Kaip Lietuvos verslininkai lėtumo iš kolegų Norvegijoje mokėsi

Kokios yra Norvegijos verslo taisyklės? Vytautas Švėgžda, inovatyvius interaktyvius sprendimus siūlančių įmonių „MultimediaMark“ ir „Nordlys Creative Group“ vadovas sako jas jau šiek tiek perkandęs. Esminės: neskubėti daryti sprendimų, viską tiksliai planuoti, būti kantriam ir pasitikėti savo komandos narių kompetencijomis.
„Kristiansand Dyreparken“
„Kristiansand Dyreparken“ / Partnerio nuotr.

V.Švėgžda neslepia, jog bendravimas su užsakovais norvegais tapo ne tik savotišku išbandymu, bet ir verslo pamoka. „Iš pradžių mus daug kas stebino, bet vėliau supratome, kad iš niekur neskubančių ir viską iki smulkmenų planuojančių norvegų galima daug ko pasimokyti. Tautos mentalitetas lemia ne tik jų verslo sistemą, bet netgi kūrybingumą ir pažangą“, – atskleidžia „MultimediaMark“ ir „Nordlys Creative Group“ vadovas.

Norvegijos pietuose 60 ha teritorijoje įsikūręs Kristiansando zoologijos sodas ir pramogų parkas (norvegų k. – „Kristiansand Dyreparken“) yra dažniausiai šioje Skandinavijos regiono valstybėje lankoma poilsio ir pramogų vieta. Parko lankytojų patogumui internetinėje svetainėje ir mobilioje programėlėje atsirado interaktyvus žemėlapis, kurį sukūrė Norvegijos įmonė „Nordlys Creative Group“, bendradarbiaudama su dar dviem užsienio kompanijomis.

„Nordlys Creative Group“ projektų vadovas Martynas Kasiulis sako, jog įmonė savo paslaugas pasiūlė pati. „Tai buvo tinkama dėlionė – „Dyreparkui“ galėjome suteikti tai, ko jiems reikėjo“, – kalba M.Kasiulis.

Partnerio nuotr./„Kristiansand Dyreparken“
Partnerio nuotr./„Kristiansand Dyreparken“

Smulkmeniškas planavimas ir negreitas norvegiškas greitis

Norvegams negali siūlyti to, ko tu pats nežinai kaip penkių savo rankos pirštų, įsitikinęs M.Kasiulis. Projektų vadovo teigimu, įmonė turėjo ką pasiūlyti, bet norvegai projektų imasi tik gerai apgalvoję absoliučiai visus niuansus.

„Išklausę mus, jie pasakė, kad ieškos ir kitų kompanijų, kuriančių tokį patį produktą. Praėjus 8 mėnesiams nuo pirmojo oficialaus pasiūlymo sukurti interaktyvųjį žemėlapį, „Dyreparken“ vis dar ieškojo įmonių, siūlančių šias paslaugas. Būsimieji užsakovai prieš galutinai apsispręsdami, paprašė „Nordlys Creative Group“ komandos suprojektuoti mažytį žemėlapio fragmentą. Šios užduoties metu dvi savaites kasdien po kelias valandas kartu su būsimais partneriais buvo diskutuojama apie „Dyreparken“ identitetą“, – prisimena M.Kasiulis.

Bandomųjų darbų pakako, kad Norvegijos verslininkai atiduotų produkto kūrimą į lietuvių rankas. Projektui vykdyti buvo skirti du mėnesiai. Vis dėlto dar iki starto buvo preciziškai suplanuoti darbai, sudaryta projekto sąmata, o kiekvienas komandos narys, anot M.Kasiulio, žinojo, ką kasdien turi padaryti:

„Nors projekto teko palaukti, laukimas padėjo suvokti norvegų požiūrį: prieš įsipareigodami jie ilgai mąsto, priimdami sprendimą jį iki smulkmenų išdiskutuoja. Tai leidžia išvengti siurprizų ir nemalonumų atliekant užsakytus darbus.“
Inovatyvius interaktyvius sprendimus siūlančių Lietuvos įmonių vadovas V.Švėgžda įsitikino, kad norvegų lėtumas galų gale pasiteisina. „Kai jiems parašai, atsakymo greito atsakymo gali nė nesitikėti. Džiaukis, jeigu parašys ar paskambins po trijų savaičių ar mėnesio: jie niekur neskuba, mūsų ir jų laiko suvokimas labai skiriasi. Žinoma, kai procesas pajuda, atsiranda ir greitis – tokiu atveju jie taip pat jaučiasi suinteresuoti, kad viskas būtų įvykdyta laiku“, – pastebi V.Švėgžda.

Pagarba kolegoms ir partneriams

Su Norvegijos verslo ypatumais susipažinę lietuviai akcentuoja, kad norvegai sunkiai įsileidžia, bet jau nuo pirmųjų darbo dienų kartu, pasitiki kolegomis kaip profesionalais, reaguoja į kiekvieną pastabą. Užsakovams ypač didelį įspūdį padarė tai, kad „Nordlys Creative Group“ ir „MultimediaMark“ komandos stengėsi įžiūrėti problemas, kurios gali iškilti ateityje.

Tuo tarpu M.Kasiulį maloniai stebino komunikacijos kokybė: „Kiekvienas aptarimas vykdavo dalyvaujant visiems, kurie atsakingi už projektą. Kiekvienas išsako savo požiūrį, niekas niekur neskuba, telefonai išjungti, visi kreipia dėmesį tik į tai, kas aptariama. Nė vienas nepertraukia kito žmogaus, klausimus užduoda, kai kalbantysis išsako savo mintis.“

Tad bendradarbiaujant su Norvegijos įmonėmis svarbu ne tik puiki komunikacija, kantrybė, kokybė ir aiškumas – lygiai taip pat reikšminga pagarba kolegoms bei partneriams.

„Ir ten visko pasitaiko, bet nėra abejonių, kad nuoseklus kokybiškas darbas, sąžiningumas, pasitikėjimas vienas kitu yra norvegų verslo savybės, pavertusios Norvegiją šalimi, iš kurios verta imti pavyzdį“, – apibendrina V.Švėgžda, kurio vadovaujama „Nordlys Creative Group“ su „Dyreparken“ kantriai aptarinėja naujus bendrus ateities projektus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų