataskaitose – išradimai iš Lietuvos

Sumažintas bendras IKEA anglies pėdsakas, Lietuvoje pradėti naudoti nauji biologiniai klijai, augantis atsinaujinančios elektros energijos naudojimas mažmeninėje prekyboje ir gamyboje. Taip pat – daugiau nei perpus sumažintas anglies pėdsakas, atsirandantis naudojant gaminius namuose ir tai tik keletas svarbiausių praėjusių metų pokyčių, kurie pristatomi naujausiose IKEA tvarumo ir klimato ataskaitose.
IKEA tvarumo ir klimato ataskaitose – išradimai iš Lietuvos
IKEA tvarumo ir klimato ataskaitose – išradimai iš Lietuvos / IKEA nuotr.

„Paskutiniai mūsų žingsniai – tai, kad medienos plokščių ir baldų gamybos įmonėje „IKEA Industry Lietuva“ pradėjome naudoti biologinius klijus, taip pat atlikome technologinius tyrimus dėl pakartotinio medienos plaušo plokščių panaudojimo. Tikime, kad tai padės įgyvendinti IKEA klimato kaitos pokyčio planus ir mažinti išmetamų teršalų kiekį, kuris labiausiai prisideda prie IKEA paliekamo anglies pėdsako. Tvarumas yra neatsiejama mūsų verslo dalis, tad mūsų įsipareigojimas – padaryti tvarų gyvenimą įperkamą ir prieinamą daugeliui“, – sako „Inter IKEA Group“ generalinis direktorius Jonas Abrahamssonas Ringas.

Pasak IKEA rinkos vadovės Lietuvoje Jolitos Juodzevičienės, IKEA nori įkvėpti žmones namuose gyventi sveikiau ir tvariau. „Imamės veiksmų, kad stebėtume ir sumažintume daromą poveikį aplinkai: skatiname taupyti energiją, optimizuojame procesus, mažiname anglies pėdsaką, maisto atliekų švaistymą, taip pat plečiame maisto produktų pasiūlą, įtraukdami daugiau augalinės kilmės pasirinkimų. Kita svarbi kryptis – norime savo darbuotojams suteikti reikalingas žinias ir priemones, kad jie tvarios gyvensenos principus skleistų pirkėjams. Tvarumo kelionėje viskas yra svarbu: ir kiekvieno mūsų įsitraukimas, ir kasdien daromi veiksmai“, – sako J.Juodzevičienė.

IKEA nori įkvėpti žmones namuose gyventi sveikiau ir tvariau.

Lyginant su 2016 finansiniais metais (rugsėjo 1 d. – rugpjūčio 31 d.), bendras IKEA išmetamo anglies dvideginio pėdsakas* sumažintas 22 proc., taip pat sugriežtinti klimato kaitos mažinimo tikslai. Apskaičiuota, kad IKEA anglies pėdsakas 2023 finansiniais metais bus 12 proc. mažesnis, lyginant su ankstesniais finansiniais metais ir 22 proc. mažesnis lyginant su 2016 finansiniais metais. Bendrą šių rodiklių mažėjimą lėmė nuolatinė atsinaujinančios elektros energijos naudojimo plėtra prekybos vietose ir gamybos padaliniuose, didesnis energijos vartojimo efektyvumas apšvietimo prekių asortimente, taip pat mažesnės gamybos apimtys.

Kiti ryškiausi akcentai iš 2023 finansinių metų:

  • Apie 47 proc. sumažintas plataus vartojimo prekių plastikinių pakuočių kiekis ir apie 44 proc. sumažintas bendras plastikinių pakuočių kiekis (įskaitant vartojimo pakuotes, daugkartines pakuotes, vienetinius krovinius ir krovos medžiagas), palyginti su 2021 finansiniais metais.
  • 25-iose IKEA mažmeninės prekybos rinkose visa suvartojama elektros energija yra iš atsinaujinančių šaltinių – tai yra viena rinka daugiau nei pernai.
  • 100 proc. atsinaujinanti elektros energija naudojama papildomuose 142 taškuose: gamyklose ar tiekėjų įmonėse, iš viso šis skaičius siekia 408.
  • Lyginant su 2022 finansiniais metais, 13 proc. sumažintas anglies pėdsakas, atsirandantis naudojant gaminius namuose, o lyginant su 2016 finansiniais metais – skaičius sumažintas net 52 proc.
  • „Inter IKEA Group“ tiesioginės veiklos anglies pėdsakas sumažintas 80 proc., palyginus su 2016 finansiniais metais.**
  • 97,8 proc. gaminiuose naudojamos medienos yra iš tvaresnių šaltinių, o 17 proc. medienos yra perdirbama.
  • Prekyboje atsirado 23,2 mln. prekių dalių, kurios mūsų pirkėjams leidžia pratęsti gaminių naudojimo laiką.
  • Pirmą kartą keramikos gamybos atliekos buvo panaudotos gaminant naują indų asortimentą SILVERSIDA.
  • Pristatytas jutiklis VINDSTYRKA, skirtas informavimui apie oro kokybę ir jos stebėjimui namuose.
  • Kartu su partneriais Belgijoje, Vokietijoje ir Nyderlanduose inicijuotas pūkų ir plunksnų grąžinimo ir pakartotinio naudojimo bandomasis projektas, skirtas GULKAVLE pagalvėms ir FJÄLLLBRÄCKA antklodėms gaminti.
  • Pristatėme naują pasaulinę kolekciją, sukurtą kartu su septyniais socialiniais verslais, kurie užtikrina darbo vietas žmonėms iš pažeidžiamų ir atskirtį patiriančių grupių Azijoje.

IKEA ir toliau diegia naujoves bei kuria technologijas, kad įgyvendintų nusibrėžtus poveikio klimatui tikslus ir iki 2030 finansinių metų naudotų tik atsinaujinančias arba perdirbtas medžiagas.

Dar vienas svarbus šių metų pasiekimas – parengti detalūs veiksmų planai, remiantys siekį suvaldyti temperatūros kilimą 1,5°C ir mokslu pagrįstų tikslų iniciatyvos (SBTi, angl. Science Based Targets initiative) „Net-Zero“ standartu. Tai apima tikslą bent perpus sumažinti IKEA veikloje išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį absoliučiais skaičiais iki 2030 finansinių metų (lyginant su 2016 finansiniais metais), ir iki 2050 finansinių metų pasiekti nulinį išmetamųjų teršalų kiekį. Nuo 2023 m. lapkričio mėn. tikslai pateikti SBTi patvirtinimui.

„IKEA People & Planet Positive“ strategijoje išdėstyti tikslai ir įsipareigojimai, kuriais remiantis siekiama sukurti bendrą darbotvarkę iki 2030 m. Daugiau teigiamų pokyčių pavyzdžių galima rasti naujausiose „Inter IKEA Group“ išleistose IKEA tvarumo ir IKEA klimato ataskaitose, kurios apima visus IKEA franšizės sistemos ir visos gamybos bei tiekimo grandinės dalyvių siekius.


*Įskaitant IKEA parduotuves ir kitas klientų aptarnavimo vietas, taip pat IKEA prekės ženklo paskirstymo centrus, biurus ir kt.

**Tai apima „Inter IKEA Group“ išmetamų teršalų kiekį pirmoje ir antroje grupėse, į kurias įeina gamybos operacijos, priklausančias „Inter IKEA“, „IKEA Industry“ ir „IKEA Components“. Tačiau tai neapima franšizių gavėjų ir išorės tiesioginių tiekėjų išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio, kuris yra priskiriamas trečiai grupei.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs