Tyrimas atliekama aštuoniose šalyse: Norvegijoje, Švedijoje, Suomijoje, Danijoje, Nyderlanduose ir Baltijos šalyse. Kiekvienoje šalyje gyventojai vertino įvairių sričių prekių ženklus pagal jų atsakomybę aplinkos apsaugos ir socialiniu požiūriu. 2024 metais Lietuvoje buvo vertinami 84 prekės ženklai, iš kurių tvariausiu išrinktas „Lidl“.
„Tikime, kad bendruomenę sutelkiančių ir gamtai svarbių iniciatyvų sėkmę užtikrina ne trumpalaikiai sprendimai, o ilgalaikės iniciatyvos, kurias ir įgyvendiname. Siekiant dar aukštesnių tikslų aktyviai įtraukiame tiek mūsų darbuotojus, tiek ir klientus. Ilgalaikiai bendrovės įsipareigojimai ir bendruomenės sutelkimas daro didelę įtaką ir realų pokytį, tad šis, dar kartą suteiktas įvertinimas, mus įkvepia kartelę kelti dar aukščiau“, – sako „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis.
Tyrimų agentūra „SB Insight“ kasmet nuo 2011 metų vertina, kokią įtaką tvarumas daro prekių ženklams, jų komunikacijai ir verslo plėtrai, bei išveda prekių ženklų tvarumo indeksą. Į analizę įmonės atrenkamos pagal kelis kriterijus: užimamos rinkos dalį, apyvartą ir bendrą prekių ženklo žinomumą šalyje. Atrinktus prekių ženklus aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės srityse vėliau vertina atitinkamos šalies gyventojai.
Tausoja gamtos išteklius
„Lidl“ vadovaujasi tarptautine tvarumo strategija „Gerai planetai“, „Gerai žmonėms“ ir „Gerai tau“ ir didelį dėmesį skiria visiems svarbiems tvarumo klausimams: klimato kaitai, išteklių tausojimui, gyvūnijos išsaugojimui, visuomenės sveikatai, socialinėms problemoms ir siekia užtikrinti vienodas ir sąžiningas sąlygas visiems darbuotojams.
„Lidl“ nuolat įvairiomis priemonėmis mažina šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisiją. Visuose „Lidl Lietuva“ priklausančiuose pastatuose yra naudojama žalioji energija, dalį jos įmonė pasigamina pati, naudodamasi ant dalies parduotuvių ir logistikos centro įrengtomis saulės elektrinėmis.
Tvarūs ir kokybiški produktai
„Lidl“ taip pat siekia pirkėjams ne tik pasiūlyti geriausią kainos ir kokybės santykį, bet ir užtikrinti, kad asortimente esantys produktai būtų kuo tvaresni. Todėl „Lidl“ kelia itin aukštus reikalavimus savo tiekėjams. Žemės ūkio produktų tiekėjai privalo taikyti gerąją šios srities praktiką ir tą įrodyti dalyvaujant „Global G.A.P.“ sertifikavimo programoje. Vykdant joje numatytų reikalavimų laikymosi kontrolę, tikrinama, ar produktų auginimas konkrečioje vietoje nekelia rizikos vandens prieinamumui bei kokybei, ir ieškoma būdų, kaip tokią riziką sumažinti.
„Lidl“ taip pat galima įsigyti privačių prekės ženklų produktų, kurie yra sertifikuoti ir pagaminti iš tvariau užaugintų žaliavų, tausojant vandenį bei užtikrinant lygias ir sąžiningas darbo sąlygas žmonėms, dirbantiems gamybos procese.
Siekdamas prisidėti prie pozityvių pokyčių Lietuvos gyventojų mityboje, „Lidl“ taip pat mažina pridėtinio cukraus ir druskos kiekį privačių prekių ženklų maisto produktuose. Produktų sudėtis prekybos tinklas keičia labai atsakingai, pasitelkdamas akluosius ragavimus ir Kauno technologijos universiteto mokslininkus.
Ypatingas rūpestis darbuotojais
„Lidl Lietuva“ atsakingai rūpinasi ir darbuotojų fizine, emocine bei finansine gerove. Prekybos tinklas siūlo didžiausią vidutinį atlyginimą tarp didžiųjų šalies prekybos tinklų. Portalo „Rekvizitai.lt“ duomenimis, šių metų sausio mėnesio vidutinis atlyginimas neatskaičius mokesčių siekė 2037,84 eurų.
Taip pat įmonė siūlo darbuotojams daug papildomų naudų. Darbuotojams suteikia papildomą sveikatos draudimą, kasmet rudenį sudaro sąlygas darbuotojams ir jų vaikams iki 14 metų nemokamai pasiskiepyti nuo gripo, dovanoja vitaminų rinkinius ir pan.
Be to, visi darbuotojai gali nemokamai apsilankyti dešimtyje gydytojo psichoterapeuto ar psichologo-psichoterapeuto psichoterapijos seansų per metus ir pasinaudoti specialia konsultacijų programa „Gali mumis pasikliauti!“, kuri suteikia galimybę kolektyvo nariams ir jų artimiesiems nemokamai pasikonsultuoti su specialistais teisiniais ar finansiniais klausimais.
Prisidėti skatina ir visuomenę
„Lidl“ taip pat prisideda prie visuomenės švietimo tvarumo tema bei skatina gyventojus įsitraukti į planetai ir žmonėms palankias iniciatyvas. Jau antrus metus „Lidl“ kviečia prisijungti prie „Augalausio“, kurio metu visą sausio mėnesį kalbama apie augalinės mitybos naudą, o „Lidl“ prekių asortimentas yra papildomas dar daugiau augalinių produktų nei įprastai.
Taip pat „Lidl“ ragina visuomenę prisidėti prie vaikų dienos centrų rėmimo. „Lidl“ klientai Lietuvoje turi galimybę taromatuose paaukoti už gėrimo pakuočių užstatą atgautą sumą vaikų dienos centrais besirūpinančioms organizacijoms, o „Lidl“ šią sumą padvigubina.
Pirkėjai kviečiami kartu su „Lidl“ remti ir Baltijos pilkųjų ruonių išsaugojimą. „Lidl“ prekybos tinkle įsigyjant specialų daugkartinį „Duok ruoniukui penkis“ pirkinių maišelį, dalis prekės kainos skiriama šių Baltijos jūrų gyvūnų reabilitacijai.
Visą įmonių tvarumo reitingą Lietuvoje rasite čia.