Pasak organizacijos „Gelbėkit vaikus“ vadovės Rasos Dičpetrienės, žema vieta pasauliniame aukojimo reitinge nereiškia, kad lietuviai nenori padėti ar nėra empatiški, juolab, kad pagal savanorystei skiriamą laiką Lietuva atsiduria sąrašo viduryje.
„Aukojimo tradicijos mūsų šalyje dar tik formuojasi, tačiau pastarųjų metų patirtis rodo, kad dėmesys labdaros organizacijoms ir jų kvietimui padėti vaikams vis didėja. Tai rodo, kad augame kaip tauta, – sako R. Dičpetrienė. – Pastebime, kad didesnio palaikymo sulaukia tokie socialiniai projektai, kurie nereikalauja didelių pastangų. Tą patvirtino iš šiais metais surinkta gyventojų parama, kurią jie skyrė aukodami užstatą už tarą. Tai atlikti buvo paprasta: tokią galimybę pasiūlė bendrovė „Lidl Lietuva“ savo parduotuvių taromatuose įdiegusi papildomą, paramai skirtą mygtuką „Paaukoti“.
Prieš metus pirkėjams pasiūliusi prisidėti prie paramos vaikų dienos centrams šiandien „Lidl Lietuva“ skaičiuoja pirmųjų metų rezultatus. Per 12 projekto mėnesių pirkėjai paaukojo per 20 tūkst. Eur, antra tiek prie projekto prisidėjo „Lidl Lietuva“. Visa parama (41,8 tūkst. eurų) lygiomis dalimis padalinta trims nevyriausybinėms organizacijoms – „Gelbėkit vaikus“, „Caritas“ ir „Maltos ordino pagalbos tarnybai“, kurios ją paskirstė vaikų dienos centrams visoje Lietuvoje. Ši „Lidl“ iniciatyva – Lietuvos Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės inicijuotos nacionalinės socialinio saugumo kampanijos „Už saugią Lietuvą“ dalis.
„Labai svarbu, kad socialinėje veikloje vis dažniau dalyvauja verslas. „Lidl“ prisijungė prie kampanijos „Už saugią Lietuvą“ su originalia galimybe finansiškai paremti vaikų dienos centrus per taromatų sistemą. Tikrai džiugu, kad verslas geba suprasti savo socialinę atsakomybę, dalintis pelnu ir elgtis atsakingai“, – sako Prezidentė D. Grybauskaitė.
„Mūsų projektas pirkėjų susidomėjimo sulaukė jau pirmaisiais gyvavimo metais – net keliasdešimt centų įkritusių į bendrą fondą yra svarbūs siekiant pagerinti likimo nuskriaustų vaikų gyvenimo sąlygas. Nuolat bendraujame su „Gelbėkit vaikus“, „Caritas“ ir „Maltos ordino pagalbos tarnybai“ atstovais ir matome, kaip paaukotos lėšos keičia vaikų kasdienybę. Projektą tęsime ir toliau – tikimės, kad kitąmet pirkėjai bus dar aktyvesni ir 2019 m. pavyks dienos centrus lankančių vaikų labui nuveikti dar daugiau“, – sako „Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta.
Pagal vienoje „Lidl“ prekybos tinklo parduotuvėje surinktas lėšas pirmauja Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių pirkėjai, po jų seka Kretingos ir Mažeikių gyventojai. Daugiausiai (1817,2 Eur) paaukojo sostinės Rasų g. veikiančios „Lidl“ parduotuvės pirkėjai. Tuo tarpu vasario pabaigoje duris atvėrusios sostinės Žirmūnų parduotuvės ir balandžio gale atidarytos Pilaitės parduotuvės pirkėjai nustebino: prie projekto prisijungusios vėliau šios parduotuvės pateko į aktyviausiųjų 15-uką ir aplenkė kai kurias visus metus akcijoje dalyvavusias tinklo parduotuves. Čia viso projekto metu paaukota atitinkamai 737,8 Eur ir 632 Eur.
Vidutiniškai per vieną savaitę pirkėjai visoje Lietuvoje paaukodavo 410,57 Eur, o net trečdalis viso projekto lėšų surinkta per tris mėnesius – aktyviausiai aukota gegužės (2096,91 Eur), birželio (2340,21 Eur) ir rugpjūčio (2505,51 Eur) mėnesiais.