Keletas esminių įžvalgų, kuriomis dalinosi konferencijos diskusijų dalyviai:
- Lietuvoje verslo ginčų nuosekliai mažėja. Ilgą laiką lietuviai buvo bylinėjimosi lyderiai, tačiau per dešimtmetį verslo ginčų indeksas, analizuojamas ir apibendrinamas teisės advokatų kontoros „Triniti Jurex“, sumažėjo beveik 3 kartus. Tai rodo, kad Lietuvos verslas į bylinėjimąsi pradeda žvelgti atsakingiau ir atidžiau, o tam neabejotinai reikalinga verslo kultūros branda.
- Verslo ginčai turi savo kainą – tiek matomą, tiek mažiau matomą. Reputacija yra labai svarbi šios kainos sudedamoji dalis, tačiau neretai verslai nepakankamai gerai įsivertina, kaip ginčas gali paveikti jų reputaciją.
- Ginčas, kuris turi stiprų neigiamą poveikį įmonės reputacijai, gali skaudžiai kirsti komandai, ypač, jei yra vertybių skirtumai, kuomet darbuotojo ir įmonės požiūriai vertybiškai nesutampa. Tai ypač aktualu kalbant apie aukštesnio vadovo lygmens darbuotojus, nes jiems yra svarbu, ar jų vertybės yra atspindimos organizacijos laikysenoje ir veiksmuose.
- Brandūs verslai turi kiek didesnę laisvę rinktis savo poziciją ginče pvz. pasirinkti taikų susitarimą vietoj tolesnio bylinėjimosi, jeigu bus nuspręsta, kad tai kainuos mažiau resursų. Tačiau startuolių pasaulyje ginčas gali turėti lemiamos įtakos jų veiklos tęstinumui, ypač jeigu ginčo centre atsiduria startuolio kuriamas produktas ar kita intelektinė nuosavybė. Šiuo atveju ginčas gali trukti labai ilgai, nes ta pusė, kuri laimi, įgauna teisę toliau vystyti produktą ir užimti tam tikrą rinkos dalį.
- Nors technologijos ginčų sprendime vystosi sparčiai, tačiau inovacijoms šioje srityje daug reikšmės turi rinkos dydis. Didžioji dalis legal tech produktų, skirtų ginčų sprendimui, vystomi JAV ir tik nedidelė dalis jų gimsta mažesnėse šalyse dėl skirtingų teisinių sistemų.