8 iš 10 Lietuvos gyventojų teigia, kad paprastai konkretų alų renkasi būtent dėl jo skonio. Šiame „aklame“ skonio tyrime dalyvavę vartotojai skirtingų daryklų gaminius vertino nežinodami, kurio prekės ženklo nealkoholinį alų ragauja. Beveik pusė apklaustųjų skaniausiu įvardijo „GO Pilsner“. Praėjusiais metais šis „Švyturio-Utenos alaus“ daryklos produktas jau buvo išrinktas populiariausiu vartotojų pasirinkimu, tiesa, naujame šių metų tyrime buvo pristatytas atnaujintas jo skonis. Puikią „GO Nealkoholinio“ alaus kokybę patvirtina ir pardavimai, kurie 2020 m. nuosekliai augo ir sudarė beveik 14 proc. visos nealkoholinio alaus rinkos Lietuvoje.
„Tai ne pirmas įvertinimas mūsų gaminamam nealkoholiniam alui, tačiau kiekvieną tokį laimėjimą švenčiame ir priimame kaip didelį įvertinimą. Taip pat labai džiugu, kad tyrimo dalyviai galėjo įvertinti ne tik bendrą alaus skonį, bet ir skirtingus jo bruožus. Pristatėme atnaujintą „GO Pilsner“ alų, kuris, panašu, vartotojams paliko puikų įspūdį ir buvo teisingas žingsnis vystant lietuviško nealkoholinio alaus segmentą“, – sako įmonės rinkodaros vadovas Andrius Bagdzevičius.
Sunkiai atskyrė nuo įprasto alkoholinio alaus
Vasarą lietuviai keliauja į gamtą ir atostogauja, o jų pirkinių krepšyje atsiduria ir populiarėjantis nealkoholinis alus. Pastebima, kad pastarojo pasiūla parduotuvių lentynose kasmet auga. Vis dėlto skirtingų gamintojų produkcijos skoniai skiriasi.
Tyrimo dalyviai, ragaudami nealkoholinį alų, kurio pavadinimas ir gamintojas jiems nebuvo atskleistas, turėjo įvertinti gaminio aromatą, intensyvumą, gaivumą ir skonio panašumą į įprastą alkoholinį alų.
„GO Pilsner“ sulaukė geriausių įvertinimų visose kategorijose. Tyrime dalyvavę lietuviai ypač teigiamai išskyrė šio alaus aromatą ir intensyvumą, kurį įvertino gerokai palankiau nei kitų jiems pateiktų produktų.
Tyrimo metu taip pat paaiškėjo, jog „GO Pilsner“ sunku atskirti nuo įprasto alkoholinio alaus skonio. Trečdalis apklaustųjų teigė, kad „GO Pilsner“ alaus skonis yra geresnis nei įprastai vartojamo alkoholinio alaus.
„Tai yra vienas pagrindinių mūsų tikslų. Geras nealkoholinis alus neturėtų „jaustis“ nealkoholiniu, todėl kurdami naują receptą siekėme, kad skonis ir aromatas nesiskirtų nuo įprasto alaus. Manau, kad šio tyrimo rezultatas yra geriausias įrodymas, jog tiksliai atpažinome vartotojų poreikius ir naujasis receptas suburs dar didesnį lojalių vartotojų ratą“, – teigia A. Bagdzevičius.
Pasižymi gaivumu ir sveikesnėmis savybėmis
Nealkoholinį alų vartotojai vis dažniau renkasi ir kaip alternatyvą gaiviesiems gėrimams.
Daugiau nei 60 proc. tyrimo dalyvių „GO Pilsner“ alaus skonį įvertino kaip labai gaivų, kas ypač svarbu karštomis vasaros dienomis, keliaujant į gamtą ar prie jūros. Negana to, atnaujinti „GO Nealkoholinio“ produktai dabar pasižymi ir geresnėmis savybėmis maistingumo atžvilgiu.
Tobulinant receptus, pilsner ir kvietinio alaus sudėtyje yra tik natūralūs cukrai iš salyklo, todėl dabar 100 ml „GO Pilsner“ yra tik 1,2 g, o „GO Wheat“ – tik 1,1 g natūralių cukrų. Palyginimui, gaiviuosiuose gėrimuose cukrų kiekis gali būti net iki 10 kartų didesnis. Be to, atnaujintame „GO Pilsner“ glitimo kiekis sumažintas tiek, kad jį galėtų vartoti ir netoleruojantys šios maistinės medžiagos – paprastai alumi dėl šios priežasties šie žmonės mėgautis negali.
„Sekame pasaulines tendencijas, tobuliname savo gamybinius procesus, kad galėtume pasiūlyti tokį produktą, kuris tenkintų net išrankiausią pirkėją. O geriausia dalis ta, kad mūsų aludariai sugeba ne tik gaminti sveikesnį produktą, bet tuo pačiu išlaikyti ar net pagerinti paties alaus skonį“, – džiaugiasi rinkodaros vadovas.
Reprezentatyvias apklausas vykdanti agentūra „UAB Partizanas“ nealkoholinio alaus degustacinį tyrimą atliko 2021 m. balandžio 28 – gegužės 6 d. Visoje Lietuvoje apklausti 401 gyventojas, pateikiant jiems neženklintą trijų skirtingų gamintojų nealkoholinį alų.