Kaip sėkmingai pradėti elektroninės prekybos verslą?

Svarstote apie savo elektroninę parduotuvę (el.parduotuvę), bet nežinote, nuo ko pradėti? Įžvalgomis, kurios padės priimti geriausius sprendimus pradedant prekybą internetu, dalinasi el.parduotuvių nuomos platformos „fronto.lt“ vadovas Saulius Masiulis bei mokėjimo inicijavimo paslaugą „Conto QuickPay“ teikiančios elektroninės pinigų įstaigos „Contomobile“ vadovė Jelena Michailova.
Elektroninė parduotuvė
Elektroninė parduotuvė / 123RF.com nuotr.

Internetinę parduotuvę dažniausiai pakanka nuomotis

Pasak S.Masiulio, turinčio ilgametės patirties tiek elektroninės komercijos (el.komercijos) sprendimų pardavimo, tiek nuomos srityse, Lietuvos ir pasaulinės tendencijos rodo, jog vis daugiau verslų, žengiančių į skaitmeninę erdvę, savo el.komercijos kelią pradeda nuo nuomos sprendimų.

„Verslus, pradedančius el.komercijos kelią, raginu pardavimų platformas nuomotis dėl kelių priežasčių, – sakė S.Masiulis. – Nuomos sprendimu galima pradėti naudotis nedelsiant ir tai nereikalauja didelių investicijų. Pradedantiesiems funkcijų, kurias suteikia nuomos platformos, visiškai pakanka, o esant poreikiui, galima nesunkiai įdiegti reikalingus patobulinimus. Apie unikalios platformos pirkimą siūlau galvoti tik tuomet, kai aiškiai žinosite, kokie nuomojamos platformos aspektai varžo jūsų plėtrą ir būsite pasiruošę į tokios platformos kūrimą investuoti nemažai laiko bei lėšų.“

Rinkdamiesi partnerius, atsižvelkite į aptarnavimo kokybę

Natūralu, kad pradėjus užsiimti el.komercija, kils daugybė techninių klausimų. Reikės pasirūpinti, jog parduotuvė atrodytų patraukliai, būtų funkcionali, sklandžiai veiktų mokėjimų surinkimo sistema. Nors didžiąją dalį šių klausimų išsprendžia nuomos bei mokėjimų surinkimo partneriai, valdyti šiuos veiklos elementus tenka patiems verslams.

„Renkantis el.parduotuvės platformą, būtina įvertinti, kiek dėmesio ir pagalbos sulauksite, – tęsė „fronto.lt“ vadovas S.Masiulis. – Manau, kad kokybišką galutinį variantą galima pasiekti su didžiąja dalimi paslaugų tiekėjų, bet ne su visais tas kelias bus paprastas ir toks greitas, koks galėtų būti. Pradedančiuosius raginu rinktis lanksčius, mažesnius, į aptarnavimo kokybę orientuotus paslaugų tiekėjus. Pradžioje kyla daugybė klausimų, o iš klientų nuolat girdime, jog Lietuvos rinkoje lyderiaujantys paslaugų tiekėjai dažnai nesuteikia tiek dėmesio, kiek reikėtų.“

Jam antrino ir „Contomobile“ vadovė J.Michailova, tas pačias tendencijas įžvelgianti ir mokėjimų surinkimo sferoje.

„Contomobile“ nuotr./„Contomobile“ vadovė Jelena Michailova
„Contomobile“ nuotr./„Contomobile“ vadovė Jelena Michailova

„Ir iš pradedančių, ir jau kurį laiką veikiančių el.komercijos atstovų girdime, kaip jiems svarbu, jog gilinamės į jų problemas, operatyviai jas sprendžiame, konsultuojame, – sakė J.Michailova. – Prieš pradedant bendradarbiavimą su vienu ar kitu tiekėju, skatinu pasidomėti, kaip greitai bus reaguojama į užklausas, ar pagalba jums bus prioritetas. Kitu atveju, pavyzdžiui, sutrikus mokėjimų rinkimo sistemai ir sulaukus tik pavėluotos pagalbos, prarasite pirkėjus.“

Prioritetas – integruotos paslaugos ir automatizuotos platformos

Ne mažiau svarbu pasirūpinti, kad pasirinkti paslaugų tiekėjai siūlytų ir platesnį paslaugų spektrą – tai taps itin aktualu veiklai įsibėgėjus, norint optimizuoti procesus bei didinti pelną.

„El.prekybos įmonėms svarbus ne tik mokėjimų surinkimas – patyrę rinkos dalyviai renkasi partnerius, galinčius pasiūlyti visą finansinių paslaugų spektrą“, – teigė J.Michailova. Elektroninės pinigų įstaigos „Contomobile“ vadovės teigimu, tai ne mažiau svarbu ir rinkos naujokams, nes su verslo augimu atsiras poreikis integruotoms paslaugoms:

„Pavyzdžiui, mūsų klientai gali naudotis ir daugiavaliutėmis sąskaitomis, ypač reikalingoms plečiant veiklą į užsienį, ir atlikti masinius pervedimus, ir automatizuoti buhalterinius procesus.“

Anot S.Masiulio, renkantis parduotuvės nuomos platformą, vertėtų pasidomėti, ar tiekėjo sistemos yra automatizuotos bei ar siūloma papildomų paslaugų, reikalingų sėkmingai verslo plėtrai.

„Ne visos parduotuvių nuomos platformos turi pilnai automatizuotas sistemas, o tai kelia riziką jų siūlomos paslaugos stabilumui ir kokybei, – teigė el.pardutuvių nuomos platformos „fronto.lt“ vadovas. – Nors iš pažiūros tai tėra techninis niuansas, kuris klientui gali pasirodyti neaktualus, bet iš tiesų šis aspektas lemia ir paslaugų suteikimo greitį, ir pastovumą, ir kokybę. Taip pat svarbu, jog platforma ne tik leistų susikurti parduotuvę, bet ir padėtų parduoti. Mūsų platforma, pavyzdžiui, ne tik pasirūpina parduotuvės paleidimu, bet ir konsultuoja marketingo klausimais, klientą supažindina su internetinės prekybos išskirtinumais.“

APIE „CONTOMOBILE

„Contomobile“ – tai mobili programėlė bei kompiuteriu pasiekiamas internetinės savitarnos portalas, teikiantis e. finansų paslaugas verslui ir asmenims.

Įmonė siūlo daugiavaliutes IBAN sąskaitas kartu su moderniais įrankiais lėšoms siųsti, gauti ir valdyti keliomis valiutomis tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Verslo klientai gali naudotis kelių lygių parašų, operacijų iš buhalterinių sistemų importavimo, ISO išrašų, masinių pervedimų funkcijomis. Platforma taip pat siūlo e. parduotuvėms itin aktualią mokėjimo inicijavimo paslaugą „Conto QuickPay“.

Contomobile UAB yra Lietuvos Respublikoje registruota įmonė, kuri yra licencijuojama ir prižiūrima Lietuvos banko kaip elektroninių pinigų įstaiga.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis