„2024 metus grupėje vadiname tvaraus augimo metais, todėl ir į 2025-uosius žengiame užtikrintai, nes šiais metais pasidėjome tvirtą pagrindą dar didesniam augimui. Tačiau, atsižvelgiant į situaciją Europos rinkoje, ateinančius metus vertiname su atsargiu optimizmu“, – sako LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
Riedmenų parke – 700 naujų vagonų, plečiama pervežimų geografija
LTG grupės krovinių pervežimo geležinkeliais bendrovė „LTG Cargo“ atsižvelgdama į klientų poreikius pervežti daugiau krovinių, investavo į savo daugiau nei 6000 siekiančio vagonų parko atnaujinimą.
Vasarą iš dviejų gamintojų Ukrainoje „LTG Cargo“ įsigijo 500 specialiai pervežimams Lietuvoje gaminamų grūdvežių, kuriais bus galima papildomai pervežti 1,2 mln. tonų grūdų.
Metų pabaigoje sudaryta sutartis ir dėl 200 skaldai ir birioms medžiagoms pervežti skirtų pusvagonių, kuriais papildomai galima bus pervežti 0,7 mln. tonų krovinių. Planuojama, kad skaldos pervežimų poreikis augs dėl didžiųjų infrastruktūros projektų „Via Baltica“, „Rail Baltica“ statybų ir didėjančių investicijų į Kelių priežiūros ir plėtros programą.
„Naują krovinių pervežimo geležinkeliais etapą žymi ir pasirašyta sutartis dėl 17 elektrinių lokomotyvų gamybos. Elektrifikavus geležinkelį nuo Vilniaus iki Klaipėdos, kuriuo pervežama pusė Lietuvoje gabenamų krovinių srauto, geležinkeliais krovinius šiame ruože galima bus pervežti be CO2 pėdsako“, – investicijas ne tik į lokomotyvus, bet kartu ir tvarumą pabrėžė E. Lazauskas.
O nuo sausio 1 dienos „LTG Cargo“ atsisako ir pagal Geležinkelių transporto tarybos (GTT) susitarimą 1520 mm geležinkelio vėžės erdvėje bendrai naudojamo vagonų parko. Jį pakeis iš 6000 „LTG Cargo“ valdomų vagonų suformuotas privatus parkas. Šis pokytis ne tik prisideda prie nacionalinio saugumo, bet ir, kaip planuojama, geriau atlieps klientų, besirenkančių tvaresnius pervežimus geležinkeliais, poreikius.
„LTG Cargo“ nuolat ieško sprendimų, kad galėtų verslams pasiūlyti tvarias ir konkurencingas krovinių pervežimo geležinkeliais paslaugas: pirmąkart organizuotas pervežimas iš Čekijos į Kauną vien europine vėže – atgabenta 200 Baltijos šalių rinkai skirtų naujų „Škoda“ automobilių. Tokiam kiekiui lengvųjų automobilių, kuris buvo pervežtas vienu traukiniu, būtų prireikę 25–30 keliais važiuojančių autovežių.
Plečiamą krovinių pervežimo geografiją rodo ir geležinkeliu iš Austrijos į Lietuvą europine vėže atgabentų virš 600 tonų naujų geležinkelio bėgių, kuriuos „LTG Infra“ panaudos geležinkelio priežiūros ir remonto darbams.
Pažangos „Rail Baltica“ projekte etapas – į Lietuvą atvykę pirmieji bėgiai
2025 m. projekto statybose jau bus tiesiama viršutinė kelio konstrukcija – tam į Lietuvą pristatytos reikalingos medžiagos: 86 200 tonų skaldos, 30 000 gelžbetoninių pabėgių ir 42 kilometrai bėgių. Pabėgiai pagaminti specialiai greitojo geležinkelio vėžei ir turės atlaikyti iki 25 tonų ašinę apkrovą – vieną didžiausių Europoje.
„Vienas svarbiausių žingsnių įgyvendinant projektą – šiais metais įvykę didžiausi Lietuvoje „Rail Baltica“ Neries tilto polių bandymai. Tai ir vienas technologiškai sudėtingiausių etapų įgyvendinant projektą bei statant ilgiausią – 1,51 km – tiltą per Nerį“, – sakė LTG grupės vadovas. Polių bandymams panaudota 2280 tonų apkrova, kuria sėkmingai patikrinta polio laikomoji galia ir vientisumas. Šiemet įgyvendinus „Rail Baltica“ 29,2 km ruože, kitais metais sankasos darbai vyks jau 114 km ruože.
Pradėti gaminti nauji keleiviniai traukiniai
„LTG Link“ šią vasarą užbaigė naujų traukinių projektavimo etapą ir pradėjo 9 elektrinių bei 6 baterinių traukinių gamybą. Planuojama, kad pirmieji nauji traukiniai, kurie dėl techninių parametrų bus greitesni ir gerokai komfortiškesni, Lietuvoje bus testuojami jau kitais metais.
„Tai vienas didžiausių LTG grupės atsinaujinimų ir viena didžiausių investicijų – naujieji traukiniai pakeis net trečdalį mūsų turimų traukinių parko. Skaičiai rodo, kad vis daugiau keleivių renkasi tvarų keliavimą traukiniais, o juos subūręs Tvarių kelionių klubas pritraukia vis daugiau traukiniautojų, šiais metais nuvažiavusių jau virš 100 mln. km“, – sakė E. Lazauskas.
Keleivių patogumui pasiūlytas šiuolaikiškai įrengtas pirmos klasės vagonas, kuriame – 17 patogių kelionei ar darbui vietų su užkandžių savitarnos zona, atverta visiems traukinio keleiviams.
Šiais metais įgyvendintas ir išskirtinis projektas – keleiviniams traukiniams suteikti istorinių asmenybių vardai.
Lietuvoje jau kelinti metai traukiniai atvyksta punktualiau nei Vokietijoje ar Šveicarijoje, ką rodo, pasak E. Lazausko, traukinių punktualumo rodiklis, siekiantis net 95 proc.
Dėmesys valdysenai ir tvarumo projektams
Nors LTG grupės akcijomis biržoje nėra prekiaujama, visgi bendrovė ėmėsi iniciatyvos ir atliko vertinimą bei atskleidė, kaip ji atitinka „Nasdaq Vilnius“ patvirtinto listinguojamų bendrovių valdysenos kodekso nuostatas. Rezultatai parodė, kad LTG grupėje taikomas valdysenos modelis atitinka geriausias listinguojamų įmonių praktikas ir standartus.
Pasirinkta grupės strategija šiais metais įvertinta maksimaliu balu.
Be to, žengdama į didesnį grupės tarptautiškumą bei siekdama stiprinti LTG grupės vaidmenį Europoje, LTG grupės valdyba priėmė strateginį sprendimą steigti atstovybę Briuselyje, leisiantį užtikrinti dar sklandesnę integraciją į Vakarų Europos geležinkelių sistemą.
Tvarią grupės kryptį rodo ir sėkmingai įgyvendinama geležinkelių elektrifikacija, kuri siekia net 70 proc. Kitais metais įgyvendinus projektą, elektrifikuoto geležinkelio dalis visoje infrastruktūroje nuo dabar esančių 8 proc. didės net iki 28 proc., o tai oro taršą leis sumažinti 150 000 tonų per metus.
„Geležinkelių transporto pažangą įtvirtino ir šiais metais įgyvendintas unikalus Lietuvoje grupės projektas – į triukšmo slopinimo sienelę sumontuota saulės elektrinė“, – vardijo E. Lazauskas. Pilotinė 22,2 kW saulės elektrinė per metus turėtų pagaminti iki 14 MWh elektros energijos.
Siekiant užtikrinti transporto priemonių saugumą geležinkelio pervažose, įkurtas pažangus pervažų stebėjimo centras, „LTG Infra“ pradėjo pilotinį projektą – tokiuose objektuose kaip tiltai, kuriuose negalima naudoti sunkių gelžbetoninių pabėgių dėl jų svorio ir elastingumo savybių, montuojami Vokietijoje pagaminti tvarūs kompozitiniai pabėgiai.
Didžiausias teigiamos reputacijos šuolis – LTG
LTG grupės reputacijos rodiklis vos per metus išaugo daugiausiai – net 22 balais. Tai vienas iš aukščiausių rezultatų per pastaruosius metus ir didžiausias reputacijos šuolis tarp šiemet tirtų 54 Lietuvos įmonių ir 15 viešojo sektoriaus organizacijų.
„Tam, kad visuomenė mumis tikėtų, turime padaryti daug teisingų verslo sprendimų, atsakingai valdyti mums patikėtą valstybės turtą, įgyvendinti tvarumo projektus, užtikrinti saugias keliones keleiviams. Tikiu, kad per šiuos metus padarėme dar daugiau, kad įmonės reputacija ir pasitikėjimas ja toliau augtų“, – teigė E. Lazauskas.
Pasak jo, dar viena sritis, kur LTG grupė ėmėsi lyderystės, yra sankcijų valdymas grupės viduje, taip pat ir jau tradicija tapęs LTG Sankcijų valdymo forumas, suburiantis įvairių institucijų ir įstaigų, įgyvendinančių sankcijas ir vykdančių jų kontrolę, atstovus, šiemet vykęs jau antrą kartą.