Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ko nežinojai: prekybos centro užkulisiai

Visi kone kasdien užsukame į prekybos centrą, tačiau retai susimąstome, kaip atrodo parduotuvės darbuotojo darbo diena ar kaip veikia šis didelis organizmas. 15 metų įmonėje dirbanti Jeruzalės „Rimi“ prekybos centro direktorė Rasa Svarauskienė sako, kad nors darbas parduotuvėje jai jau labai gerai pažįstamas, iššūkių netrūksta: sandėliai, logistika, užsakymai, gamyba, kepykla, darbuotojai, pirkėjai, apsauga, buhalterija – viskuo tenka pasirūpinti kasdien ir viską sustyguoti, kad prekybos centras veiktų kaip laikrodis.
„Rimi“ darbuotojai
„Rimi“ darbuotojai / Projekto partnerio nuotr.

Anksčiausiai keliasi kepėjai

Prekybos centro darbuotojai darbą pradeda kur kas anksčiau nei atveriamos parduotuvės durys. Pagal kiekvienos parduotuvės poreikį, darbuotojai darbą pradeda valandą ar pusvalandžiu anksčiau nei į parduotuvę įleidžiami pirkėjai. Pavyzdžiui, Jeruzalės „Rimi“ rytiniam pirkėjų srautui pradeda ruoštis apie 7 valandą, dar valandą laiko iki atveriant parduotuvės duris pirkėjams. Darbuotojus įleidžia prekių priėmėjas su apsauga, šie persirengia specialiomis uniformomis ir eina peržiūrėti savo prižiūrimų skyrių – tikrina prekių galiojimo laiką, kokybę, vertina, kiek ir kokių prekių trūksta, ką reikia papildyti, kur pakeisti išdėstymą.

Projekto partnerio nuotr./„Rimi“ darbuotojai
Projekto partnerio nuotr./„Rimi“ darbuotojai

„Viską suplanuojame taip, kad 8 valandą ryto jau turėtume, ką pasiūlyti pirkėjams ir kad juos pasitiktų tvarkinga parduotuvė bei kokybiški, švieži maisto produktai. Po rekonstrukcijos mūsų prekybos centre yra ir kepykla, taigi, dabar iš pat ryto jau galime pasiūlyti ir šiltų, gardžiai kvepančių bandelių“, – sako parduotuvės direktorė Rasa Svarauskienė.

Anksčiausiai į darbą ateina kepėjai, prekių priėmėjai bei kai kurie salės darbuotojai. Mėsos ir žuvies skyrių darbuotojai rytais iš šaldytuvų sudeda mėsą ir žuvį į vitrinas, mat kiekvienos dienos pabaigoje šie produktai perkeliami iš vitrinų į šaldytuvus. Taip pat vieni ankstyviausių yra tokių greitai gendančių maisto produktų kaip duona ar pienas skyrių darbuotojai, kurie kas rytą patikrina, ar nėra paskutinę dieną galiojančių produktų, nes tokiais prekybos tinklas „Rimi“ neprekiauja, o dovanoja „Maisto bankui“. Šiuo metu vysta ir naujų šviežių prekių priėmimas.

Projekto partnerio nuotr./„Rimi“ darbuotojai
Projekto partnerio nuotr./„Rimi“ darbuotojai

Parduotuvės direktorė darbą pradeda apie 8 val. ir pirmiausia susitinka su darbuotojais: pasikalba ar kiekvienas skyrius yra pasiruošęs išpildyti pirkėjų norus, ar prekės atkeliavusios, tuomet apžiūri salę ir užtikrina tvarką. Parduotuvė duris atveria 8 val. ryto, kur pirkėjų jau laukia gerai nusiteikę salės, skyrių, kasų, savitarnos bei informacijos darbuotojai.

Projekto partnerio nuotr./„Rimi“ darbuotojai
Projekto partnerio nuotr./„Rimi“ darbuotojai

Kasdien apie 11 valandą rengiamas visų darbuotojų susirinkimas, kuriame aptariami praėjusios dienos rezultatai, dienos uždaviniai, situacija salėje.

Motyvuoja galimybės, atsakomybė ir požiūris

Jeruzalės „Rimi“ prekybos centro direktorė R.Svarauskienė sako, kad norint turėti motyvuotą komandą, reikia nuolat pastebėti kiekvieną žmogų – pasisveikinti, paklausti, kaip sekasi, atsižvelgti į kiekvieno gabumus, kompetencijas, potencialą. Tai, pasak jos, atsiperka su kaupu, nes pastebėtas žmogus jaučiasi reikalingas ir svarbus, todėl dar labiau stengiasi.

Projekto partnerio nuotr./„Rimi“ darbuotojai
Projekto partnerio nuotr./„Rimi“ darbuotojai

„Kartais vadovai bijo duoti darbuotojams daugiau atsakomybės, ypač nepatyrusiems, tačiau, iš savo patirties matau, kad gavę užduotį, darbuotojai susitvarko geriau nei tikiesi ir patys jaučiasi patenkinti“, – sako R.Svarauskienė, kurios kolektyvą sudaro 57 darbuotojai.

Rugsėjį po rekonstrukcijos duris atvėrusi parduotuvė tapo kur kas erdvesnė ir patogesnė lankytojams, taip pat atsinaujino ir darbuotojams skirtos patalpos. Šios parduotuvės darbuotojai turi jaukią ir patogią virtuvę-poilsio kambarį, rūbines su spintelėmis moterims ir vyrams, tualetus neįgaliesiems, susitikimų erdvę. Poilsio kambaryje nuolat atnaujinama darbuotojams naudinga informacija – apie naujas darbo vietas, mokymus, komandines veiklas, taip pat apie praėjusios dienos, savaitės ar mėnesio darbo rezultatus, tikslus bei rekomenduojamas priemones jiems pasiekti.

„Bendraujame šiltai, betarpiškai. Jau įprasta, kad sveikiname vieni kitus su gimtadieniais, du kartus per metus rengiame komandos formavimo renginius. Tai dažnai būna įvairios išvykos ar kelionės. Viena sėkmingiausių buvo plaukimas kruizu į Stoholmą“, – sako vadovė.

Projekto partnerio nuotr./„Rimi“ darbuotojai
Projekto partnerio nuotr./„Rimi“ darbuotojai

„Rimi“ darbuotojai dažnai dalyvauja kitų „Rimi“ skyrių ir komandų renginiuose, pavyzdžiui, sveikina buhalterijos skyrių su jų profesine švente – buhalterių diena, „Rimi“ ambasadoriai iš visos Lietuvos renkasi į kasmetinį suvažiavimą, kur pristato savo gerąją praktiką apie įgyvendintas socialines iniciatyvas. Parduotuvėse dažnai organizuojamos naujų maisto produktų degustacijos, kurių metu darbuotojai išragauja ir įvertina parduotuvių lentynose ką tik pasirodžiusius produktus.

Projekto partnerio nuotr./„Rimi“ darbuotojai
Projekto partnerio nuotr./„Rimi“ darbuotojai

Suinteresuoti, kad komanda uždirbtų daugiau

„Rimi“ lengva išbandyti skirtingus darbus ir taip atrasti save. Čia vertinamas augimas, todėl siekiama atėjusį žmogų išmokyti, padėti jam tobulėti ir atskleisti savo gebėjimus. Įsilieti į parduotuvės darbo sūkurį padeda – Bičiulis, „Rimi“ darbuotojas, kuris pasitinka naujai prisijungusį žmogų, tampa pirmuoju jo draugu ir supažindina jį su aplinka, kolektyvu, darbo specifika.

Atsilaisvinus darbo vietoms parduotuvėje ar biure, pirmiausia, darbuotojų ieškoma įmonės viduje. „Taip pat palaikau ir skatinu darbuotojų norą užsidirbti daugiau ir tobulėti. Turime kvalifikacijos vertinimo pokalbius, kuriuose dalyvauja darbuotojas, tiesioginis vadovas ir aš. Vertinimas ir surenkamų balų skaičius priklauso ne tik nuo kompetencijų, pareigų, bet ir nuo darbo stažo, universalumo, iniciatyvumo ar mokėjimo dirbti komandoje. Darbuotojai gavę teigiamą įvertinimą, gauna ir didesnį priedą prie atlyginimo“, – pastebi R.Svarauskienė.

Projekto partnerio nuotr./„Rimi“ darbuotojai
Projekto partnerio nuotr./„Rimi“ darbuotojai

Dieną baigia galvodami apie kokybę

Darbo pabaiga skirta parduotuvės aptarnavimo ir produktų kokybės užtikrinimui. Darbo dienos pabaigoje, apie 18 val., direktorė eidama namo dar kartą apžiūri visus skyrius, salę, pasikalba su skyrių vadybininkais. Administracija turi sąrašus darbų, kurie buvo suplanuoti dienai. Baigiant dieną sąrašas peržvelgiamas, išbraukiami atlikti darbai. Vadybininkai taip pat peržiūri savo skyrius, suplanuoja kitos dienos darbus. Visa tai reikalinga tam, kad pirkėjas, atėjęs į parduotuvę, visuomet rastų, ko ieško, kad netrūktų aptarnaujančio personalo.

Projekto partnerio nuotr./„Rimi“ darbuotojai
Projekto partnerio nuotr./„Rimi“ darbuotojai

Parduotuvės vadovė džiaugiasi, kad po rekonstrukcijos į Jeruzalės „Rimi“ grįžo absoliuti dauguma darbuotojų, nes su gera, motyvuota komanda geriausią kokybę užtikrinti kur kas lengviau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento
Reklama
Kaip išvengti peršalimo komplikacijos – sinusito