Trijų lygių programėlėje – prizai už saugų vairavimą
Vienos iš laimėtojų komandos „SauGOmes“ atstovas Ramūnas Žilionis įsitikinęs, kad paskatinti žmones laikytis saugaus eismo taisyklių įmanoma tik pozityviais metodais. Vienas iš jų – žaidimo forma.
„Mokslas sako, kad žmogaus įpročiai susiformuoja per dvidešimt vieną dieną. Todėl su komanda sukūrėme mobiliąją programėlę, kuri motyvuos vairuotoją laikytis saugaus eismo taisyklių. Ji veiks panašiu principu kaip ir mobili parkavimosi sistema: tereikės paspausti vieną mygtuką ir ji padės vairuotojui kontroliuoti važiavimo greitį“, – pasakoja hakatono dalyvis. Šioje programėlėje vairuotojai rinks taškus už saugų vairavimą, o juos vėliau galės iškeisti į prizus.
Anot R. Žilionio, kiekvienam vairuotojui bus taikoma trijų lygių motyvacinė sistema. Pirmame lygyje jis gaus saugaus eismo vairuotojo ženkliuką, kuriuo galės dalintis socialiniuose tinkluose. Antrajame – bus suteikiama reali nauda, pvz. nuolaidos automobilių plovimo paslaugai. O trečia nauda bus galimybė išlošti didelį rėmėjų prizą, tokį kaip naujas automobilis ar skrydis į Tailandą. Šia idėja itin susidomėjo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, kuri ir padės ją įgyvendinti.
Žaidime turės pabėgti nuo pandemijos
Dar viena pagrindinį prizą laimėjusi komanda „Safetyroom“ pasiūlė idėją su siaubo elementais. „Turbūt daugelis esate žaidę kompiuterinius žaidimus ir sutiksite, kad dalyviai juose turi net kelias gyvybes. Tačiau realiame gyvenime nėra plano B – gyvybė tik viena. Statistika rodo, kad daugiausia kelyje sužeistųjų yra nepilnamečiai asmenys. Tačiau tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje pagrindinė prevencinė priemonė yra tiesioginiai mokymai. Deja, dažniausiai paaugliams jie yra atgrasūs, tad mes siūlome inovatyvų sprendimą“, – pasakoja komandos narė Evelina Bendoraitienė.
„Safetyroom“ komanda pasiūlė kurti virtualų žaidimą. Jame vyraus pandemija, o žaidimo dalyviai per ribotą laiką turės pabėgti nuo užkrato. Anot E. Bendoraitienės, į žaidimą bus įtrauktos su saugiu eismu susijusios užduotys, o aplinka vyraus gana realistiška. Pvz. įkeltas išardytas automobilis. Taip pat svarbu ir tai, kad žaidime bus kelios specialios zonos – jose dalyviai patirs realistiškas pasekmes. T.y. jei virtualaus žaidimo metu dalyvis susižeis koją, jis viso likusio žaidimo metu turės nešioti langetę. Šią inovatyvią idėją nusprendė įgyvendinti Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuras.
Dar viena idėja: transportuojamas pabėgimo kambarys
Trečioji laimėjusi komanda „D.U.C. Kolegos“ kvietė susipažinti su pirmojo mobilaus pabėgimo kambario Lietuvoje idėja. Tokį pabėgimo kambarį planuojama įrengti vilkike: su vaizdo bei garso instaliacijomis jis kvies pasinerti į realistiškų autoįvykių simuliacijas. Tokia patirtis leis žaidimo dalyviams ne tik susipažinti su saugaus eismo taisyklėmis, bet ir įvertinti jų svarbą. Prie tokios idėjos įgyvendinimo sutiko prisidėti Lietuvos policija.
Pasak vienos iš renginio organizatorių, socialinių inovacijų ir verslo programos „ChangeMakers‘ON“ vadovės Simonos Šimulytės, hakatono metu pasiūlytos idėjos ir komandų motyvacija išties pranoko lūkesčius.
„Iš pradžių planavome atrinkti dešimt dalyvaujančių komandų. Tačiau paskutinėmis savaitėmis sulaukėme tiek daug motyvuotų komandų susidomėjimo, jog nusprendėme į hakatoną pakviesti net trylika komandų. Taip pat vietoje vieno planuoto įgyvendinti pabėgimo kambario bus įgyvendintos net trys idėjos“, – džiaugsmo neslepia S. Šimulytė. Ji įsitikinusi, kad šis hakatonas yra tik pirma stotelė saugaus eismo kultūros pokyčiuose.
Anot jos, labai džiugino ir tai, kad socialinių inovacijų hakatoną palaikė ir tokie prekės ženklai kaip „Lavazza“, „Spaudos departamentas“, „Maisto guru“, „Cup Cup“, taip pat renginių vedėjas Andrius Janušauskas. O ir pralaimėjusių komandų šiame hakatone nebuvo: kiekviena komanda laimėjo specialius partnerių įsiteigtus prizus.