„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Lietuvos verslininkai kviečiami prisidėti prie mentorystės ir jaunimo verslumo ugdymo

„Mentorystė yra labai svarbi pirmuosiuose verslo žingsniuose. Norint priimti sprendimą – judėti pirmyn, sustoti ar trauktis – reikia patarimo, ar tiesiog palaikymo, padrąsinimo“, – teigia UAB „Choco Group“ vadovas Vytautas Stankevičius, neseniai prisijungęs prie pavasarį startavusio, ES lėšomis finansuojamo projekto „Mentorystė jaunimo verslumo ugdymui“. Kodėl verslo startuoliams svarbi patyrusių verslininkų parama?
Vyras biure
Vyras biure / Vida Press nuotr.

Projekto „Mentorystė jaunimo verslumo ugdymui“ tikslas – skatinti verslumą ir jaunimo verslų kūrimą Lietuvos ir Latvijos pasienio regionuose. Jo metu planuojama sukurti mentorių tinklą, organizuoti jaunųjų verslo lyderių ir inovatorių konkursus, sukurti verslo ir verslumo skatinimo modelį BONUS LT-LV. Įgyvendinat projektą bus sprendžiamos Lietuvos ir Latvijos pasienio regionų aktualios jaunimo verslumo skatinimo problemos. Projektas apima Utenos, Panevėžio, Šiaulių, Klaipėdos, Telšių, Kauno, Latgale, Zemgale, Kuzeme regionus. Projektas startavo 2017 m. kovo 1 d. ir tęsis iki 2018 metų rugpjūčio 31 d.

Šį projektą inicijavo Kauno technologijų universitetas kartu su Daugpilio universitetu. „Aukštosios mokyklos įžvelgė poreikį jaunimą pradėti mokyti verslumo jau nuo pat mokyklos suolo. Verslo kūrimas nėra sudėtingas procesas. Tačiau jauniems verslininkams svarbus padrąsinimas, patarimai, parama, kuria gali perduoti patyrę verslininkai. Esame įsitikinę, kad mentorystė gali labai palengvinti verslo kūrimo procesą. Kartu tai galimybė verslui kurti socialiai atsakingą aplinką“, – teigia projekto vadovė, KTU profesorė Rūta Čiutienė.

Verslumo ir mentorystės iniciatyvą palaikantis verslininkas V.Stankevičius teigia, jog tokie projektai gali prisidėti ne tik prie verslo kūrimo, užimtumo skatinimo bet ir bendros jaunimo motyvacijos kurti ir pasitikėti savo jėgomis.

„Aktyviai palaikome įvairias socialines iniciatyvas ir patys jas inicijuojame. Mūsų įmonė gamina pasaulyje pripažintus „MULATE“ prekės ženklo šokoladus. Naujų šokoladų ir šokolado pakuotės dizaino kūrime aktyviai bendradarbiaujame su moksleiviais ir studentais.

Praeitais metais vykdėme projektą, kurio metu sutelkus Kauno technologijos universiteto (KTU) studentus sukurta ir rinkai pristatyta nauja šokolado kolekcija „MULATE Charming“. Ši pakuotės koncepcija pelnė tarptautinius „A' Design Awards“ apdovanojimus, konkurse kuriame 110 kategorijų varžėsi virš 35 tūkst. dalyvių iš 180 šalių.

Tai geras verslo ir mokslo bendradarbiavimo pavyzdys, kuri metu veikdami kartu įrodėme, kad turint drąsos ir motyvacijos jaunimas gali pasiekti daugiau nei daugelis patyrusių profesionalų“, – pasakoja verslininkas.

Parama regionams

„Pritariame šio projekto vykdytojų iniciatyvai skatini verslumą jaunimo tarpe. Tai ypač aktualu atokesniuose regionuose, kur gyventojų skaičius pavojingai mažėja, o amžius auga. Tikiu, kad vietos verslininkai turėtų aktyviai jungtis prie šios iniciatyvos ir pasinaudoti galimybe pažinti ir „prisirišti regione“ galimą partnerį ar verslo pasekėją.

Graži ir pati projekto idėja – parodyti vaikams ir jaunimui, kad verslas gali būti paprastas, jeigu turi gerą idėją, pakankamai užsispyrimo ją įgyvendinti ir patarimą ar palaikymą iš šalies. Tikime tuo, kad projektas bus sėkmingas, įdomus“, – įsitikinęs pašnekovas.

Tiesa, jis pastebi, jog pirmuosiuose veiklos etapuose nėra taip svarbu, ar palaikantis jaunąjį verslininką asmuo yra profesionalus mentorius, ar kažkas iš artimos aplinkos. „Kartais reikia turėti į ką gali atsiremti. Pats verslauti pradėjau penkiolikos metų, tuomet mano mentoriumi ir pavyzdžiu buvo vyresnysis brolis, kuris įtraukdavo į verslą, padrąsindavo žodžiu“, – pasakoja V.Stankevičius.

Tikisi verslo susidomėjimo

Kokios naudos turėtų tikėtis verslas, prisijungdamas prie šių projektų? „Verslas neturėtų tikėtis gauti greitos tiesioginės naudos iš dalyvavimo šiame ar panašiuose projektuose. Kartais reikia būti aktyviems ir tiesiog palaikyti gražias iniciatyvas, būti šalia savo klientų, suprasti jų problemas ir kartu nuveikti kažką naudingo, – su šypsena atsako „Choco Group“ vadovas.

Jo vadovaujama įmonė šiame projekte dalyvauja įsteigdama vieną iš prizų jaunimui. Be to, V.Stankevičiaus teigimu, yra galimybė pasiūlyti paramą vienai ar kelioms jaunimo komandoms, kurios kurs naujus produktus. „Jeigu jaunimo idėjos pasirodys mums artimos ir perspektyvios, būsime pasiruošę pateikti ir pasiūlymą bendram darbui vystant ir įgyvendinant idėją, o bendradarbiavimo formatas gali būti įvairus: Start-up, jungtinė veiklas ar pan“, – teigia pašnekovas.

Verslininkas tikisi, kad projektas sulauks didelio verslininkų susidomėjimo ir palaikymo. Dalyvavimas šiame projekte gali sukurti kelias naudas: „BONUS LT_LV projektas sudarys puikias galimybes priartėti prie mokslo įstaigų, galimų darbuotojų ar verslo partnerių, užmegzti ar sutvirtinti ryšius.

Projekto metu jaunimo komandos kurs produktus panaudodami dabar regionuose susidarančias gamybines atliekas, o tai puiki galimybė verslo įmonei bendradarbiauti su jaunimu ir panaudoti jų vaizduotę bei išradingumą pratęsiant gamybos grandinę, nesvarbu kur: įmonės viduje ar už jos ribų.

Galiausiai, tai bus reali galimybė sutvirtinti socialinius principus ir atsakomybę, kurią daugelis mūsų deklaruoja, tačiau taip ir pritrūkstame laiko imtis iniciatyvos ją įgyvendinti“.

Kviečiame verslo įmones, moksleivius ir jų ekonomikos mokytojus, susidomėjusias ir norinčius įsijungti į projekto veiklas kreiptis žemiau nurodytais kontaktais:

Projekto pagrindinis partneris: Kauno technologijos universitetas, www.ktu.lt, kontaktinis asmuo: Rūta Čiutienė, ruta.ciutiene@ktu.lt.

Projekto partneriai:

Daugpilio universitetas, www. https://du.lv/en/ , kontaktinis asmuo: Liene Leikuma-Rimicane, liene.rimicane@du.lv

Viešoji įstaiga „PVC“, www.pvcentras.lt, kontaktinis asmuo: Vytautas Stankevičius, vytautas@pvcentras.

Projektą finansuoja 2014-2020 m. Interreg V-A Latvijos ir Lietuvos bendradarbiavimo per sieną programa, kuri siekia prisidėti prie darnaus programos teritorijos vystymosi padėdama jai tapti patrauklia ir konkurencinga vieta gyventi, dirbti ir apsilankyti.

Užsakovo nuotr./LATLIT_logo_LIT_full_CMYK

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs