Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip „neapsipirkti“ Lenkijoje arba Vieno švarko sėkmės istorija

Tarpininkaujant Europos vartotojų centrų tinklui (ECC-Net), pirkėjui iš Lietuvos pavyko atgauti permokėtą sumą iš pardavėjo Lenkijoje.
Drabužiai
Elektroninė bankininkystė / 123rf.com nuotr.

Praėjusių metų žiemą Lietuvos pilietis nusprendė apsipirkti Lenkijoje. Be kitų ten įsigytų prekių pirkti ir 4 švarkai. 2 iš švarkų turėjo kainuoti po 259,99 zloto (vyko akcija, kad perkant 2 švarkus vienam taikoma 50 proc. nuolaida).

Kadangi vartotojas pirko daug prekių, pirkimo čekius įdėmiau išnagrinėjo tik grįžęs namo ir pastebėjo, kad už vieną švarką permokėjo 40 zlotų: mokėjo ne 259,99, bet 299,99 zlotus.

Pirkėjas išsaugojo prekes su etiketėmis, kuriose nurodytos kainos, taip pat pirkimo čekius ir kreipėsi į pardavėją su prašymu grąžinti permokėtą sumą. Atsakymo iš pardavėjo nesulaukta. Tuomet vartotojas kreipėsi pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje. Šis, bendradarbiaudamas su Europos vartotojų centru Lenkijoje, padėjo vartotojui susigrąžinti 40 zlotų permoką.

Europos vartotojų centro Lietuvoje vedėja daktarė Raimonda Balnienė teigia, kad efektyviai apginti vartotojus įmanoma tik tuomet, jei išsaugomi prekės ar paslaugos pirkimo ir apmokėjimo dokumentai bei kiti galintys turėti reikšmės įrodymai.

„Taip nutiko ir šiuo minėtu atveju dėl švarko pirkimo Lenkijoje: vartotojas išsaugojo pirkinio įsigijimą patvirtinančius čekius, etiketes, susirašinėjimo su pardavėju el. laiškus. Kartu su kolegomis iš Lenkijos pavyko padėti pirkėjui atgauti permokėtą sumą.

Taip, suma nėra didelė, bet mes vienodai aktyviai giname vartotojus ir dėl mažų, ir dėl didelių sumų. Svarbu ne sumos dydis, o apginti vartotoją. Tam ir sukurtas Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) .

Vartotojus Europoje giname nemokamai“, – teigia Raimonda Balnienė.

Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) imasi ginti vartotojus, jei jiems patiems nepavyksta to padaryti. Pagalba teikiama nemokamai. Europos vartotojų centras vartotojo gyvenamojoje valstybėje, bendradarbiaudamas su centru verslininko šalyje, padeda spręsti problemas, kilusias vartotojams Europoje, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą kitose Europos Sąjungos valstybėse, Norvegijoje ar Islandijoje.

Europos vartotojų centrų tinklą sudaro 30 centrų.

Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m.

Daugiau informacijos svetainėje www.ecc.lt.

Šio straipsnio publikavimas yra finansuojamas Europos Sąjungos Vartotojų Programos (2014-2020).

Šio straipsnio turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo atsakomybė; tai negali būti vertinama kaip atspindinti Europos Komisijos ir/ar Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto programų vykdomosios agentūros (CHAFEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai