Kiekvienoje Europos šalyje gyventojai vertino 50-ies prekių ženklų atsakomybę už jų poveikį aplinkai bei visuomenei septyniose pramonės šakose, tokiose kaip bankai, elektra ir šildymas, maistas ir gėrimai, degalai, maisto prekių parduotuvės, telekomunikacijos, transportas ir kelionės. Lietuvoje tvariausiu prekės ženklu išrinktas prekybos tinklas „Lidl“, Latvijoje – duonos kepykla „Lāči“, o Estijoje – saldainių kompanija „Kalev“.
„Lidl“ socialinė atsakomybė apima labai platų veiklos spektrą – tai ir pastatų energetinis efektyvumas, ir tvarios energijos naudojimas, plastiko mažinimas visoje prekybos grandinėje, parama nepasiturintiems asmenims ir vaikų dienos centrams, iniciatyvos „Lidl“ darbuotojams bei jų šeimoms ir daug kitų iniciatyvų. Džiaugiamės, kad visas mūsų indėlis yra matomas ir vertinamas. Šis prestižinis įvertinimas yra puikus įrodymas, kad dirbame teisinga linkme“, – kalbėjo „Lidl Lietuva“ generalinis direktorius Radostin Roussev-Peine.
Tyrimas atskleidė, kad 67 proc. lietuvių rūpi socialinės atsakomybės temos. 6 iš 10 šalies vartotojų teigė, kad dažnai apie tvarumą diskutuoja su savo aplinkos žmonėmis. Tyrime simpatijas „Lidl“ galėjo pelnyti prekybos tinklo dažnai įgyvendinami socialiai atsakingi sprendimai: nuo aplinką tausojančių iki įvairių paramos projektų.
„Lidl Lietuva“ nuo pat veiklos pradžios šalyje kelia sau didelius tvarumo reikalavimus. Saugodama gamtą, bendrovė naudoja žaliąją energiją, stato aplinkai draugiškas parduotuves, vadovaujasi ne tik įvairiais pastatų, bet ir produktų tvarumo sertifikatais. 2019 m. „Lidl Lietuva“ pristatė plastiko mažinimo kampaniją „Banginio dydžio dėkui“, kurios vienas iš žingsnių – plastikinių pirkinių maišelių atsisakymas. „Lidl“ tapo pirmuoju iš didžiųjų prekybos tinklų Lietuvoje, kuris įgyvendino tokį žingsnį.
Prekybos tinklas „Lidl“ didelį dėmesį skiria darbuotojų bei bendruomenių gerovei, o susidarius socialiai jautrioms situacijoms – skuba į pagalbą. Viena pagrindinių įmonės vykdomų iniciatyvų – socialinis projektas „Už saugią aplinką mūsų vaikams“, kuris šiomis dienomis tapo itin svarbiu vaikų dienos centrų auklėtiniams. Prisidėti prie projekto gali ir visi Lietuvos žmonės, priduodami depozitą „Lidl“ taromatuose ir paaukodami už jį gautą sumą vaikų dienos centrus koordinuojančioms organizacijoms – „Gelbėkit vaikus“, Maltos ordino pagalbos tarnyba bei „Caritas“. Surinktą sumą „Lidl“ kiekvieną mėnesį padvigubiną.
Reaguodamas į šalyje susidariusią sudėtingą situaciją dėl koronaviruso, „Lidl“ šį pavasarį anksčiau pervedė metų pradžioje pirkėjų paaukotą sumą taromatuose, o balandį surinkta parama bus ne dvigubinama, kaip iki šiol, bet didinama tris kartus. Prieš Velykas vaikus bei sunkiai gyvenančias šeimas taip pat pasiekė „Lidl“ maisto produktai paketai. Taip pat atsidėkodamas už didžiules pastangas šiuo sudėtingu metu prekybos tinklas karantino laikotarpiu tris kartus padidino motyvacinius priedus parduotuvių ir sandėlio darbuotojams.
Tyrimų agentūra „SB Insight“ kasmet nuo 2011 m. vertina, kokią įtaką tvarumo politika daro prekių ženklams, jų komunikacijai ir verslo plėtrai, bei išveda prekių ženklų tvarumo indeksą. Įmonės atrenkamos pagal kelis nepriklausomus kriterijus: užimamos rinkos dalį, apyvartą ir bendrą prekių ženklo žinomumą šalyje. Atrinktus prekių ženklus aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės srityse vėliau vertina šalies gyventojai. Šiais metais tyrime dalyvavo daugiau nei 58 tūkst. vartotojų iš 8 šalių: Estijos, Latvijos, Lietuvos, Suomijos, Švedijos, Norvegijos, Danijos ir Nyderlandų, kuriose analizuota 1 400 prekių ženklų iš daugiau nei 35 sektorių.