„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Išskirtinių renginių organizatorės A.Jablonskytė ir R.Puodžiūnienė: „Jau spėjome įgyti efektingųjų reputaciją“

Vakarėlio nuotaikai užtikrinti trūksta balto žirgo? Yra buvę. Šventiniam renginiui reikėtų gyvo dramblio? Bus. „Nėra tokio kliento pageidavimo, kurio nebūtų įmanoma išpildyti“, – įsitikinusios renginių organizatorės, kūrybinio biuro „Austėjos Efektas“ įkūrėjos Austėja JABLONSKYTĖ ir Rasa PUODŽIŪNIENĖ. Imtis bendro verslo moteris paskatino draugystė – ir abipusis noras padaryti žmonių gyvenimą gražesnį.
Išskirtinių renginių organizatorės A.Jablonskytė ir R.Puodžiūnienė
Išskirtinių renginių organizatorės A.Jablonskytė ir R.Puodžiūnienė / Tomo Kaunecko nuotr.

Jųdviejų keliai į renginių organizavimo verslą buvo skirtingi. Austėja daugiau kaip dešimtmetį dirbo stiliste „Žmonių“ žurnale ir organizavo įžymybių fotosesijas. „Ilgainiui supratau, kad nėra didelio skirtumo, ką organizuoti – didelę fotosesiją ar renginį, darbas vis tiek toks pat: pirmiausia reikia įdomios idėjos, o tada belieka ją išpildyti, – tikina ji. – Ėmiau organizuoti renginius sostinės naktiniame klube „Materialistė“, prikūriau visokių dalykų, sykį net baltą arklį į kambarį atvedžiau – ir užsakovams patiko mano beprotiški sumanymai. Ten ir sutikau Rasą: abi esame estetės, ir mus iškart susiejo meilė grožiui.“

Tomo Kaunecko nuotr./Rasa Puodžiūnienė
Tomo Kaunecko nuotr./Rasa Puodžiūnienė

Rasa anksčiau yra dirbusi su įvairiais prekių ženklais, daugiausia – parfumerijos ir kosmetikos. „Sykį teko suorganizuoti naujos kremų linijos pristatymą, ir pasiūliau Austėjai tai padaryti kartu, – prisimena. – Renginys puikiai pavyko, susilaukė daug dėmesio, tad po to susėdome pasvarstyti, ką toliau galėtume drauge nuveikti. Taip ir prasidėjo mūsų bendra veikla, kuri netrukus gavo vardą – „Austėjos Efektas“. Pavasarį mūsų kūrybinei agentūrai sukaks penkeri metai.“

Tomo Kaunecko nuotr./Išskirtinių renginių organizatorės A.Jablonskytė ir R.Puodžiūnienė
Tomo Kaunecko nuotr./Išskirtinių renginių organizatorės A.Jablonskytė ir R.Puodžiūnienė

Žodis „Efektas“ aiškiai diktuoja, kad pagrindinė Austėjos ir Rasos užduotis – kurti įsimintinus ir išskirtinius renginius. „Kiekvienas atėjęs klientas sako tą patį: „Noriu, kad mano renginys būtų kitoks nei visų kitų“, – šypteli Austėja. – Į mus besikreipiantys žmonės nori išskirtinės idėjos, negirdėtos koncepcijos: jie nori efektingai pristatyti savo prekių ženklą ar atšvęsti įsimintiną progą, o „Efektas“ nurodo, kad jie pataikė teisingu adresu. Visi kūrėjai turi savo braižą: vieni fotografuoja ežiukus rūke, kiti groja kanklėmis, o mes mėgstame švęsti skambiai ir stilingai. Stengiamės, kad mūsų renginiai dalyvių lūpose išspaustų vienintelį žodį – „Wow!“ Tokia ir yra mūsų vizitinė kortelė: mes kuriame wow efektą.“

Tomo Kaunecko nuotr./Austėja Jablonskytė
Tomo Kaunecko nuotr./Austėja Jablonskytė

Anot Rasos, labai svarbu, kad efektingas būtų ne tik vaizdas, bet ir turinys. „Šiuolaikiniai žmonės labai tausoja laiką, nori jį praleisti prasmingai ir kokybiškai. Mes gerbiame tą norą: žmogus, atėjęs į renginį, pasirodymą ar paskaitą, turi kažkuo praturtinti save, o ne tik suvalgyti sumuštinį ir išeiti, – teigia ji. – Daugiausia dirbame su verslo subjektais, atsižvelgiame į jų viziją ir vertybes. Manau, tai ir yra mūsų stiprioji pusė: stengiamės įsigilinti į kliento poreikius, palaikyti asmeninį ryšį, pasiūlyti būtent jam pritaikytus sprendimus, kurie pasitarnautų jo verslui. Nuoširdžiai sergame už tai, kad jam sektųsi, kad parduotuvės atidarymas ar naujos kolekcijos pristatymas pavyktų – ir ateityje atneštų naudos.“

Įdomių sprendimų merginų darbe yra buvę daugybė. Jos mėgsta nustebinti svečius renginiais netikėtose vietose: pavyzdžiui, surengia gimtadienį Vilniaus bastėjoje, Paulavos respublikoje po atviru dangumi ar net Gedimino bokšte. „Lokacija netikėtumo požiūriu labai svarbi. Pavyzdžiui, jei tu renginio svečius nuvesi į zoologijos sodą ir parodysi dramblį, niekas pernelyg nesistebės. Bet jei atvesi juos į tuščią baltą salę, o jos viduryje stovės dramblys, – visi bus pritrenkti, – juokiasi Austėja. – Žinoma, jei nori nustebinti žmones, būk pasiruošęs susidurti su iššūkiais. Sykį vidury žiemos suorganizavome gimtadienį traukinyje: viskas ėjosi sklandžiai iki tos minutės, kai mašinistas tolumoje pamatė ant bėgių stovintį automobilį ir puolė stabdyti... Pasirodo, automobilis bandė pervažiuoti bėgius – ir užstrigo pusnyje, o traukiniui, pilnam svečių, teko laukti, kol jis bus patrauktas. Streso tikrai buvo, bet įspūdžių – irgi!“

Tomo Kaunecko nuotr./Rasa Puodžiūnienė
Tomo Kaunecko nuotr./Rasa Puodžiūnienė

Svečiai dažniausiai nė neįsivaizduoja, kiek darbo būna įdėta į renginio dekoracijas. „Jie žvilgteli į tviskančias lubas, šūkteli – „Kaip gražu!“, – pastebi Austėja. – Tik neįvertina, kad ten kabo 5000 kristalų, kuriuos tris dienas ir naktis klijavo dvidešimt darbuotojų. Dėl kelių valandų džiaugsmo tenka dirbti savaites, mėnesius, net metus. Darbe dažnai kartoju, kad tikram efektui pasiekti būtinas skraidantis drakonas. Žinoma, šiek tiek perdedu, bet vis tiek stengiamės, kad tas drakonas vienokia ar kitokia forma pas mus atsirastų.“

Didžiausia renginių organizatorių problema visgi yra ne drakonai, bet... oras. „Iki smulkmenų išnagrinėji oro prognozę, suplanuoji nuostabų vakarėlį terasoje – ir pradeda lyti, – atsidūsta Austėja. – Arba šešias valandas statai palapinę, nes prognozė rodė, kad lis – o tada paaiškėja, kad nelis, ir tu dar šešias valandas tą palapinę ardai... Visada privalai turėti atsarginį planą.

Tomo Kaunecko nuotr./Austėja Jablonskytė
Tomo Kaunecko nuotr./Austėja Jablonskytė

Pernai, ruošdamiesi „Materialistės“ sezono atidarymui, su dekoratoriumi Mantu Petruškevičiumi sugalvojome idėją, kad pastato siena turi lipti žvėrys. Tie sunkios konstrukcijos žvėrys atrodė fantastiškai, bet iškilo kita problema: renginio dieną prognozė rodė labai stiprų vėją. Mintyse jau mačiau, kaip uraganas ištaško tuos žvėris į visas puses... Bet idėją išgelbėjo mano vyras: jis kaituoja, tad greitai išsiaiškino, kuria kryptimi tas vėjas pūs. Pūtė tiesiai į sieną – ir žvėrys ant jos puikiai laikėsi. Bet ne visuomet taip pasiseka, nes su gamta nesusitarsi – gali tik prie jos prisitaikyti.“

Darbuotojus, kurie padėtų įgyvendinti renginio idėją, organizatorės renkasi paprastu principu: stengiasi dirbti su pačiais geriausiais. „Pačios apšvietimo nerengiame, už didžėjaus pulto nestovime, todėl mums labai svarbu, kad tai atliktų geriausi tų sričių specialistai, – tikina. – Lietuva maža, tad kone visus ir pažįstame. Žinoma, profesionalų pasirinkimas priklauso ir nuo kliento poreikių, ir nuo biudžeto. Į renginį galima prisikviesti bet kurią pasaulio žvaigždę – tai tik pinigų klausimas... Tačiau kokybės norime visada – ir visada stengiamės idėjas įgyvendinti iki maksimumo.“

Tomo Kaunecko nuotr./Išskirtinių renginių organizatorės A.Jablonskytė ir R.Puodžiūnienė
Tomo Kaunecko nuotr./Išskirtinių renginių organizatorės A.Jablonskytė ir R.Puodžiūnienė

Klientų pageidavimai moteris retai nustebina. „Lietuvių kartelė pakelta aukštai: jie smalsūs, išsilavinę, matę pasaulio, tad nori vis geresnio vizualinio vaizdo, vis įspūdingesnio turinio. Tačiau nepamename tokio pageidavimo, kurio nebūtų įmanoma išpildyti – šiais laikais įmanoma beveik viskas, – tikina abi. – Dažniau nutinka atvirkščiai: mes pasiūlome tokių idėjų, kurių klientas nebūna net girdėjęs. Įkvėpimo semiamės visur: kelionės, filmai, parodos, šiuolaikinis menas, žiūrėjimas į pasaulį plačiai atmerktomis akimis gali atnešti netikėčiausių minčių. Būna, kad žmonės ima dvejoti, ar tam pakaks biudžeto, bet įdomūs sprendimai juk nebūtinai kainuoja begalę pinigų. Kartais užsakovas tiesiog sako: „Noriu kažko ypatingo, bet nežinau, ko“, o mes tą neapibrėžtumą materializuojame, įvelkame į apčiuopiamą formą, paverčiame realybe. Per ilgus veiklos metus jau spėjome įgyti efektingųjų reputaciją: klientai pas mus ateina su išankstiniais lūkesčiais, jog viskas bus „wow“. Jie nori netikėtumo: taip ir būna, ir tai mus labai veda į priekį.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs