Nuo 2012-ųjų veikiančios įmonės „The Magic“ vadovas Marius Maniušis pasakoja, kad pastaruoju metu išgrynino įmonės veiklą: paslaugas nuo A iki Z teikia į Lietuvą atvykstančioms užsienio įmonėms bei klientams, filmuojantiems reklamas. „Paslaugos apima tokią techninę dalį kaip lokacijos suradimas, jei filmuojama paviljone – ir jo įrengimas su dekoracijomis, reikalingos kameros, apšvietimas ir panašiai. Ir, žinoma, visapusiškas aptarnavimas filmuojant: neretai su reklamos gamyba atvyksta ir reklamos užsakovai, taigi būna apie 20–30 žmonių grupė, kuria reikia pasirūpinti“, – pasakoja M. Maniušis. 30 proc. įmonės eksportas išaugo būtent dėl minėtų užsakymų.
„The Magic“ šiuo metu dirba su Europos ir Skandinavijos klientais, tačiau artimais kaimynais neapsiriboja: šiuo metu prisistatinėja ir Jungtinių Amerikos Valstijų rinkai.
Padėjo parodos
Veiklos pradžioje įmonė paslaugas teikė tik Lietuvos klientams, tačiau po keleto metų, pasinaudojusi ir Lietuvos verslo paramos agentūros (LVPA) teikiamomis finansinėmis investicijomis, sudalyvavo užsienio parodose. Aplankytos Didžiosios Britanijos, JAV ir kitų šalių parodos, užmegzti kontaktai vienu ar kitu keliu atvedė ir užsienio klientus.
„Mūsų darbo specifika išsiskiria tuo, kad parduodame ne kažkokį konkretų produktą, o santykį – čia viską lemia asmeninis ryšys, kaip jį užmezgi ir kokį sukuri. Parodos ir suteikė galimybę tuos ryšius užmegzti, per vienus kontaktus surasti kitus. Parodėme save ir, žinoma, pamatėme kitus, juk tokiose vietose susirenka šios srities profesionalai“, – pasakoja pašnekovas.
Trūksta erdvių filmavimui
Kalbėdamas apie darbo sąlygas Lietuvoje, M.Maniušis mūsų šalyje pasigenda erdvių, kurios galėtų pritraukti didesnius užsakymus iš užsienio. Dažnai reklamos filmuojamos viduje – paviljonuose, kurių trūksta, todėl reikia nuolat ieškoti privatiems asmenims priklausančių tinkamų patalpų.
O kaipgi su Vilniaus kino klasteriu? Pasak „The Magic“ vadovo, jis puikus, bet mažas – jo plotas siekia 1000 kvadratinių metrų. Norint pritraukti didesnius klientus, didesnį užsakymą, kuriam, pavyzdžiui, būtų filmuojama dvi savaites, reikėtų kokių 3–5 tūkstančių kvadratinių metrų paviljono.
Visgi pašnekovas nusiteikęs optimistiškai ir teigia, jog įmonė ir toliau sau kelia tikslą stiprinti pozicijas būtent užsienio rinkose. „Turbūt versle natūralu, kad einama būtent eksporto kryptimi ir mes siekiame kurti kokybišką paslaugą užsieniui“, – pokalbį baigia M. Maniušis.