„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kurios šalys yra įsimylėjusios privačius prekės ženklus? Nustebsite sužinoję atsakymą

Gali atrodyti, kad dėl mažesnės kainos, privatūs prekės ženklai yra populiaresni žemesnių pajamų šalyse. Vis dėlto statistika rodo priešingai – nustebsite sužinoję, kurių šalių gyventojai renkasi privačių prekės ženklų prekes ir produktus. Ekspertai išanalizavo šalių duomenis ir paaiškino populiarumo priežastis.
LIDL prekės
LIDL prekės / Lidl Lietuva nuotr.

Nors pasitaiko nuomonių, kad privatūs prekės ženklai yra pigesni, vadinasi – prastesnės kokybės ir tikriausiai juos renkasi mažesnes pajamas gaunantys pirkėjai, tačiau situacija yra visiškai kitokia.

Privačių prekės ženklų gamintojų asociacijos duomenys rodo, kad tokios prekės ir produktai populiariausi tarp vienų turtingiausių pasaulio šalių gyventojų – Šveicarijoje, Belgijoje ir Jungtinėje Karalystėje (JK). Maždaug 57,6 proc. prekių, parduotų Šveicarijos prekybos centruose, 2021 m. buvo privačių prekės ženklų, antroje vietoje likusi Belgija skaičiuoja 54,6 proc., tuo tarpu JK – 50,4 proc.

Lidl Lietuva nuotr./Produktai
Lidl Lietuva nuotr./Produktai

Pasiturintys Šveicarijos, Belgijos ir JK gyventojai vertina tai, kad privatūs prekės ženklai garantuoja ne tik žemą kainą, bet užtikrina ir aukštą kokybę. Šiose šalyse veikia įvairūs tarptautiniai prekybos centrai, tarp jų ir „Lidl“.

Nuo 1998 m. kasmet sudaromas privačių prekės ženklų gamintojų sąrašas 18-oje Europos šalių rodo, kad tokių ženklų dalis ženkliai didėja.

Kad privačių prekės ženklų populiarumas auga, rodo ir Europoje vykstantys privačių prekės ženklų apdovanojimai. Juose yra vertinami įtakingiausi, novatoriškiausi privatūs prekių ženklai, kuriuos galima rasti Europoje esančiuose prekybos centruose. Pernai tarp geriausiai įvertintų buvo ir „Lidl“ privačių prekės ženklų gaminiai – sūris, ledai, obuolių actas.

Lidl Lietuva nuotr./LIDL prekės
Lidl Lietuva nuotr./LIDL prekės

Užtikrina kainos ir kokybės santykį

„Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis pastebi, kad susidomėjimas privačių prekės ženklų produkcija auga ir Lietuvoje, kai pirkėjai skaičiuoja savo išlaidas ir išbando pigesnes alternatyvas gerai žinomiems, bet dažniausiai brangesniems prekės ženklams.

„Lietuvos ir kitų šalių, kuriose veikia „Lidl“, duomenys rodo, kad atėjus sunkmečiui, pirkėjai dažniau išbando pigesnes alternatyvas ir lieka patenkinti produktų kokybe. Todėl net ir atsigaunant ekonomikai, augant pajamoms bei perkamajai galiai, pirkėjai ir toliau renkasi privačius prekės ženklus, kadangi jie padeda sutaupyti neaukojant kokybės“, – sako A.Bubnelis.

Lidl Lietuva nuotr./LIDL prekės
Lidl Lietuva nuotr./LIDL prekės

Beveik 90 proc. viso prekybos tinklo „Lidl“ asortimento sudaro pačių gaminami arba užsakomi produktai. Prekybos tinklas kruopščiai prižiūri savo privačių prekės ženklų produktų kokybę, atlieka tyrimus – tiek įmonės viduje, tiek nepriklausomose akredituotose tyrimų laboratorijose. Kelių tūkstančių kasmet daromų tikrinimų metu tiriamos gaminių maistinės savybės, nepageidaujamų medžiagų likučiai, analizuojamos produktų sudedamosios dalys. Aukšti gamybos standartai taikomi visiems Lietuvos ir kitų užsienio šalių tiekėjams.

Susidomėjimas privačiais prekės ženklais auga ir dėl mažesnės šių prekių kainos, pavyzdžiui, „Lidl“ turi platų parduotuvių tinklą Europoje, todėl gali dalį produktų užsakyti dideliais kiekiais, tokiu būdu sumažindamas galutinę kainą.

„Privačių prekės ženklų populiarumą lemia daugiausia du veiksniai. Visų pirma, tokie produktai yra pigesni, nes į jų kainą neįeina papildomi rinkodaros kaštai. Privatūs prekės ženklai įprastai kainuoja ženkliai mažiau už žinomus prekės ženklus. Kita itin svarbi priežastis – kokybės kontrolė. Pardavėjai užsakydami produkto gamybą ar gamindami jį patys, gali kelti papildomus kokybės reikalavimus tiek pačiai gamybai, tiek naudojamoms žaliavoms ir taip užtikrinti, kad privatus prekės ženklas atitiks pirkėjų aukštus lūkesčius. Verta pažymėti, kad dažnai privatūs prekės ženklai yra gaminami tose pačiose gamyklose, kaip ir žinomų tarptautinių prekės ženklų bei pasižymi beveik identiška ar net geresne sudėtimi“, – sako A.Bubnelis.

Lidl Lietuva nuotr./LIDL prekės
Lidl Lietuva nuotr./LIDL prekės

Šiuo metu Lietuvoje iš viso veikia 69 „Lidl“ parduotuvės 26 šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse ir Nemenčinėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs