Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvių verslo augimas: nuo kelių mezgimo įrengimų iki pasaulinės prekybos

Kojinių gamybos įmonė „Skinija“ mini 20 metų sukaktį. Prieš du dešimtmečius savo gamybos veiklą pradėjusi su keliais mezgimo įrengimais, bendrovė dabar kas mėnesį pagamina apie 500 tūkst. kojinių porų, kurias dėvi ne tik Lietuvos, bet ir Skandinavijos, Vokietijos, Belgijos, D. Britanijos, JAV, Australijos ir kt. šalių gyventojai. Apie verslo išskirtinumą, kylančius iššūkius ir įmonės pasiekimus kalbame su „Skinijos“ valdybos pirmininku Kęstučiu Rudgalviu.
Kęstutis Rudgalvis
Kęstutis Rudgalvis / Vladimiro Ivanovo nuotr.

Kojinių gamybos verslas konkurencingas, o, turint omenyje, kad „Skinija“ konkuruoja ne tik su Lietuvos rinkos dalyviais, bet ir pasauliniais gamintojais, vertinant pasiekimus, galima sakyti, esate atradę sėkmės receptą. Kuo išskirtinis kojinių gamybos verslas ir kaip Jums sekasi išlikti lyderiais konkurencinėje kovoje?

Sėkmės receptas labai paprastas ir turbūt daug kam žinomas – niekada negalvoti, kad pasiekei pakankamai. Tuomet nedingsta akstinas ieškoti naujovių, visokeriopai tobulinti produktus, ieškoti, kaip tobulinti ir pačios įmonės vadybinius, technologinius procesus.

Jeigu nori būti konkurencingas šioje rinkoje, į kojinių gamybą privalai žiūrėti plačiau. Kojinė nebėra paprastas mezginys. Pavyzdžiui, nemažą dalį mūsų gaminamos produkcijos sudaro funkciniai gaminiai, t. y. kojinės, kurios išlaiko šilumą, sugeria ir išgarina drėgmę ir pan. Šios savybės itin svarbios sportuojantiems, pvz., bėgikams, tenisininkams, slidininkams ir t. t. Funkcinių kojinių gamybai būtinos novatoriškos technologijos, kurios suteikia galimybę derinti įvairias žaliavas ir atrasti būdus išryškinti jų privalumus. Tiesa, iššūkiai susiję ne tik su gamybos, žaliavų panaudojimo ypatumais, siekiame, kad mūsų gaminiai atspindėtų ir netgi diktuotų naujas pasaulinės mados tendencijas. Du kartus per metus pristatome naujas kolekcijas, kurias kuria mūsų dizaineriai.

Projekto partnerio nuotr./„Skinija“ kojinės
Projekto partnerio nuotr./„Skinija“ kojinės

Ar Lietuvos gyventojai mėgsta „madingas“ kojines?

Pastebime, kad Lietuvoje vis drąsiau išbandomi spalvotų, raštuotų kojinių deriniai, norima išsiskirti bei kojines dėvėti kaip stiliaus detalę. Kita tendencija – ypatingas dėmesys gamyboje naudojamų medžiagų kokybei, o kartu išlieka ir neblėstanti meilė klasikai: tamsios vienspalvės kojinės, pabrėžiančios žaliavos vertę bei kokybę.

„Skinija“ mini 20 metų jubiliejų. Kaip nusprendėte pažymėti šią garbingą sukaktį?

Nusprendėme paminėti savo pažangą dedikuodami Lietuvos gyventojams. Šešis mėnesius intensyviai dirbome, siekdami išgryninti novatoriškiausią technologiją, pagal kurią pagaminome 200 proginių kojinių porų ir jas pristatysime tik Lietuvoje.

Kuriant ir gaminant šias kojines, didžiausias iššūkis buvo suderinti ekologišką medvilnę, šilką ir merino avių vilną taip, kad atsiskleistų kiekvieno natūralaus pluošto geriausios savybės. Taigi, vidinis kojinių sluoksnis, kuris nematomas išorėje, pagamintas iš ekologiškos medvilnės. Jos pluoštai apsuka kiekvieną elastingo sintetinio pluošto siūlą. Išoriniam sluoksniui panaudojame 20,5 mikronų merino avių vilną, kurią derinome su šilku. Taip išlaikėme geriausią kojų temperatūros reguliavimo funkciją ir nešiojimo komfortą. Tokias skirtingų pluoštų technologijas naudoja tik prestižiškiausi pasaulio kojinių gamintojai, juo labiau – dirbti su ypač plonais, natūraliais ir pačiais brangiausiais pluoštais yra nemenkas iššūkis.

Projekto partnerio nuotr./Jubiliejinė kojinė
Projekto partnerio nuotr./Jubiliejinė kojinė

Skamba lyg mėgtumėte technologinius iššūkius. Kokius įdomius užsakymus „Skinija“ yra įgyvendinusi per savo veiklos istoriją?

Vieni užsakymai išties būna įdomūs iššūkiu technologams, kiti – kam užsakyti produktai bus naudojami. Pavyzdžiui, „Skinija“ yra gaminusi megztas kojines guma dengtais padais Danijoje su teroristais kovojantiems šunims, funkcines kojines Norvegijos ir Kanados armijų kariams, sergantiesiems diabetu – specialias kojines su sidabro siūlais. Tokiais atvejais supranti, kad netgi tokiu produktu kaip kojinės gali prisidėti prie žmogaus saugumo ar gerovės sveikatos prasme.

Taip pat teko įgyvendinti šiurkščiausios vilnos kojinių užsakymą užsakovams iš Islandijos, nors pati Islandija garsėja šių kojinių gamybos technologija. Tai laikome savotišku įvertinimu. Išskirtinis užsakymas taip pat buvo gautas ir iš Japonijos, kuomet buvo gaminti dantų valikliai šunims, primenantys miniatiūrines kojines.

Eksportuojate net apie 60 proc. visos pagaminamos produkcijos. Ar sunku buvo prasimušti į užsienio rinkas?

Užsienio šalyse konkurencija dar aktyvesnė, tad produkcijos kokybė turi nekelti klausimų, o konkurenciniu pranašumu tampa technologinės galimybės ir patirtis, lankstumas gaminant specialius užsakymus, adekvati kaina bei užsakymų įvykdymo terminai. Per mėnesį pagaminame apie 500 tūkst. porų kojinių.

Pradžioje turėjome įgyti užsakovų pasitikėjimą, dabar mūsų vardas bei technologinės galimybės jau žinomi, turime užsitarnavę gerą reputaciją, tad neretai nauji užsakovai patys kreipasi į mus. „Skiniją“ klientai susiranda patys ir dėl kelių įmonėje išvystytų unikalių gamybos technologijų, kurių negali pasiūlyti kiti rinkos dalyviai. Ilgametį bendradarbiavimą ir patikimumą esame įgiję Skandinavijos ir Baltijos šalių rinkose. Taip pat daug gaminame Vokietijos, Prancūzijos, Belgijos ir Didžiosios Britanijos užsakovams. Mūsų gaminiai pasiekia Amerikos ir Australijos žemynus.

Kaip bebūtų, kurti ir gaminti pradėjome Lietuvoje. Vėliau sėkmingai augome ir vertingos patirties įgijome Skandinavijos šalyse, kurios tapo tramplynu į kitas pasaulines rinkas. Per šiuos du veiklos dešimtmečius įgytas žinias bei sukauptą tarptautinę patirtį pastaruoju metu stengiamės pritaikyti ir Lietuvoje, o jubiliejų nusprendėme įprasminti išskirtinai Lietuvos gyventojams pristatydami ypatingos technologijos gaminį. Tokiu žingsniu sau bei kitiems primename, kad Lietuva yra šalis, kurioje galima sukurti labai daug gerų dalykų, nes čia gyvena tikrai įdomūs bei kūrybingi žmonės.

Projekto partnerio nuotr./Jubiliejinė kojinė
Projekto partnerio nuotr./Jubiliejinė kojinė

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų