Svarbu nebijoti darbintis ne pagal specialybę
Studentai darbo šiuolaikinėse organizacijose skonį paprastai pajunta privalomų praktikų metu ar įsidarbinę padirbėti per vasaros atostogas. Visgi telekomunikacijų bendrovės „Telia“ Žmonių ir kultūros padalinio Lietuvoje vadovas Ramūnas Bagdonas sako, kad apie savo karjerą studentams verta pradėti galvoti nelaukiant privalomos praktikos, o laikinu darbu vasarą, esant galimybei, apsiriboti taip pat nereikėtų.
„Tikrai yra darbų, kurie leidžia suderinti studijas ir profesinį tobulėjimą ar netgi suteikia galimybę akademinei bei praktinei sferoms papildyti vienai kitą. Tad išties motyvuoti studentai neturėtų bijoti išmėginti savo jėgas įsidarbindami augimo galimybes suteikiančiose organizacijose – ir ne tik vasarą. Pavyzdžiui, mūsų bendrovėje daugybei jaunų žmonių karjeros tramplinu tampa darbas „Telia“ klientų aptarnavimo centre. Jį neatsitiktinai vadiname talentų kalve, nes čia dar studijų metais ar iškart po jų pradėję dirbti jauni žmonės dažnai labai sparčiai užauga iki įvairių kitų pozicijų – įskaitant komandų ir padalinių vadovų. Apie 80 proc. dabartinių mūsų klientų aptarnavimo komandų vadovų darbą pradėjo būtent skambučių centro konsultanto kėdėje“, – sako R.Bagdonas.
R.Bagdonas pabrėžia, kad nėra nieko baisaus, jei pirmasis darbas neatitinka studijų krypties. Iš karto pagal specialybę darbą gauna toli gražu ne kiekvienas, tačiau tai neturėtų sustabdyti nuo įsidarbinimo galimybių paieškų. Anot eksperto, bet kokia darbinė patirtis yra geriau negu jokios, o jei pozicija leidžia mokytis ir tobulėti – nauda neabejotina.
Reikėtų ieškoti tobulėti leidžiančio darbo
R.Bagdonas sako, kad darbas klientų aptarnavimo srityje pradedantiems karjerą yra ypač palankus. Visų pirma, jis leidžia ugdyti sėkmingai karjerai bet kurioje srityje svarbias „minkštąsias“ kompetencijas – komunikacinius ir problemų sprendimo gebėjimus, emocinį intelektą, lyderio savybes, individualaus ir komandinio darbo įgūdžius. Toks darbas taip pat suteikia palankias sąlygas ugdyti specifines klientų aptarnavimo, pardavimų, projektų valdymo kompetencijas ir taip leidžia stiprinti profesinius raumenis.
„Renkantis darbdavį pirmajam darbui taip pat verta atkreipti dėmesį į įmonės tarptautiškumą. Kadangi „Telia“ yra didelė tarptautinė organizacija, darbas mūsų klientų aptarnavimo centre leidžia pažinti skirtingas verslo sritis, procesus ir šiuolaikinius technologinius sprendimus. Tokiu būdu plečiamas akiratis, atrandamos naujos dominančios sritys, į kurias visuomet galima pasukti savo karjerą“, – sako R.Bagdonas.
Žengus pirmą žingsnį atsiveria naujos galimybės
Bendrovės atstovo teigimu, iš „Telia“ klientų aptarnavimo centro atsiveria kelias į IT, inžinerijos, skaitmeninės rinkodaros, komercijos ir daugelį kitų sričių, o iš viso organizacijoje yra daugiau nei 500 pozicijų. Tad tiek vertikalios, tiek horizontalios karjeros galimybės įmonėje yra išties plačios.
Profesiniam ir asmeniniam augimui taip pat pasitarnauja platus mokymų spektras, mentorystės, kolegų šešėliavimo, lyderystės ir vadovų ugdymo programos, kurios yra prieinamos visiems įmonės darbuotojams.
„Telia“ klientų aptarnavimo centras siūlo pozicijas klientų aptarnavimo salonuose, bendravimą su privačiais ir verslo klientais skambučių centre, taip pat darbą gedimų šalinimo ir naujų paslaugų diegimo komandose. Daugelis šių darbų leidžia suderinti studijas ir karjerą, nes darbuotojams suteikiama galimybė dirbti lanksčiu grafiku.
Vasaros darbas gali tapti ilgametės karjeros pradžia
R.Bagdono teigimu, neretai studijuojantys jauni žmonės prie „Telia“ prisijungia padirbėti tik vasarai, tačiau pamatę organizacijoje esančias augimo ir karjeros galimybes, susipažinę su draugiškais kolegomis, įsitraukę į kompanijos veiklą, pažinę jos kultūrą lieka dirbti toliau. Būtent tokia buvo kaunietės Auros Verenkevičiūtės darbo bendrovėje pradžia. Į „Telia“ atėjusi padirbėti vasarai mergina jau ketverius metus sėkmingai dirba klientų aptarnavimo telefonu specialiste.
„Nusprendžiau pabandyti suderinti mokslus ir darbą, tačiau visai neplanavau čia užsibūti. Visgi tiek pati vadybininko pozicija, tiek darbo specifika taip patiko, kad pasilikau ir su malonumu dirbu bendrovėje iki šiol – iš viso jau ketverius metus. Labiausiai sužavėjo tai, kad organizacijoje visada jaučiamas žmogiškumas, nuoširdus vadovų noras padėti bei, žinoma, galimybės tobulėti. Taip pat labai patraukli yra ir taikoma motyvacinė sistema bei darbuotojams organizuojami konkursai, kurių metu galime laimėti daug vertingų prizų. Visa tai lėmė, kad po pirmosios vasaros įmonėje likau dirbti toliau“, – pasakoja A.Verenkevičiūtė.
Kasdien savo darbe A.Verenkevičiūtė bendrauja su „Telia“ klientais, sprendžia jiems kylančias problemas bei vykdo pardavimus. Svarbus vaidmuo taip pat tenka mokymams, komandos susirinkimams bei individualiems pokalbiams su vadovu, kurių metu aptariamos karjeros galimybės ir asmeninio augimo perspektyvos.
Jauniems žmonės mergina pataria nebijoti kuo anksčiau pradėti savo karjeros, pamiršti „studentiško“ darbo stereotipus, drąsiai išbandyti save įvairiose srityse ir pasinaudoti darbo rinkoje esančiomis galimybėmis.