„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Lietuva globaliame aviacijos žemėlapyje, bet ne dėl kelionių krypčių

Nuolat girdime apie besikeičiančias kelionių skrydžių kryptis iš Lietuvos oro uostų. Tokiose naujienose dažnai dominuoja pigių skrydžių oro linijos, tokios kaip „Wizz Air“ ar „Ryanair“. Tačiau nedaugelis pastebi kitų operatorių lėktuvų judėjimą Lietuvos padangėje ir tik aviacijos entuziastai žino, kaip ir kodėl mūsų šalyje lankosi orlaiviai iš tokių egzotiškų šalių, kaip Filipinai, Meksika ar Saudo Arabija.
Lietuva globaliame aviacijos žemėlapyje, bet ne dėl kelionių krypčių
Lietuva globaliame aviacijos žemėlapyje, bet ne dėl kelionių krypčių / „FL TECHNICS“ nuotr.

Nors Lietuva nėra viena iš keleivinių ar krovininių skrydžių krypčių šių šalių oro linijoms, jos turi svarią priežastį skristi būtent čia. Konkrečiai – į Vilniaus arba Kauno oro uostus, kur veikia vieni moderniausių ir efektyviausių orlaivių techninio aptarnavimo centrų regione. Šiuos centrus, arba kitaip orlaivių techninio aptarnavimo angarus, valdo „FL TECHNICS“ – globali nepriklausoma aviacijos techninio aptarnavimo grupė. Šiame tekste įmonės komandos nariai glaustai dalinasi industrijos užkulisiais, darbo specifika ir karjeros perspektyvomis.

Pirmiausia – bazinė edukacija skaitytojams

Prieš leidžiantis į detales, – šiek tiek bazinės informacijos apie lėktuvų priežiūrą. Aviacija yra itin griežtai reglamentuota tarptautinių aviacijos saugumo organizacijų. Ribojimai ir reikalavimai galioja tiek orlaiviams, tiek juos valdančiam ir aptarnaujančiam personalui. Pavyzdžiui, į oro uosto teritorijose esančius angarus įleidžiami tik nepriekaištingą reputaciją turintys orlaivių aptarnavimą atliekantys darbuotojai. Taip, kaip ribojamas žmonių patekimas ar darbas prie lėktuvų, reguliuojami ir techniniai reikalavimai patiems orlaiviams, kad šie būtų tinkami ir saugūs skraidyti. Šį reguliavimą būtų galima prilyginti privalomai automobilių techninei apžiūrai. Tačiau kur kas sudėtingesnei, nuodugnesnei ir reikalaujančiai itin daug laiko bei aukščiausios kvalifikacijos inžinerinių žinių.

„FL TECHNICS“ nuotr./Lietuva globaliame aviacijos žemėlapyje, bet ne dėl kelionių krypčių
„FL TECHNICS“ nuotr./Lietuva globaliame aviacijos žemėlapyje, bet ne dėl kelionių krypčių

„FL TECHNICS“ orlaivių bazinio aptarnavimo pardavimų vadovas, Vilius Grigas, pasakoja, – „Su aviacija kasdienio sąlyčio neturintis žmogus nežino ar net nepagalvotų, jog būtent Kauno ir Vilniaus angaruose yra remontuojami ir prižiūrimi didžiausių lyderiaujančių oro linijų orlaiviai. Vilniuje ir Kaune „FL TECHNICS“ aptarnauja „Airbus A320“ bei „Boeing B737“ tipų orlaivius.“

Tam, kad specialistui būtų suteikta teisė atlikti tokius darbus, būtina ilgametė patirtis ir dažnai pačių orlaivių gamintojų sertifikatai, patvirtinantys reikiamas inžinierių kompetencijas ir žinias.

„Lėktuvų techninio aptarnavimo angaruose specialistai išrenka orlaivį iki pat pirminės struktūros, atlieka nuodugnią inspekciją ir reikalingus remontus, apimančius tiek elementarių tvirtinimo elementų ar komponentų pakeitimą, tiek pačių svarbiausių jėginių struktūros elementų remontą bei pakeitimą“, teigia pardavimų vadovas.

Tokie techniniai aptarnavimai – reguliarus ir privalomas procesas, o komandų, turinčių tinkamas galimybes (įrangą, patalpas, tiekimą) ir kompetencijas (sertifikatus, leidimus, dokumentacijas) yra ribotas skaičius. Atitinkamai, ši veikla yra itin konkurencinga bei patraukli tiek verslui, tiek čia dirbantiems specialistams.

„FL TECHNICS“ nuotr./Lietuva globaliame aviacijos žemėlapyje, bet ne dėl kelionių krypčių
„FL TECHNICS“ nuotr./Lietuva globaliame aviacijos žemėlapyje, bet ne dėl kelionių krypčių

Atvėrus orlaivių angaro duris

„FL TECHNICS“ Kauno angare vienu metu aptarnaujami net 4 orlaiviai, prie kurių dirba 4 didžiulės mechanikų bei inžinierių komandos, neardomosios inspekcijos specialistai, kurie specialia įranga atlieka korpuso korozijos bei įtrūkimų inspekciją. Neretai tenka prisidėti ir prie ką tik iš orlaivių gamyklos atvykusių lėktuvų salono dizaino bei montavimo darbų ar orlaivio dažymo. Taigi, be periodinio techninio aptarnavimo Lietuvoje orlaiviams atliekami ir sudėtingi modifikavimo projektai, įskaitant lėktuvo paskirties keitimą, pavyzdžiui konvertuojant jį iš keleivinio į krovininį.

„FL TECHNICS“ angaruose, kaip teigia Vilius, atliekami tiek įprasti aptarnavimo, tiek itin sudėtingi darbai. Pastarieji projektai apima orlaivių konstrukcijų keitimą, kai pažeista struktūra ar reikalingas itin svarbių komponentų atnaujinimas. „Rutinos angaruose nebūna, nes kiekvienas orlaivis atvyksta su planuotais darbais, kurių metu jis nuodugniai apžiūrimas inžinierių ir, aptikus menkiausius defektus, privalo būti remontuojamas. Niekada nežinai, kokie papildomi techniniai darbai laukia, o tai reiškia, kad darbas nėra nuobodus“, teigia Vilius Grigas.

Toks platus darbų spektras apjungia daugybę skirtingų sričių komandų, kurios atlieka kompleksinius projektus pagal oro linijų ar aviacijos lizingo bendrovių užsakymus.

Kasmet Lietuvoje esančiuose „FL TECHNICS“ centruose atliekama net 100 bazinės orlaivių techninės priežiūros projektų tokiems operatoriams kaip „Lufthansa“, „Saudia“, „SAS“, „Norwegian“, „Aegean„, “WizzAir“, „Vueling“, „Luxair“, „Eurowings“, „West Atlantic UK“ avialinijoms, kai tuo tarpu, inžinerinis skyrius, palaikantis tokių projektų procesinę ir dokumentinę sritį, šiuo metu prižiūri net 130 orlaivių, skraidančių visame pasaulyje. Šios lyderiaujančios kompanijos kreipiasi į „FL TECHNICS“ būtent dėl turimų kompetencijų, ilgametės patirties ir autoriteto, užsitarnauto industrijoje dirbant jau daugiau kaip 20 metų.

„FL TECHNICS“ nuotr./Lietuva globaliame aviacijos žemėlapyje, bet ne dėl kelionių krypčių
„FL TECHNICS“ nuotr./Lietuva globaliame aviacijos žemėlapyje, bet ne dėl kelionių krypčių

Daugelio neatrastos galimybės aviacijoje

Su aviacija mažai susiduriantiems žmonėms atrodo, kad sektoriuje gali dirbti tik šios srities mokslus baigę specialistai, turintys didelį žinių bagažą. Tarptautinėje orlaivių techninio aptarnavimo bendrovėje „FL TECHNICS“ šiuo metu dirba apie tūkstantį įvairių specialistų, iš kurių tik dalis turi universitetinį aviacinį išsilavinimą. Dalis jų dirba atrodytų tipinėse verslo srityse, kaip: IT, pardavimai, verslo valdymas, administravimas ir kt. Kita dalis, aviacinio išsilavinimo neturinčių žmonių, dabar jau tapę kvalifikuotais aviacijos mechanikais ir inžinieriais. Kitaip tariant – galimybę prisidėti prie aviacijos turi kiekvienas norintis atrasti ir vienaip ar kitaip prisidėti prie lėktuvų techninio aptarnavimo ir pačios aviacijos industrijos. Būtent „FL TECHNICS“ suteikia tokias galimybes, pasitelkiant tiek turimus resursus bei ekspertus, tiek investuojant į būsimus specialistus. Pavyzdžiui, įmonė apmoka visus inžinieriaus licencijai gauti skirtus mokymus, o komandose dirbantys ir ilgametę patirtį turintys kolegos dalinasi savo žiniomis bei tampa jaunųjų specialistų mentoriais.

Vilius Grigas, bazinio orlaivių aptarnavimo pardavimų vadovas džiaugiasi, – „Smagu matyti, jog kasmet parengiame ir užauginame net 20 naujų sertifikuotų inžinierių, puoselėjančių vieną iš mūsų pagrindinių vertybių – kokybę. Rinkoje itin sparčiai augant orlaivių skaičiui ir atitinkamai techninės priežiūros poreikiui, būtent naujų inžinierių parengimas yra labai svarbus veiksnys išlaikant konkurencingumą regione bei sparčiai plečiantis globaliu mastu, o taip pat ir garsinant Lietuvos vardą tarptautinėje aviacijos rinkoje.“

Lietuva tampa patrauklia šalimi aviacijos specialistams iš užsienio

Lietuvoje įsikūrusios orlaivių techninio aptarnavimo įmonės „FL TECHNICS“, Žmonių ir Kultūros departamento vadovė Edita Jakučionytė – Lukšė teigia, jog tarptautinė plėtra, globalus požiūris bei patrauklus darbo atlygis yra būtent tai, kas pritraukia specialistus rinktis įmonę ir atrasti karjeros galimybes aviacijoje. Sparčiai besiplečianti įmonė suteikia visas galimybes tobulėti, pažinti kitas kultūras, besilankant įmonės įsteigtose orlaivių techninio aptarnavimo bazėse kitose šalyse.

Nemaža dalis darbuotojų, norėjusių pakeisti gyvenamąją vietą, pasirinko perkelti savo darbo vietą į kitose šalyse įsteigtus mūsų ofisus ar orlaivių aptarnavimo stotis. Džiaugiamės, kad darbuotojai nori tęsti karjerą mūsų įmonėje, tad suteikiame visas galimybes persikelti gyventi ten, kur mūsų įmonės ofisai, teigia Žmonių ir Kultūros departamento vadovė.

„FL TECHNICS“ nuotr./Lietuva globaliame aviacijos žemėlapyje, bet ne dėl kelionių krypčių
„FL TECHNICS“ nuotr./Lietuva globaliame aviacijos žemėlapyje, bet ne dėl kelionių krypčių

„FL TECHNICS“ yra puikiai atpažįstama aviacijos rinkoje visame pasaulyje, tad pritraukia specialistus iš užsienio. Edita Jakučionytė – Lukšė teigia, kad įmonėje šiuo metu dirba darbuotojai iš Jungtinės Karalystės, Indijos, Naujosios Zelandijos, Graikijos bei kitų šalių. „Darbuotojai renkasi dirbti Lietuvoje, nes, nors ir esame nedidelė šalis, tačiau Lietuvoje ir visame pasaulyje esame puikiai žinomas aviacijos paslaugų lyderis, kuriame darbuotojai gali rinktis, kur norėtų save realizuoti. Turėdami platų paslaugų spektrą, galime pasiūlyti pozicijų keitimą tarp įmonės padalinių ar netgi visoje „Avia Solutions Group“ įmonių grupėje.“ „FL TECHNICS“ personalo vadovė priduria, kad aistra aviacijai yra vienas kertinių dalykų, jungiančių visus darbuotojus įmonėje, dėl kurios jie užsilieka pasaulinės orlaivių techninio aptarnavimo organizacijos dalimi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“