Varžyboms skirtas pneumobilis
Parodoje dalyvausiantis Klaipėdos universitetas žada pristatyti keturių studentų komandos „Lithuanian Spirit“, vadovaujamos Prano Mažeikos, sukonstruotus pneumobilius – suspaustu oru valdomas transporto priemones.
Su vienu iš šių pneumobilių universiteto komanda kaip tik šiuo metu dalyvauja tarptautinėse varžybose Vengrijoje. Varžybų metu komandai reikės sėkmingai įveikti tris užduotis: valdant pneumobilį išvystyti didžiausią greitį, su turimu 10 l oro balionu nuvažiuoti kuo didesnį atstumą bei atlikti sudėtingesnius manevrus slalomo metu.
„Varžybose kasmet dalyvauja daugybė studentų iš įvairių Europos universitetų ir kolegijų. Tiesa, mes Lietuvoje kol kas esame vieninteliai, dalyvaujantys ne vienerius metus iš eilės“, – pasakoja P.Mažeika. Pasak jo, dalyvavimas tokiuose tarptautiniuose projektuose studentams atneša neįkainojamas žinias: „Tai – galimybė naujausias technologijas pačiupinėti savo rankomis, mokytis tiesiogiai iš savo klaidų. Mūsų absolventai, vėliau išėję dirbti į gamyklas, visai kitomis akimis žiūrės į savo darbą.“
P.Mažeikos teigimu, pneumobiliai, kuriuos bus galima išvysti parodoje, savo gabaritais primins kartingus. „Gamindami priemonę pagal visus apribojimus, paskaičiavome, kad mūsų pneumobilis maksimaliai galės važiuoti 51 km/val. Jeigu nebūtų šių apribojimų – galėtų važiuoti ir žymiai greičiau“, – priduria komandos vadovas. Varžyboms skirto pneumobilio ilgis siekia apie 2,20 m, o plotis – 1,40 m.
Paklaustas, kiek laiko užtrunka sukonstruoti tokią autotransporto priemonę, P. Mažeika atsako, jog šiems darbas skirtas laikas yra itin trumpas – vos trys mėnesiai. Savo rezultatais bei varžybų akimirkomis komanda žada pasidalinti jau parodos metu.
Sportinis bolidas ir elektrinis kartingas
Šiaulių valstybinė kolegija parodoje pristatys net du išskirtinius eksponatus – sportinį bolidą bei elektrinį kartingą. Šie projektai – bendras penkių studentų baigiamasis darbas, kuriam vadovauja du kolegijos dėstytojai – mechaninės automobilio dalies vadovas Tomas Kalinauskas ir baigiamojo projekto įforminimo ir aprašymo vadovas Ramūnas Ignatavičius.
T.Kalinausko teigimu, tokie praktiniai darbai leidžia įgyti universalių žinių: „Kadangi pats esu praktikas, mėgstu konstruoti, tai ir mano kuruojamus baigiamuosius studentų darbus sudaro ir teorinė, ir praktinė dalys, kurių metu yra tobulinamos tiek žinios, tiek įgūdžiai.“
Benzinu varomas automobilis buvo kurtas pagal anglų gaminamą „Lotus“ modelį. Šiuo metu jis gali išvystyti optimalų 170km/h greitį, automobilyje telpa 2 žmonės, bolidas sveria apie 600 kilogramų.
Tuo tarpu, šiuo metu vis dar konstruojamas, ekspozicijai skirtas elektrinis kartingas, bus pagamintas iš pramoginio (benzininio) kartingo, turės įmontuotus du elektros variklius (variklių bendra galia – 2 kW) ir maksimaliai galės išvystyti 35 km/val greitį. Šią studentų baigiamojo darbo projektinę dalį bus galima pirmą sykį išvysti tik parodoje „Balttechnika“.
Sportinis automobilis pagal „MAZDA RX8“
Kauno technikos kolegijos studentai, kartu su projektą kuruojančių dėstytojų komanda, parodoje pristatys sportinį automobilį, perdarytą iš automobilio „MAZDA RX8“ modelio.
Projekto iniciatorių teigimu, šiuo metu vis daugiau miestų Europoje siekia riboti vidaus degimo variklius miestų centre, todėl šis projektas jau dabar leidžia būsimiems specialistams susipažinti su ateities transporto – elektromobilių sandara.
„Prie šio projekto daugiausiai dirba studentai. Jis suteikia galimybes jiems išplėsti žinias, kuriant visas, automobiliui būtinas sistemas, pradedant šildymo ir baigiant automobilio įkrovimo sistemomis“, – pasakoja kolegijos lektorius, vienas iš projekto kuratorių Kastytis Laurinaitis. Šiuo metu prie projekto yra prisijungę keturi trečio kurso, du antro kurso ir keli pirmo kurso studentai.
„Kaip baigiamasis darbas, toks projektas būtų per sudėtingas, nes jame veikia daug skirtingų sistemų, posistemių. Prie kiekvienos sistemos dirbantis atskiras studentas iš to gali padaryti savo baigiamąją darbą“, – kompleksinį projekto sudėtingumą komentuoja K.Laurinaitis.
Jo teigimu, šio projekto tikslas nėra sukurti transporto priemonę, galinčią važiuoti maksimaliai greitai: „Pagrindinė projekto idėja – edukacinė, t. y. kaupti studentų žinias, plėsti įsivaizdavimą, kaip veikia elektromobilis, kaip jis yra sukonstruotas, kokie yra sudėtiniai jo komponentai, valdymo algoritmai, reikalingi valdikliai ir t.t.“.
Svarbu pažymėti, kad elektromobilio konstravimui visos naudojamos sistemos suprojektuotos ir buvo gaminamos Lietuvoje, o elektromobilio borto kompiuteris suprojektuotas ir surinktas pačioje Kauno technikos kolegijoje.
26-ą kartą, gegužės 16-18 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyksianti tarptautinė specializuota gamybos, inovacijų ir inžinerinių sprendimų BALTTECHNIKA yra vienintelis ir svarbiausias inžinerinės pramonės metų renginys Lietuvoje. Parodoje šiemet dalyvaus 80 įmonių iš 12 šalių, vyks tarptautinės konferencijos bei renginiai.