„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Ką vonios kambariui gali pasiūlyti čekai?

Turistiniai leidiniai, reklamuojantys Čekiją, kaip susitarę pabrėžia, jog šalis nuo seno garsėja ne tik alumi, krištolu, stiklu, bet ir porcelianu. Gausius puikios kokybės molio, kaolino, kvarcinio smėlio išteklius turinčiame krašte natūraliai užsimezgė gilios keramikos meistrystės tradicijos. Tad nenuostabu, jog būtent dabartinėje Čekijos teritorijoje kūrėsi ir seniausios sanitarinės keramikos gamyklos.
 

Pietų Moravijos krašte, netoli pasienio su Austrija esantis Znoimo miestas garsėja ne tik kerinčiu kraštovaizdžiu, XI amžiaus pilimi, bet ir viena seniausių Europoje sanitarinės keramikos gamyklų, kurią 1878 metais įkūrė Austrijos-Vengrijos pramoninkas, visuomeninis veikėjas dr. Rudolfas. Ditmaras, kapitalą susikrovęs iš savo išradimo: liepsnos stiprumo

 

reguliatoriaus žibalinėms lempoms. Jo gamykloje „Kunstthonwaaren-Fabrik Rudolf Ditmar“ XIX a. pabaigoje buvo gaminami įmantriomis gyvūnų figūromis ir meniškais raštais dekoruoti keraminiai unitazai, sieniniai fontanėliai, dubenys, bidė. 1925 m. į „Ditmar-Urbach“ pervadinta įmonė tapo pirmąja gamintoja centrinėje Europoje, pradėjusia gaminti praustuvus, voneles, plautuves iš degto šamotinio molio.

XX amžiaus pabaigoje Čekoslovakijoje griuvus geležinei uždangai, gamyklą Znoime, kaip ir kitą čekų sanitarinės keramikos gamintoją Bechynėje įsigijo garsus šveicarų koncernas „Keramik Holding LAUFEN”. Šveicarai atnaujino pasenusias gamybos linijas, pagal vakarietiškus standartus reorganizavo valdymo struktūrą ir, įvertinę tvirtas ir ilgaamžes čekų gamybos tradicijas, nusprendė abi gamyklas sujungti po vienu prekiniu ženklu „JIKA“. Nuo 1999 m. ir „JIKA“, ir „LAUFEN“ prekiniai ženklai priklauso koncernui „Roca Group“, kuris yra vienas iš didžiausių vonios įrangos gamintojų visame pasaulyje.

Šis trumpas istorinis diskursas tik prideda papildomos intrigos, kaip šiandien sekasi šiam palyginti jaunam prekiniam ženklui, ir dar iš Rytų Europos, apie kurį bent jau viena ausimi yra girdėję ir Lietuvos pirkėjai. Daugelis tik patvirtintų, jog per tuos daugiau kaip du dešimtmečius kompanijai sėkmingai užrašą „Made in Czech Republic“ pavertė kokybės sinonimu. Pasaulinėje rinkoje „JIKA“ išties įtvirtino savo kaip patrauklaus, funkcionalaus dizaino už priimtiną kainą gamintojo, reputaciją. Tiesa, kartais ir nepelnytai primirštamo dėl gana santūrios čekų rinkodaros ir marketingo strategijos. Tačiau svarbiausia, jog kompanija itin sėkmingai prisitaikė prie pastarųjų metų santechninės keramikos ir įrangos rinkos pokyčių. „JIKA“ neapsiriboja viena ar keliomis produktų grupėmis, bet nuosekliai koreguoja ir pildo savo vonios kambario prekių asortimentą. Todėl šiandien „JIKA“  siūlo ne tik santechninę keramiką, bet įvairiapusiškus ir kokybiškus vonios kambario sprendimus. Žinoma, išlaikydami tai, kuo visuomet ir garsėjo – kokybę ir konkurencingą kainą.

Dabartinį „JIKA“ gamybinį ir kūrybinį potencialą itin charakteringai iliustruoja vonios kambario kolekcija „Pure“, kurią sudaro subtilaus dizaino praustuvai, baldai, dušo stiklo sienelės, plieniniai dušo padėklai, smulkūs vonios kambario aksesuarai. „Pure“ kolekcijos brandumą ypač pabrėžia solidaus dizaino, grynų formų unitazai su plonais dvisluoksniais dangčiais iš kieto, antibakterinėmis savybėmis pasižyminčio plastiko. Nors pagal kainos lygį „Pure“ priskiriama vidutiniam lygiui, naujųjų unitazų ir bidė dizaino bei kokybės lygis nenorom verčia juos lyginti su aukštesnio segmento, prabangesnėmis kolekcijomis. Unitazai stebina ir savo taupumu: kokybiškam jų nuplovimui vietoj įprastų 6 litrų vandens užtenka tik 4,5 l (arba 3 l mažajam nuplovimui).

 

Dar vienas solidus „Pure“ išskirtinumas – storo plieno, vos 3 cm aukščio dušo padėklai, kurių emalė gali būti baltos arba juodos spalvos. Abiejų spalvų emalę galima užsakyti su slydimą mažinančiu paviršiumi „AntiSlip“. Ant grindų įrengiami arba su grindų lygiu sulyginami padėklai yra skirti erdvioms dušo erdvėms: jų matmenys yra nuo 120x80 cm iki 140x90 cm.

Ši kolekcija ne tik parodo JIKA gamybinį potencialą ir konkurencingumą, bet ir sėkmingai griauna mitus, jog stilius, funkcionalumas, kokybė ir naujos technologijos turi kainuoti brangiai. Atrodo, nebūtinai, net jeigu ir yra to vertos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs