Statistikos departamento duomenimis, kas septintas Lietuvos gyventojas negali sau leisti bent kas antrą dieną valgyti mėsos, žuvies ar tokios pat baltyminės vertės turinčio vegetariško maisto. „Maisto banko“ atstovų teigimu, 2019 m. pavasario akcijos metu, skaičiuojant maisto pakuotes vienetais, makaronų buvo paaukota net 96 tūkst., mėsos konservų – 16 tūkst., o žuvies – 11 tūkst. vienetų. Daržovių konservų buvo paaukota net 10 kartų mažiau nei makaronų – vos 9,6 tūkst. vienetų. Taip pat kur kas rečiau aukojami ne tik konservai, bet ir uogienė, šokoladas, sriubos.
„Kiekvienos akcijos metu turime vis didesnį įsitraukiančių parduotuvių skaičių – šiais metais aukoti bus galima net
45 „Lidl“ parduotuvėse, o tai reiškia, jog galime surinkti dar daugiau taip reikalingo maisto socialiai pažeidžiamiems žmonėms. Tikimės, jog šį kartą pavyks viršyti rekordinę paramos sumą, o pirkėjus kviečiame atkreipti dėmesį į akcijos organizatorių prašymą aukoti baltymais vertingus produktus“, – teigia „Lidl Lietuva“ komunikacijos vadovas Valdas Lopeta.
Paramos gavėjų prašymai: nuo miltų iki šokolado gabalėlio
Prekybos tinkluose vykstančios akcijos metu paramą po „Maisto banko” akcijos vėliava renka 350 socialinių organizacijų, tarp jų – „Caritas“, Maltos ordino pagalbos tarnyba, Raudonasis kryžius, „Gelbėkit vaikus“, labdaros valgyklos, vaikų dienos, socialinių paslaugų, reabilitacijos centrai, neįgaliųjų ar gausių šeimų asociacijos, senelių namai ir kt. „Maisto banko“ akcijos metu surinktus maisto produktus šios organizacijos suskirsto į maisto davinius, kuriuos dalija paramos gavėjams.
Simonas Gurevičius, „Maisto banko“ vadovas, akcentuoja, kad organizacijos džiaugiasi visais paaukotais maisto produktais, gyvybiškai reikalingais nepasiturintiems žmonėms. Visgi organizacijų poreikis tam tikriems maisto produktams skiriasi.
„Pastebime, kad gausias šeimas vienijančios organizacijos ar labdaros valgyklos domisi universaliais maisto produktais – miltais, makaronais, aliejumi, cukrumi, konservais, nes jie gali būti panaudoti gaminant įvairius patiekalus. Vaikų dienos centrai savo globotiniams dažniau prašo sausų pusryčių, košių ir sausainių. Pagyvenusius žmones globojančios organizacijos droviai primena, kad mažas pensijas gaunantys senjorai retai išgali pasilepinti puodeliu kavos ar gabalėliu šokolado“, – pastebi „Maisto banko“ vadovas.
Jis priduria, kad kiekvienas pirkėjas aukodamas prekybos centre gali sužinoti, kokiai organizacijai atiteks jo paaukoti maisto produktai.
„Socialinėms organizacijoms iš anksto pavedame kuruoti konkrečią parduotuvę. „Maisto banko“ akcijoje dalyvaujančioje parduotuvėje budintys savanoriai žino ir pasiteiravus pasakytų, kurios socialinės organizacijos globojamiems žmonėms skiriamas maistas. Taip pat apie tai informuos ir „Maisto banko“ akcijos maisto priėmimo vietose eksponuojamos lentelės“, – paaiškina S. Gurevičius.
Įsitraukia vis daugiau pirkėjų
„Lidl Lietuva“ komunikacijos vadovo teigimu, praėjusios „Maisto banko“ pavasario akcijos metu labiausiai aukoti buvo linkę vilniečiai – Rasų g. esančioje „Lidl“ parduotuvėje buvo paaukota daugiausiai kartų, nuo šios parduotuvės pagal suaukotą paramą nedaug atsiliko Marijampolėje, Žemaitės gatvėje esančios parduotuvės, taip pat Vilniuje Ateities bei Justiniškių gatvėje ir Kaune, Baltų prospekte, įsikūrusių parduotuvių pirkėjai.
„Kovo mėnesį „Lidl“ vykusi „Maisto banko“ pavasarinė akcija iš tiesų sulaukė itin didelio aktyvumo – jos metu paaukota daugiau nei 55 tūkst. maisto produktų už rekordinę sumą, kuri viršijo prieš tai buvusias. Tuo metu 42 „Lidl“ parduotuvėse vykusios akcijos metu pirkėjai nepasiturintiems paaukojo maisto už 63 238 eurus. Per dvi dienas trukusią akciją „Lidl“ parduotuvėse buvo paaukota beveik 18 tūkst. kartų. Tikimasi, jog šiemet pavyks prisidėti ir dar labiau“, – priduria V. Lopeta.
Šiemet „Maisto banko“ akcijos metu bus galima aukoti 45 „Lidl“ parduotuvėse. Aukoti maisto produktus bus galima spalio 25 d., penktadienį, 15–21 val. ir spalio 26 d., šeštadienį, 10–20 val.