Vakariečiai žiūrėjo įtariai
Bendradarbiavimas su „Lidl“ dar labiau sustiprino vienos pažangiausių Lietuvos logistikos bendrovių pozicijas. „Tai ne tik sustiprino mūsų Lietuvos vidaus pervežimų padalinį, bet pridėjo solidumo ir tarptautinėje erdvėje. Juk jei pasitiki „Lidl“, tai reiškia, kad esame patikimas partneris“, – sako D. Nickus.
Anot vadovo, toks kontraktas įmonės veiklos pradžioje būtų buvęs aukso vertės. 2007 metais atsivėrus Šengeno erdvės sienoms, kai „Baltic transline““ pradėjo dirbti Vakarų Europoje, buvo ganėtinai sunku išsikovoti vietą po saule, nes ES verslininkai į Rytų Europos kompanijas žiūrėjo ganėtinai atsargiai.
Nors bendrovė jau turėjo įsigijusi naujesnių vilkikų, vis tik, lyginant su Vakarų vežėjais, technine baze bei rinkos išmanymu neprilygo jau daug metų ES dirbantiems konkurentams. Pati įmonė irgi buvo ganėtinai jauna, su dviem pirmaisiais vilkikais susikūrusi tik 2000-aisiais metais.
Investavo į kokybę
„Pradžioje orientavomės tik į Baltijos šalių rinką, tačiau pamažu čia darėsi ankšta. Lietuvai įstojus į ES pradėjome plėsti veiklos geografiją, investavome į naujus vilkikus, vien 2007-aisiais, kai atsidarė sienos, įsigijome 40 naujų vilkikų“, – pasakoja D. Nickus.
Vilkikų parko plėtra vyko kasmet, bet įmonės vadovai nuo pat pradžių suprato, kad vien vilkikų skaičiumi Europos neužkariausi. Todėl didelis dėmesys skirtas profesionaliai vadybai bei procesų valdymui, diegtos pažangios sistemos ir tai pasiteisino. Įmonei ne kartą suteiktas sparčiausiai besivystančių įmonių sertifikatas „Gazelė“, jau 2013 metais „Creditinfo“ įmonei įteikė „Stipriausi Lietuvoje 2013“ sertifikatą, taip pat gautas sertifikatas „CrefoCertStabilus Silver“, liudijantis, jog „Baltic transline“ yra pripažinta viena iš patikimiausių ir ekonomiškai stabiliausių įmonių Lietuvoje.
„Pamažu įgavome partnerių pasitikėjimą, atsirado rimtų užsakymų. Šiuo metu į mus kreipiasi dėl pačių įvairiausių krovinių gabenimo – vežame negabaritinius, padidinto pavojaus, itin brangius krovinius, pavyzdžiui, vaistus, kur viena paletė kainuoja kelis milijonus eurų“, – pasakoja D. Nickus.
„Lidl“ iššūkis
Nepaisant didelės logistikos patirties ir profesionalumo, logistikos specialistas pripažįsta, kad „Lidl“ jiems buvo pats rimčiausias išbandymas. „Baltic transline“ jau yra dirbusi su „Lidl“ anksčiau, tačiau veždavo tik didelius krovinius iki logistikos centro, o tai visai kita specifika, nei dirbti tiesiogiai su parduotuvėmis.
Vien laimėti „Lidl“ konkursą nepakako. Norint tapti šio mažmeninės prekybos tinklo logistikos partneriu, teko investuoti nemažai ne tik lėšų, bet ir laiko.
„Mūsų įmonei tai buvo panašus iššūkis kaip Lietuvai euro įvedimas. Visi vairuotojai turėjo praeiti specialius mokymus pačiame „Lidl“ tinkle, kad gerai žinotų pristatymo subtilybes: kaip privažiuoti, kaip iškrauti bei kitas smulkmenas, kad gerai sustyguotas mechanizmas nestrigtų. Taip pat mokymai buvo organizuoti ir vadybininkams. Iki šiol vienas mūsų vadybininkas prireikus dirba pačiame „Lidl“ logistikos centre, kad būtų arčiau to, kas vyksta ir galėtų kuo operatyviau išspręsti visus klausimus“, – pasakoja D. Nickus.
„Baltic transline“ tikisi, kad kontraktas su „Lidl Lietuva“ atvers dar daugiau durų Europoje, nes tai, kad dirbama su griežtais reikalavimais garsėjančiu tinklu yra pakankamai rimta rekomendacija. „Mūsų plėtra pakankamai intensyvi. Prieš dirbdami su „Lidl“ turėjome apie 250 vilkikų, šių metų pabaigoje jų bus jau 500 ir, esame tikri, tai tikrai ne pabaiga“, – sako „Baltic transline“ Logistikos vadovas.