Išvalymo kokybės žymėjimas atnešė pokyčių į dulkių siurblių rinką

Vartotojai aiškiai pamatė kas yra kas dulkių siurblių rinkoje ir tai lėmė jų pasirinkimą – įvedus naują ženklinimą vartotojams atsirado galimybė objektyviai palyginti skirtingus modelius ir pasirinkti jiems tinkamiausią. Todėl skambiais šūkiais iki šiol reklamuoti kai kurių gamintojų produktai nuvainikuoti, o kitų pozicijos sustiprėjo.
Išvalymo kokybės žymėjimas atnešė pokyčių į dulkių siurblių rinką
Išvalymo kokybės žymėjimas atnešė pokyčių į dulkių siurblių rinką

„Šioje rinkoje nebegalioja džiunglių įstatymai, kur karaliumi laikomas garsiausiai riaumojantis „žvėris“, iš tiesų galintis išgąsdinti tik kaimynų vaikus už sienos“, - sakė vieno didžiausių pasaulyje buitinės technikos gamintojų „Electrolux“ atstovas Laurynas Skruibis. Nuo pernai metų rugsėjo mėn. Europos Sąjungoje įsigaliojęs naujas dulkių siurblių žymėjimas, nurodantis energijos klasę ir kitas šiai prietaisų kategorijai svarbias ypatybes, perskirstė prekių ženklų pozicijas ir Lietuvos rinkoje.

Rinkos tyrimų bendrovės GfK duomenimis, po naujojo žymėjimo įsigaliojimo nuo  2014 m. rugsėjo mėn. pagal dulkių siurblių pardavimus (vienetais) rinkos lyderiu tapo daugiau nei dvigubai savo rinkos dalį užauginęs „Electrolux“, 2015 m. sausį užėmęs beveik 27 proc. Lietuvos dulkių siurblių rinkos. Pasak L.Skruibio, pagal šias tendencijas Lietuva artėja prie Skandinavijos šalių – Švedijos ir Suomijos – rinkų, kur „Electrolux“ dalis pagal parduotus dulkių siurblių vienetus jau pasiekė 52 proc.

 

 „Nors naujasis žymėjimas įvestas elektros energijos taupymo ir aplinkosaugos tausojimo tikslais, svarbiausias dulkių siurblio pasirinkimo kriterijus vartotojams yra išvalymo kokybė. Ruošdamasis šiems pokyčiams „Electrolux“ laikėsi strategijos „jokių kompromisų išvalymo kokybei“ - diegė technologines inovacijas bei užtikrino platų asortimentą įvairiose kainų kategorijose, įskaitant ir pigiausią – iki 60 EUR“ - sako kompanijos atstovas.

„Electrolux“ atstovo teigimu, pernai rudenį išaugusios, o gruodį nukritusios kai kurių prekinių ženklų pozicijos rodo, kad gamintojai pereinamuoju laikotarpiu vis dar išpardavinėjo senus naujo ženklinimo neatitinkančius siurblius, o naujas asortimentas tapo nebepatrauklus.

„A išvalymo klasę ant kilimų, kartu mažinant prietaiso energijos sąnaudas, gamintojams pasiekti yra itin sunku, todėl B ir C klasės šiandien dienai yra aukštas rezultatas rinkoje. Tuo tarpu A išvalymo klasė ant grindų yra būtina“, - sako L.Skruibis.

Iš visų 2014 09 – 2015 01 laikotarpiu Lietuvoje įsigytų aukščiausias išvalymo klases ant kilimų ir kietų grindų gebančius pasiekti dulkių siurblius plačiausią pasiūlą galėjo tik „Electrolux“, kuris rado savo pirkėją praktiškai visose kainų kategorijose. Tai ir įtakojo šio prekių ženklo pardavimų augimą.

„Galime pasidžiaugti, kad pirmasis Europos Sąjungoje visas A klases (energijos sąnaudų, išvalymo kokybės ant abiejų tipų paviršių ir filtravimo kokybės) atitinkantis „Electrolux“ dulkių siurblys „UltraOne Quattro‘‘ tik pasirodęs Lietuvos parduotuvėse 2014 metų gruodį, iškart rado savo pirkėją“, - sako L.Skruibis. GfK duomenimis, vartotojai rinkęsi tokios klasės siurblį, vienareikšmišką prioritetą teikė šiam modeliui.

 

GfK duomenys rodo, 60-100 EUR kainų kategorijoje tik kas penktas parduotas dulkių siurblio modelis atitiko išvalymo klasę nuo C iki A , o100-150 EUR - kas trečias. Pasak L.Skruibio, tai, kad kai kurie vartotojai už didesnę kainą įsigijo prastesnės išvalymo klasės dulkių siurblius, rodo, kad situacija rinkoje dar keisis, augant vartotojų supratimui – stiprės pozicijos tų gamintojų, kurie sugebės diktuoti technologines inovacijas ir pasiūlyti vartotojų poreikius atitinkantį asortimentą.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis