Kas penktas lietuvis turi ar planuoja kurti verslą, o su tuo susijusiais klausimais dažniausiai tariasi su antra puse

Dešimtadalis Lietuvos gyventojų (9 proc.) turi savo verslą, o panaši dalis (8 proc.) planuoja jį steigti ateityje. Tačiau tiek vieni, tiek kiti verslo klausimais dažniausiai konsultuojasi ne su ekspertais, o su antrąja puse. Tą rodo Inovacijų agentūros iniciatyva tyrimų bendrovės „Rait“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa.
Kas penktas lietuvis turi ar planuoja kurti verslą, o su tuo susijusiais klausimais dažniausiai tariasi su antra puse
Kas penktas lietuvis turi ar planuoja kurti verslą, o su tuo susijusiais klausimais dažniausiai tariasi su antra puse / Inovacijų agentūros nuotr.

Ja siekta išsiaiškinti, su kuo Lietuvos gyventojai yra linkę konsultuotis įvairiais klausimais ir kiek pasitiki ekspertais, kurių vaidmuo šiuolaikiniame pasaulyje, o ypač verslo srityje – vis didėja.

Dažniausiai su vyru ar žmona verslo klausimais konsultuojasi 39 proc. savo verslą plėtojančių asmenų. Tarp ketinančių verslą kurti ateityje ši dalis dar didesnė ir siekia 55 proc.

Esami verslininkai taip pat linkę konsultuotis su kolegomis (27 proc.) ir draugais (22 proc.). Tik tuomet seka profesionalūs verslo ekspertai ir konsultantai (18 proc.).

15 proc. verslininkų verslo valdymo klausimais nėra linkę tartis su niekuo, o 13 proc. labiausiai pasitiki mama. Patarimo verslininkai taip pat kreipiasi į brolius ir seseris (9 proc.), tėvą (7 proc.) bei vaikus (4 proc.).

Verslą planuojantys kurti ateityje dažniau nei esami verslininkai konsultuojasi su ekspertais. Į juos kreipiasi 32 proc. ketinančių tapti verslininkais. Verslo kūrimo klausimais Lietuvos gyventojai taip pat nevengia tartis su draugais (30 proc.), broliais ir seserimis (16 proc.), mama (15 proc.) ir tėvu (11 proc.). Dar 11 proc. verslininkais ketinančių tapti asmenų konsultuojasi su kolegomis.

„Tikrai puiku, kad žmonės pasitiki savo šeimos nariais ar draugais ir gali į juos drąsiais kreiptis patarimo bet kokiu klausimu. Visgi verslo vystymas yra sritis, kuriai reikia specifinių žinių, rinkų, konkurencinės aplinkos, tam tikrų teisinių, finansinių ir ekonominių aspektų išmanymo. Dėl to plėtojant ar kuriant naują verslą ir susidūrus su tam tikrais klausimais tikrai verta kreiptis patarimo į profesionalus. Pastebime, jog nepaisant rinkoje esančių skaitmeninių įrankių ir informacijos gausos, besikreipiančių patarimo, įžvalgų ar norinčių tiesiog pasitikrinti savo sprendimų tinkamumą asmenų, daugėja“, – sako Inovacijų agentūros Kliento patirčių valdymo skyriaus vadovė Jolanta Miloš.

Inovacijų agentūros nuotr./Inovacijų agentūros Kliento patirčių valdymo skyriaus vadovė Jolanta Miloš
Inovacijų agentūros nuotr./Inovacijų agentūros Kliento patirčių valdymo skyriaus vadovė Jolanta Miloš

Anot J. Miloš, verslūs Lietuvos piliečiai jau ne kartą įrodė, kad turi gebėjimų, talento ir potencialo vystyti sėkmingą verslą, tačiau visko patiems žinoti neįmanoma, o patikimų ekspertų patarimai ir konsultacijos gali padėti priimti geresnius sprendimus ir verslo kelyje suteikti daugiau užtikrintumo.

Inovacijų agentūros atstovės teigimu, plėtojantiems ir kuriantiems verslą konsultacijas visuomet yra pasirengę nemokamai suteikti Inovacijų agentūros ekspertai. Inovacijų agentūros internetinėje svetainėje verslininkams ar planuojantiems kurti verslą taip pat yra prieinama daug naudingų informacinių resursų.

Inovacijų agentūra – tai Lietuvos verslo inovacijų, verslumo ir eksporto skatinimo partneris, veikiantis kaip nacionalinė inovacijų ekosistemos platforma. Agentūra nemokamai teikia verslo pradžios ir plėtros konsultacijas, tarptautinės verslo plėtros galimybes, augina verslo kompetencijas, suteikia prieigą prie finansavimo bei tinklaveikos resursų bei jungia paslaugų verslui bendrakūrėjus.

Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą tyrimų bendrovė „Rait“ Inovacijų agentūros iniciatyva atliko 2023 m. gruodžio mėnesį. Iš viso apklausta daugiau nei tūkstantis 15-75 metų amžiaus Lietuvos gyventojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis