„Apple“ kompanijos vairą perėmus Tim Cook, „Apple“ daugiau dėmesio pradėjo skirti verslo sektoriui. Kompanija įdėjo daug pastangų tobulindama savo produktus ir pritaikydama juos organizacijų ir verslo kompanijų poreikiams. Bendradarbiavimas su tokiomis pasaulinėmis lyderėmis kaip „Microsoft“, „Cisco“, „Deloitte“, IBM ir SAP, padėjo šiam gamintojui įrenginius ir jiems skirtas operacines sistemas dar geriau pritaikyti verslo poreikiams. Laikai, kai „iPad“ ar „Mac“ kompiuteriai buvo naudojami tik asmeniniams tikslams, jau seniai praeityje. Dabar „Apple“ techniką vis dažniau galima išvysti ne tik žmonių namuose, bet ir kompanijų biuruose bei švietimo įstaigose.
Pradžioje verslininkai, nedrąsiai įsileidę „Mac“ kompiuterius, dabar „Apple“ kompiuterinę techniką renkasi vis dažniau. „AVAD Baltic“ pardavimų vadovas Marius Andriuškevičius teigia, kad šiemet „Apple“ technikos pardavimai įmonėms Baltijos šalyse lyginant su praėjusių metų rezultatais reikšmingai augo: „Mac“ kompiuterių — 44 proc., „iPad“ — 35 proc., o „iPhone“ net 78 proc.
Mažiau nusiskundimų ir IT departamento eikvojamų resursų
Įmonių finansais besirūpinantys darbuotojai labai gerai žino, kad daikto įsigijimo kaina atskleidžia ne visą tiesą. Kompanijos, naudojančios „Mac“ kompiuterius paskaičiavo, kad pradžioje aukštesnė už „Apple“ įrenginį sumokėta kaina atsiperka greičiau nei įsigyjant PC tipo kompiuterius. Prioritetą „Mac“ kompiuteriams teikiančių kompanijų atstovai teigia, kad „Apple“ kompiuterių naudotojai pagalbos į IT departamentą kreipiasi gerokai rečiau nei tai daro „Windows“ operacinės sistemos pagrindu veikiančius PC naudojantys darbuotojai. Be to, kai kurios paslaugos ar programinė įranga, kurių licencijas „Windows“ kompiuteriams reikia pirkti papildomai, „Mac“ kompiuterių naudotojams nekainuoja, nes jos yra „Apple“ sistemos dalis. Mažesni „Mac“ kompiuterių priežiūros kaštai leidžia kompanijoms gana daug sutaupyti.
„Mac“ kompiuterių likutinė vertė, lyginant su PC, skiriasi net iki dviejų kartų
Be didesnio „Mac“ kompiuterių naudotojų pasitenkinimo lygio ir našesnio darbo (mat, „Apple“ įranga ir sistemos veikia stabiliau ir rečiau genda), kompanijoms svarbus ir senų, keičiamų kompiuterių likvidumas bei jų likutinė vertė. Suomių kompanijos „3 Step IT“, kuri specializuojasi kompiuterių nuoma įvairioms organizacijoms, biuro Lietuvoje verslo klientų vadybininkas Darius Černeckis teigė, kad „Mac“ kompiuterių likutinė vertė, lyginant su PC, skiriasi net iki dviejų kartų „Mac“ kompiuterių naudai. Be to, paklausa naudotiems „Mac“ kompiuteriams yra didelė, tad šie rezervuojami iš anksto, dar jiems nepatekus į įmonės naudotų kompiuterių sandėlį.
2010 metais pristatytas „iPad“ yra vienas populiariausių planšetinių kompiuterių pasaulyje, o jo pavadinimas — „iPad“ tapo bendriniu planšetinių kompiuterių pavadinimu. Planšetiniai „Apple“ kompiuteriai ilgai netruko pelnyti šiuos įrenginius asmeninėms reikmėms naudojančių žmonių simpatijų ir dabar drąsiai skinasi kelią į įmones, organizacijas bei mokslo įstaigas.
Praėjus vos keturiems metams po „iPad“ pristatymo, „Apple“ planšetinį kompiuterį jau naudojo 98 proc. „Fortune 500“ ir 91 proc. „Global 500“ įmonių. „iPad“ greitai tapo populiaria mokymosi priemone daugelyje pasaulio mokyklų ir universitetų.
„iPad“ vietoje kasos aparato ir kitų darbo priemonių
„iPad“ yra labai universalus ir praktiškas planšetinis kompiuteris. Daugelyje sričių „iPad“ gali pakeisti ne tik kompiuterį ir tapti dar patogesniu darbo įrankiu. Jis taip pat gali būti naudojamas vietoje įvairių įrenginių bei prietaisų. Trijose Baltijos šalyse kavinių tinklą turinti „Caffeine Roasters“, Estijoje „iPad“ naudoja kaip kasos aparatus. „iPad“ tai ne tik estetiškai atrodantis kasos aparatas, bet ir funkcionalus nešiojamas kompiuteris, kurio naudodamiesi kavinės darbuotojai gali bendrauti tarpusavyje, gauti ir siųsti žinutes, elektroninius laiškus ir taip užtikrinti puikų lankytojų aptarnavimą.
Dar vienas puikus „iPad“ pritaikymo būdas – galimybė šiuo įrenginiu pakeisti su kompiuterine technika nesusijusias darbo priemones, pavyzdžiui, sunkius, kartais net 60 kilogramų sveriančius lėktuvų pilotų naudojamus „skrydžio krepšius“. Naudodami „iPad“ lėktuvų pilotai gali tiksliau apskaičiuoti orlaivio kilimui ir leidimuisi reikalingus parametrus, nei tai darytų pasitelkdami popieriuje atspausdintas skrydžio charakteristikų paskaičiavimo lenteles. Visa tai leidžia efektyviau ir ekonomiškiau naudoti lėktuvo resursus. Lietuvoje registruotos oro linijų bendrovės „Avion Express“ pilotai naudoja apie 120 „iPad“. Šios bendrovės skrydžių departamento inžinerinio padalinio vadovas Povilas Bakūnas minėjo, kad pakeitus sunkią popieriuje spausdintą informaciją į „iPad“, sutaupoma nemažai kuro.
Dažniausiai kompanijos savo naudojamus kompiuterius keičia į „iPad“ ten, kur darbo pobūdis reikalauja daugiau mobilumo ir galimybės duomenis sistemose atnaujinti nepriklausomai nuo to, kur tuo metu yra darbuotojas. Pavyzdžiui, „iPad“ naudoja „ERGO Life Insurance SE Lietuvos filialo“ gyvybės draudimo pardavimų komandos nariai ir ne gyvybės žalų administravimo padalinio ekspertai. Beveik 75 proc. Vilniuje įsikūrusios draudimo žalų administravimu, sureguliavimu ir didelių įvykių tyrimų parengimu užsiimančios kompanijos „Smart Claims“ darbuotojų, iki šiol naudotus fotoaparatus ir kompiuterius, pakeis į „Apple” planšetes.
Ženkliai pagerėjo moksleivių pasiekimai, pradėjus naudoti „iPad“ pamokų metu
Vis dažniau stacionarius, nešiojamus ir planšetinius „Apple“ kompiuterius galima išvysti ir Lietuvos mokyklose. Mokyklų, universitetų, kuriuose kaip mokymo priemonė naudojami „Apple“ planšetiniai kompiuteriai, dėstytojai bei mokytojai pastebėjo, kad „iPad“ skatina mokytis ir ugdo mokymosi įgūdžius. Ilgiau „iPad“ kaip mokymo priemonę naudojančių švietimo įstaigų atstovai teigia, kad pradėjus naudoti „iPad“, ženkliai pagerėjo besimokančiųjų mokslo pasiekimai.
Klaipėdos Simono Dacho progimnazija daug dėmesio skiria mokinių skaitmeninio raštingumo ugdymui. Kaip mokymo priemonę ši švietimo įstaiga yra įsigijusi daugiau nei 70 „iPad“ planšetinių kompiuterių. Pasak šios progimnazijos fizikos mokytojos ekspertės Virginijos Birenienės, jie turėjo dešimt „Android“ operacinės sistemos pagrindu veikiančių planšetinių kompiuterių, tačiau šie labai gedo ir nepasiteisino kaip patikima mokymo priemonė. „iPad“ priešingai — veikia patikimai ir labiau atitinka mokyklos poreikius. V.Birenienės teigimu, „iPad“ naudojimas mokykloje leido pakelti daugelio disciplinų mokymo kokybę.
Štai Kuršėnų Pavenčių mokyklos, turinčios 50 „iPad“, anglų kalbos mokytoja Staselė Riškienė pasakojo, kad tose pamokose, kur naudojamos išmaniosios technologijos, mokiniai labiau įtraukiami į mokymosi procesą. Jie demonstruoja didesnį norą mokytis ir tai atsispindi moksleivių teigiamuose mokslo rezultatuose. Šias mokytojos įžvalgas patvirtina ir mokyklos auditas.
Mokyklose naudojami „iPad“ suteikia mokytojams naujas, iki šiol neturėtas galimybes, pateikti interaktyvią informaciją mokiniams, o „iPad“ naudojantys mokiniai mokosi entuziastingiau. Tokių pamokų metu vaikai ugdo ir kasdieniame gyvenime naudingus įgūdžius: išmoksta naudotis žemėlapiais, kurti žemėlapio pasakojimą, programuoti, ugdo kūrybinius sugebėjimus ir mokosi bendradarbiauti kurdami trumpus filmukus, animacines istorijas, koliažus. Jie ugdo savo kūrybinį potencialą, išmoksta efektyviai naudoti informacijos paieškos sistemas. Šie įgūdžiai jiems pravers ir už mokyklos sienų, kur kiekviename žingsnyje laukia susidūrimas su naujausiomis technologijomis.
„Apple“ sėkmė verslo kompanijų sektoriuje, kur įprasta matyti „Microsoft“ sistemų dominavimą, gali pasirodyti kiek netikėta, tačiau šie kompiuteriai dabar yra gana įprastas darbo ar mokslo įrankis. Vis daugiau kompanijų įsitikina, kad pradžioje, įsigyjant „Apple“ kompanijos techniką sumokėta aukštesnė kaina, atsiperka su kaupu.