Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kova dėl nekokybiškos sofos-lovos baigėsi pirkėjos pergale

Lietuvos vartotojų teisių gynimo objektu gali tapti ir iš užsienyje registruoto pardavėjo internetu įsigyta nekokybiška sofa-lova. Šįkart apginti savo teises pirkėjai pavyko tik po to, kai kreipėsi į Europos vartotojų centrų tinklą (ECC-Net) ir sulaukė nemokamos pagalbos.
Kompiuteris
Kompiuteris / 123rf.com nuotr.

Vartotoja internetu užsisakė sofą-lovą iš pardavėjo, registruoto Nyderlanduose. Sumokėjo 258 eurus. Sulaukusi prekės ir ją surinkusi pastebėjo, kad sofa-lova neatitinka aprašymo internete: buvo per maža, per vidurį linko, buvo nepatogi.

Vartotoja kreipėsi į pardavėją, kad atsiimtų nekokybišką prekę ir grąžintų pinigus. Pardavėjas informavo, kad prekės paimti atvyks kurjeriai. Nesulaukusi kurjerių pirkėja vėl kreipėsi į pardavėją, tačiau pardavėjas nebendravo nei elektroniniu paštu, nei telefonu.

Vartotoja kreipėsi pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje. Bendradarbiaujant su EVC Nyderlanduose vartotojai ne tik buvo grąžinti sumokėti pinigai, bet ir jai palikta sofa-lova.

Europos vartotojų centro Lietuvoje vedėja daktarė Raimonda Balnienė teigia, kad Europos vartotojų centrų tinklui svarbu ne sumų dydžiai, o vartotojų teisės ir jų gynimas.

„Vienodai aktyviai giname vartotojus ir dėl mažų, ir dėl didelių sumų. Gali būti ir dėl 5 eurų, ir dėl kelių dešimčių tūkstančių. Mums svarbu ne sumos dydis, o apginti vartotoją Europoje. Tam ir sukurtas Europos vartotojų centrų tinklas.

Taip pat noriu pažymėti: vartotojus Europoje giname nemokamai. Svarbu, kad vartotojai nepasirašinėtų sutarčių, neįsigilinę į tekstą ar net jo nesuprasdami, kad vartotojai turėtų prekės ar paslaugos įsigijimą pagrindžiančius dokumentus, susirašinėjimo su pardavėjais laiškus ir raštus“, – teigia Raimonda Balnienė.

Europos vartotojų centrų tinklas imasi ginti vartotojus, jei jiems patiems nepavyksta to padaryti. Pagalba teikiama nemokamai. Europos vartotojų centras vartotojo gyvenamojoje valstybėje, bendradarbiaudamas su centru verslininko šalyje, padeda spręsti problemas, kilusias vartotojams Europoje, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą kitose Europos Sąjungos valstybėse, Norvegijoje ar Islandijoje.

Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m.

Centro misija – padėti spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Europos Sąjungos valstybėse narėse, Norvegijoje ar Islandijoje bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje.

Daugiau informacijos Europos vartotojų centro Lietuvoje svetainėje www.ecc.lt.

Šis straipsnis buvo finansuojamas Europos Sąjungos Vartotojų Programos (2014-2020).

Šio straipsnio turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo atsakomybė; tai negali būti vertinama kaip atspindinti Europos Komisijos ir/ar Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto programų vykdomosios agentūros (CHAFEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai