Investuotojų nuomone, VR šiuo metu – labai rizikinga sritis

Nenumaldomai artėjant „Tyrėjų nakčiai”, tęsiame pokalbius apie virtualiąją realybę (VR). Šįsyk apie VR startuolius Lietuvoje ir pasaulyje kalbiname startuolių akceleratoriaus „BlueLime Labs” vadovą Gytenį Galkį.
Virtuali realybė
Virtuali realybė / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Tyrėjų naktis

– Kokią rolę VR startuoliai užima bendrame šios rinkos kontekste?

– Investicijos į VR nuo 2015 liepos mėn. iki 2016 liepos mėn. pasiekė 2 milijardus JAV dolerių. Industrijoje vyrauja dvi nuomonės. Viena jų teigia, VR įgauna pagreitį ir atranda savo vietą rinkoje. Tačiau labiau skeptiškai nusiteikę vertintojai mano, kad VR technologijos dar tik labai ankstyvoje eksperimentavimo stadijoje. Skeptikai, vertindami VR technologijas, atsižvelgia į 3D televizorių rinką ir jos neprigijimą.

Visi perspektyvūs startuoliai reikalauja stiprios idėjos, gero finansavimo ir užtikrinto įgyvendinimo. VR yra pakankamai naujas ir technologiškai sudėtingas dalykas reikalaujantis ne tik inovacijų programavime, bet ir rimtų techninės įrangos tobulinimų. Todėl VR startuoliai siejami su didele rizika, bet potencialiai ir gera grąža.

– Ar galite išskirti Jūsų nuomone perspektyviausius pasaulinius VR startuolius?

– Dauguma VR startuolių siejami su žaidimais arba filmukais. Skaitytojai, ieškantys įdomiausių startuolių, gali patyrinėti šį sąrašą: http://spaceoutvr.com/2016/09/06/10-amazing-virtual-reality-startups-infographic/

Tačiau, mano nuomone, VR pasaulyje įdomiausi bus tie, kurie suteiks technologinius sprendimus toliau kurti ir vystyti startuolius.

– Kaip vertinate VR sritį iš investuotojo perspektyvus? Ar planuojate ir patys čia kelti koją?

– Labai priklauso nuo idėjos. Jei idėja yra kurti naujus akinius ar susijusi su techninės įrangos kūrimu, manau, tai yra labai rizikinga investicija. Iš esmės, šiame etape investicijos į VR yra labai rizikingos ir reikalaujančios didelių investicijų į produktą ir rinkos edukaciją. Dar nėra aiškiai identifikuotos VR tikslinės auditorijos ar panaudojimo galimybių. Kol VR kūrėjai aiškinasi kaip optimizuoti technologiją bei kurti vertingą turinį, visuomenė vis dar bando suprasti praktines VR naudas kasdieniame gyvenime.

– Kokia, paties vertinimu, VR perspektyva per artimiausius 5 metus?

– Kol kas labiausiai koncentruojamasi į žaidimus, tačiau manau, jog VR technologija bus plačiai naudojama ir pirkimui internetu bei interaktyviems mokymams. Jau dabar kuriami VR projektai su 3D namų skenavimu, kad žmonės galėtų planuoti interjerą dar prieš pirkdami baldus, ar projektai suteikiantys galimybę apžiūrėti perkamus internetu daiktus 3D vaizdu. VR mokymų srityje leis treniruoti neribotą kiekį žmonių su realiuoju laiku gaunamu grįžtamuoju ryšiu. Taip pat nenustebins, jei tokios patirtys kaip koncertai ar kelionės bus praturtintos VR teikiamomis galimybėmis.

– Koks VR startuolis būtų įdomus Jums?

– Teikiantis sprendimą, kuriuo remiantis kiti VR startupai galėtų greičiau augti ir lengviau kurti žaidimus. Taip pat sprendimai, kurie galėtų patobulinti švietimo industriją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs