Lexus išbandė ledines padangas
Ar gali automobilis žiemą važiuoti padangomis, kurios nėra guminės, o iš kitokios medžiagos? Lexus atsakymas: gali. Tai visiškai netikėta medžiaga – ledas. Didžiojoje Britanijoje atliktas neįtikėtinas eksperimentas. Ledo skulptorių kompanijai „Hamilton Ice Sculptors“ buvo patikėta sudėtinga užduotis – iš ledo pagaminti realaus dydžio padangas, kurias vėliau būtų galima realiai išbandyti montuojant jas Lexus NX visureigiui. 5 dienas padangoms skirtas vanduo buvo šaldomas 30 laipsnių temperatūroje, kad būtų pakankamai kietas ir tvirtas, o tada menininkai išpjaustė tikras padangas ir sumontavo jas visureigiui. Toks visureigis sveria apie 1900 kilogramų, todėl lediniai ratai turėjo būti itin tvirti, kad važiuodami Londono gatvėmis nesubyrėtų. Kad įspūdis būtų dar didesnis, padangose įmontuotas apšvietimas. Prieš tai tris mėnesius inžinieriai atliko įvairius tyrimus ir eksperimentus, kad sukurtų tikslias padangų technines specifikacijas ir brėžinius.
Rezultatą galima pamatyti šiame video klipe:
Beorės padangos artėja prie masinės gamybos
Prieš keletą metų pasaulį sudrebino Michelin su savo beorėmis padangomis Tweel. Michelin inžinieriai tada garsiai visiems paskelbė, kad iš naujo išrado ratą. Bet iki šiol automobilių su beorėmis padangomis dar nematėme. Ir tai ne sąmokslas prieš vieną iš padangų gamintojų. Pasirodo, pernai beores padangas iFlex pristatė ir korėjiečiai Hankook ir Bridgestone. Visi jie kaip susitarę teigia, kad iki masinės gamybos dar trūksta labai nedaug ir šiuo metu yra atliekami įvairūs tyrimai. Akivaizdu, kad šios beorės padangos tarnauja ir kitam tikslui. Jos yra gaminamos iš perdirbamų medžiagų (plastiko ir gumos), kad šias padangas nesunkiai būtų galima perdirbti į kitas padangas ar kitus daiktus. Su dabartinių padangų perdirbimu situacija yra gana sudėtinga, nes perdirbtų medžiagų panaudojimo galimybės gana ribotos (metalo laužas bei kelių taisymas).
Goodyear elektrą gaminančios padangos
Tai gana sena naujiena, tačiau per pusmetį ji buvo nepelnytai užmiršta ir Lietuvoje didelio dėmesio nesulaukė. Goodyear inžinieriai Ženevos automobilių parodoje pristatė konceptines padangas BHO3. Šios padangos yra įdomios tuo, kad gali gaminti elektrą iš trinties metu atsirandančios šilumos. Tokios padangos labai praverstų elektriniams automobiliams ir hibridams, kuriems pritrūksta kelių kilometrų iki pakrovimo stotelės. Kiek tos elektros pagamina 4 padangos – kol kas neaišku, tačiau technologija gali būti tobulinama.
Kita įdomi šių padangų savybė yra formos pakeitimas. Ši technologija vadinama „Triple Tube“ (triguba padanga), nes padanga viduje turi dar du papildomus protektoriaus sluoksnius, kurie gali būti pakeičiami mygtuko paspaudimu. Kam reikia keisti padangos raštą? Į šį klausimą gali atsakyti visi profesionalūs lenktynininkai, kurie puikiai žino, kad šlapiu paviršiumi geriau važiuoti vienokiu raštu, plentu – kitokiu, o bekele – dar kitokius. „Trys viename“ būna ne tik kavos gėrimas, bet gali būti ir padangos.
Tiesa, šios technologijos dar labai konceptinės ir iki realaus panaudojimo dar toli, tačiau ateities technologija gana aiški – generuojama elektra ir besikeičiantis padangos protektorius pagal kelio dangą.
Kuo padangos senesnės, tuo... geresnės!
Visi vairuotojai žino paprastą tiesą: kuo padanga daugiau panaudojama, tuo greičiau nudyla protektorius, padanga sensta, jos sukibimas su kelio danga prastėja, ir ji darosi nebe tokia saugi. Reiškia, kuo padanga senesnė – tuo ji prastesnė. Michelin įrodė, kad gali būti priešingai su gana nauja EverGripTM technologija. Ji kol kas pritaikyta Amerikos rinkai, Lietuvoje tokias padangas retai kada pamatysite.
Michelin EverGripTM technologijos esmė yra ta, kad visi protektoriaus grioveliai išorėje yra siauresni, nei viduje. Kai viršutinis sluoksnis nusitrina, griovelis paplatėja, tad protektorius tampa dar geresnis. Šios padangos ypač gerai tinka važiuojant šlapia kelio danga. Tiesa, jos ne amžinos, nes galiausiai griovelio gylis sumažėja iki nenaudojamo ir padangas reikia keisti dėl per seklaus protektoriaus rašto.
Continental užsiima ne tik padangomis
Continental kompanija yra žinoma, kaip padangų gamintoja. Jų padangos – iš tiesų labai kokybiškos ir pažangios, tačiau ši kompanija kuria ir kitus produktus, apie kuriuos automobilininkai mažai ką žino. Vienas iš tokių produktų – išmanieji langai. Technologija „Intelligent Glass Control“ leidžia labai greitai langų stiklus užtemdyti. Stikle yra sumontuota speciali plėvelė, kuri gavusi tam tikrus elektros signalus pakeičia spalvą, taip reguliuodama lango permatomumą.
Continental taip pat bando iš naujo perkurti valdymo panelę, diegdama lietimui jautrius ekranus ir keletą ekranų vietoj standartinio spidometro. Tai visiškai neturi nieko bendro su padangomis, tačiau ateityje tokios technologijos bus naudojamos daugelyje automobilių.
Padangų pasaulyje išradimų ir atradimų nedaug, tačiau po truputėlį jos evoliucionuoja. Dabartiniai vairuotojai gali stebėti šiuos evoliucijos procesus patys.