Ištikimi tradiciniam skoniui, bet išbando ir naujoves – kūčiukus lietuviai valgo tiek žiemą, tiek pavasarį

Kūčiukai – neatsiejamas Kūčių akcentas, be kurio neįsivaizduojamas nei vienas šventinis stalas. Ir nors lietuviai daugiausiai jų lietuviškame prekybos tinkle „Maxima“ įsigyja gruodžio mėnesį, pastebima, kad užkrimsti šių skanėstų tautiečiai neatsisako net ir atėjus pavasariui ar besibaigiant spaliui. Kaip pastebi „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė, ypač šiemet, dar likus beveik mėnesiui iki šv. Kalėdų, kūčiukų paklausa ženkliai išaugo. Tai rodo, kad lietuviai šventinę nuotaiką pandemijos kontekste nori pajusti kuo anksčiau, o tą padeda padaryti tradicinis lietuvių Kūčių vakarienės patiekalas.
Kūčiukai
Kūčiukai / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Šiemet paklausa išaugo perpus

„Maximos“ pardavimai rodo, kad kūčiukų populiarumo kreivė į viršų įprastai ima kopti spalio mėnesį, kai prekyboje pasirodo pirmieji kūčiukai. Dar daugiau jų yra parduodama lapkritį, o patį piką paklausa pasiekia gruodžiui persiritus į antrąją pusę.

„Šiemet šiais kepiniais pradėjome prekiauti spalio 27-ąją ir per kelias dienas spėjome parduoti kiek daugiau nei 2500 kūčiukų pakuočių. Kasmet fiksuojame, kad per paskutinę savaitę iki Kalėdų minėtų kepinių klientai įsigyja tiek, kiek per visus kitus mėnesius kartu sudėjus“, – kalba E.Dapkienė.

Žvelgdama į šių metų tendencijas prekybos tinklo atstovė taip pat išskiria, kad kūčiukai ženklaus klientų susidomėjimo sulaukė lapkričio viduryje. Tuomet fiksuota net 50 proc. didesnė kūčiukų paklausa nei pernai tokiu pačiu metu.

„Manome, kad karantino apribojimai skatina žmones aktyviau ir anksčiau kurti šventinę nuotaiką, o kūčiukai tam puikiai tinkamas patiekalas ar užkandis. Tiesa, jau ne vienerius metus pastebime, kad kūčiukų lietuviai nepamiršta ir pasibaigus šventėms ar netgi pavasarį. Pavyzdžiui, šių metų sausio-vasario laikotarpiu jų pardavėme daugiau nei 60 tūkst. pakuočių, pardavimų fiksuota ir kovą bei balandį“, – pasakoja E.Dapkienė.

Ištikimi tradiciniam skoniui

Lyginant 2019 ir 2018 m. kūčiukų įsigijimo statistiką, „Maximos“ prekybos tinkle buvo įsigytas panašus jų kiekis. Didelių pokyčių jau eilę metų nepastebima ir kūčiukų skonių įvairovėje – lietuviai lieka ištikimi tradiciniams receptams.

„Per pastaruosius penkerius metus populiariausi kūčiukai išlieka tie patys, vadinasi, žmonių pasirinkimas nesikeičia. Apsilankę „Maximos“ parduotuvėse pirkėjai gali rasti skirtingo minkštumo, skonio ir išvaizdos kūčiukų. Šiemet dažniausiai jie renkasi įprastus minkštus kūčiukus be priedų“, – pažymi pašnekovė.

Tiesa, anot E.Dapkienės, lietuviai noriai renkasi ir naujų skonių bei formų kūčiukus, pagardintus įvairiais priedais. Greta tradicinių skonių galima rinktis kūčiukus su aguonomis, sėklomis, linų sėmenimis, kanapių ir aguonų sėklomis, avižomis ir čija sėklomis.

„Nuolat analizuojame pirkėjų poreikius, sekame lietuvių vartojimo įpročius bei tendencijas, o atitinkamai pagal tai siekiame pasiūlyti ir platų prekių asortimentą „Maximos“ parduotuvių lentynose. Dėl šios priežasties keliame pačius aukščiausius reikalavimus produktų kokybei, jų gamybos procesui. Labai džiaugiamės matydami, kad tą įvertina ir mūsų pirkėjai, kasmet savo Kūčių stalui rinkdamiesi mūsų parduodamus kūčiukus“, – sako „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė E.Dapkienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis